farthastighed på tyske motorveje???
Fra : bj

Dato : 24-03-04 17:30

Er der farthastighed på tyske motorveje? Jeg tænker på om der er fri
hastighed eller det er lige som herhjemme med 110km/h?

bj

Fra : Cosworth POWER

Dato : 24-03-04 18:12

> Er der farthastighed på tyske motorveje? Jeg tænker på om der er fri
> hastighed eller det er lige som herhjemme med 110km/h?

Fri hastighed, men dog flere steder hvor der er hastighedsnedsættelse (er
markeret med skilte).

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Alfa POWER

Dato : 24-03-04 19:47

On Wed, 24 Mar 2004 18:11:39 +0100, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

> Fri hastighed, men dog flere steder hvor der er hastighedsnedsættelse
> (er markeret med skilte).

Ligesom i DK?

/Mogens

Fra : Cosworth POWER

Dato : 24-03-04 19:48

> Ligesom i DK?

Jep - vejdirektoratet har sat poser over skiltene m. 110 km/t => fri
hastighed??

Fra : Alfa POWER

Dato : 24-03-04 19:53

On Wed, 24 Mar 2004 19:48:22 +0100, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Jep - vejdirektoratet har sat poser over skiltene m. 110 km/t => fri
>hastighed??

Er også sket på Helsingørmotorvejen - men dét så du måske...

/Mogens

Fra : Cosworth POWER

Dato : 24-03-04 19:56

> Er også sket på Helsingørmotorvejen - men dét så du måske...

Nåede ikke at se hvad der stod på dem, da jeg røg forbi hele striben med 250
kmt, skarp forfulgt af en Audi A8 4,2 Quattro 2004 model, der fik hjul ;)

Fra : bj

Dato : 24-03-04 20:04

Er der nogen der har links til steder, så jeg kan dokumentere det
skriftigt, det kunne være så fedt at "lukke kæften" på min fætter

men ellers,
tak for svarene....

bj

Fra : Cosworth POWER

Dato : 24-03-04 20:12

> Er der nogen der har links til steder, så jeg kan dokumentere det
> skriftigt, det kunne være så fedt at "lukke kæften" på min fætter

http://www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/s/tyskland.asp

"Hastighedsgrænserne betyder 50 km i byer og bymæssig bebyggelse, 100 km på
landevej og på de fleste motorvejstrækninger er hastigheden fri, men der
anbefales en hastighed af 130 km i timen."

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-04 20:35

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Nåede ikke at se hvad der stod på dem, da jeg røg forbi hele striben med
250
> kmt, skarp forfulgt af en Audi A8 4,2 Quattro 2004 model, der fik hjul ;)

Chokerende !!!

/D

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 20:42

On Wed, 24 Mar 2004 20:35:29 +0100, David B wrote:

> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> 250
>

> Chokerende !!!

Ja jeg synes også det er lidt vildt, at den A8 fik hjul... det kan jeg
ikke helt få til, at passe.

Sådan en Cossie må være vild

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 24-03-04 20:46

On Wed, 24 Mar 2004 20:42:17 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>Ja jeg synes også det er lidt vildt, at den A8 fik hjul... det kan jeg
>ikke helt få til, at passe.
>Sådan en Cossie må være vild

Min mekaniker nævnte det "modsatte", da han hørte det !

/Mogens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 20:52

On Wed, 24 Mar 2004 20:45:34 +0100, Hr.Mogens wrote:

> Min mekaniker nævnte det "modsatte", da han hørte det !

Mon Thomas husker forkert? At han fyldte hele vejen og Audien derfor ikke
kunne komme forbi?

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-04 20:57

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> wrote in message

> Ja jeg synes også det er lidt vildt, at den A8 fik hjul... det kan jeg
> ikke helt få til, at passe.
>
> Sådan en Cossie må være vild

Lad os lige ødelægge en hver tvivl om hvad jeg mener her ... det er
chokerende at nogen vil køre 250 km/t på de danske veje !!! Det er jo
direkte sygt... men ok, hvis man vil være helt sikker på at miste livet ved
en ulykke, så er det da vejen frem.

/D

Fra : Brian

Dato : 24-03-04 21:21

Hejsa

David B skrev:

> [...]
> direkte sygt... men ok, hvis man vil være helt sikker på at miste
> livet ved en ulykke, så er det da vejen frem.

Helt sikker på at miste livet ved den hastighed, er man vel ikke.

Men ellers burde det nok være muligt at finde en motorvejs strækning
i Danmark, der er tilpas øde til formålet..... så er det i det mindste
kun én selv, man slår ihjel.

Desværre har jeg ikke en bil der kan prale af de præstationer, hvis jeg
havde turde jeg nok alligevel ikke køre så stærkt

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 21:47

On Wed, 24 Mar 2004 21:20:35 +0100, Brian wrote:

> Men ellers burde det nok være muligt at finde en motorvejs strækning
> i Danmark, der er tilpas øde til formålet..... så er det i det mindste
> kun én selv, man slår ihjel.

Enig - der er "masser". Bare kom til Jylland

> Desværre har jeg ikke en bil der kan prale af de præstationer, hvis jeg
> havde turde jeg nok alligevel ikke køre så stærkt

Jeg får heller ikke min midlertidige EU-scooter op på de hastigheder

Bare vent til jeg får min Saab, så er jeg godt på vej... uhh bare det
snart var (h)jul!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-03-04 21:32

"David B" <davidb at indutek dot com> skrev :

>men ok, hvis man vil være helt sikker på at miste livet ved
>en ulykke, så er det da vejen frem.

spøjst ... kører du rundt på vejene med *det* formål ?

Fra : EjS

Dato : 24-03-04 21:36

> [...]
> chokerende at nogen vil køre 250 km/t på de danske veje !!! Det er jo
> direkte sygt... men ok, hvis man vil være helt sikker på at miste livet

Nej, det er sgu for dyrt! Er det ikke noget med at en trafikulykke i
gennemsnit koster 1 mio.

Ikke for mine penge tak (jeg betaler nu heller ikke det store i skat
alligevel)!

MVH EjS

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 21:46

On Wed, 24 Mar 2004 20:56:34 +0100, David B wrote:

> Lad os lige ødelægge en hver tvivl om hvad jeg mener her ... det er
> chokerende at nogen vil køre 250 km/t på de danske veje !!! Det er jo

Jeg må have misforstået dig.

Dvs. bare man kommer på en tysk vej er det okay?

Når den er dansk (og dermed ulovlig) så er det sygt?

Hvad nu hvis den danske er bedre end den tyske er det så stadig sygt?

Hvad nu hvis der blev fri hastighed i Danmark var det så okay?

Håber du kan se hvor jeg vil henad...

> direkte sygt... men ok, hvis man vil være helt sikker på at miste livet ved
> en ulykke, så er det da vejen frem.

Skal vi nu ikke liiiige.... spise brød... til kaffen

Fra : Søren Christensen

Dato : 24-03-04 22:11

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Håber du kan se hvor jeg vil henad...

> Skal vi nu ikke liiiige.... spise brød... til kaffen

Godt argument!

Venligst

Fra : David Bjergsø

Dato : 25-03-04 09:25

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> wrote in message

> Jeg må have misforstået dig.

Ja

> Dvs. bare man kommer på en tysk vej er det okay?

Som jeg siger til min kone, "Lad være med at tolke mere ud af tingene jeg
siger, end det jeg siger", nej, jeg mener ikke det er ok nogen offentlige
steder. På lukkede baner kan man gøre som det passer en, for min skyld.

> [...]
>
> Hvad nu hvis den danske er bedre end den tyske er det så stadig sygt?
>
> Hvad nu hvis der blev fri hastighed i Danmark var det så okay?

Nøh ?!?!

> Skal vi nu ikke liiiige.... spise brød... til kaffen

Det har altid været en god ting

> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
> Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)

/David

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-04 09:38

On Thu, 25 Mar 2004 09:25:15 +0100, David Bjergsø wrote:

> Ja

Godt Eller ikke godt, men godt vi fik det på plads.

> [...]
> siger, end det jeg siger", nej, jeg mener ikke det er ok nogen offentlige
> steder. På lukkede baner kan man gøre som det passer en, for min skyld.

Okay, jeg spurgte nu også bare.

> Nøh ?!?!

Jeg vil derhen, at UTROLIG mange mennesker mener at 150km/t på dansk vej
er sygt og farligt FORDI det er ulovligt.

Selvsamme mennesker vender på en tallerken den dag det bliver lovligt og
synes det nu er helt fint, at køre 150km/t på dansk vej.

Samme mennesker synes det er OK, at køre 150km/t på tysk vej mens det er
ulovligt i Danmark.

Selvsamme mennesker er dem uden selvstændig tænkekraft - dem som
udelukkende kan tage stilling til ting ud fra en færdselslov og ikke
tænke til selv hvad der er farligt og ikke farligt.

Det var såmend bare der jeg ville hen

Fra : Rene Joergensen

Dato : 25-03-04 10:34

Martin Johansen [6000] <visit_my@website.invalid> wrote:

> Selvsamme mennesker vender på en tallerken den dag det bliver lovligt og
> synes det nu er helt fint, at køre 150km/t på dansk vej.

Jeg kører jævnligt over 150km/t, men op til 250km/t er der alligevel et
pænt stykke. Min bil kan ikke køre så stærkt, og selvom den kunne villle
den nok ikke få lov (men det er jo svært at spå om).

Jeg har ikke kørt meget i Tyskland, men umiddelbart er folk mere
opmærksomme på om der kommer biler bagfra i høj hastighed? For det er de
ikke i Danmark.

--
-René
Peugeot 306HDI

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-04 10:58

On Thu, 25 Mar 2004 09:34:14 +0000, Rene Joergensen wrote:

> Jeg kører jævnligt over 150km/t, men op til 250km/t er der alligevel et
> pænt stykke. Min bil kan ikke køre så stærkt, og selvom den kunne villle
> den nok ikke få lov (men det er jo svært at spå om).

Samme her. Altid efter forholdene.

> Jeg har ikke kørt meget i Tyskland, men umiddelbart er folk mere
> opmærksomme på om der kommer biler bagfra i høj hastighed? For det er de
> ikke i Danmark.

Det er de også dernede, dvs. tyskerne er. Du kan være sikker på, at
ligger der en i ydersporet og spærrer så er den med dansk nummerplade.

Danskerne er nogle rent ud sagt fladpander på motorvejene...

Jeg ved ikke hvorfor de er det, men jeg græmmes :-/

Hvor svært kan det være, at holde til højre SAMT holde øje med sine
spejle?

Fra : Rene Joergensen

Dato : 25-03-04 11:06

Martin Johansen [6000] <visit_my@website.invalid> wrote:

> Danskerne er nogle rent ud sagt fladpander på motorvejene...

Det kan vi godt blive enige om. Jeg får da også nogengange lavet noget
jeg ikke er stolt af. Men jeg forsøger at holde til højre og lade være
med at ligge i vejen for dem der kører hurtigere end mig selv.

> Jeg ved ikke hvorfor de er det, men jeg græmmes :-/

Egoisme?

> Hvor svært kan det være, at holde til højre SAMT holde øje med sine
> spejle?

Hvis man er ligeglad er det nok temmelig svært.

--
-René

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-04 11:41

On Thu, 25 Mar 2004 10:05:34 +0000, Rene Joergensen wrote:

> Egoisme?

Jah eller også, at de ikke tænker over det.

> Hvis man er ligeglad er det nok temmelig svært.

Ligeglad tror jeg ikke de er, men jeg tror ikke de tænker over det. Og
når man så i pressen får tudet ørene fulde over, at det er farten og
intet andet som dræber, ja så går tanken da helt fløjten.

"Nåh ja men jeg kører kun 110, så det er ikke farligt, at jeg lige har
trukket ud foran ham der kom med 200. Jeg glemte godt nok, at
fartbedømme, men når bare jeg kører 110 så går det nok - det er jo
farten der dræber, så ham med 200 er fjolset - ikke jeg"

Altså det er sq ligesom folk tænker sådan nogle gange... :-/

Sidst jeg var syd på oplevede jeg lidt af det... en familiefar (dansk) i
hans "dejlige" Berlingo med barnesæde foran og konen i bag... jeg kom med
~180km/t ca (fri hastighed lige der og ikke ret meget trafik så en fin
hastighed).

Kort før jeg når ham synes han lige han skal trække ud foran et pænt
stykke før han egentlig når ham foran. Op og stå på bremsen, hornet i
bund og det lange lys på - damn jeg blev ræd. Han bliver selvfølgelig
liggende (!). Vi når forbi (med ca 110 han skal jo ikke skynde sig) og
han trækker ind. Pedalen i bund og forbi ham - jeg kigger på ham og
fanme om han ikke kigger på mig og laver fagter som om JEG er den
farlige??!?!? Jeg havde sådan en lyst til, at hive ham ind til siden og
give ham den største overhaling omkring færdselsloven og det at
ORIENTERE sig - også lige så han aldrig skulle glemme det mere.

Har man kendt mage.... nej sq.

Fra : Bribo

Dato : 25-03-04 12:56

Et er at holde til højre. Men ind i mellem skal man jo forbi en lastbil,
eller en anden langsom bil. Og der går sgu aldrig mange sekunder fra man
trækker ud til overhaling før en eller tåbe, der tror han - og kun han -
ejer vejen, ligger og blinker og dytter fordi man kører i vejen for ham.
Det er pisseirreterende at folk ikke bare kan køre tidligere hjemmefra, hvis
de ikke kan nå det de skal.
Mere politi på motorvejene vil dælme være dejligt!!!
- Og hårdere straffe til de idioter der ikke holder afstand.

Fra : Per Thomsen

Dato : 25-03-04 15:13

> [...]
> Mere politi på motorvejene vil dælme være dejligt!!!
> - Og hårdere straffe til de idioter der ikke holder afstand.

Igen har man valgt at fokusere på hastigheden, da den kan måles automatisk.
Men som du skriver hvorfor lærer man ikke trafikanterne at holde afstand.
Udover, at se sig for, undlade at dreje til venstre (hvis der er
venstresving forbudt) osv.

Per

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-03-04 12:06

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Det er de også dernede, dvs. tyskerne er. Du kan være sikker på, at
>ligger der en i ydersporet og spærrer så er den med dansk nummerplade.

Eller en tysker, hollænder, franskmand.....

På den anden side - så virker det spøjst at tyskerne ser ud til at
glemme deres fine manerer når det kommer på den danske side af
grænsen. Da jeg i Tirsdags kørte til Vojens, lå der en del med
herrefolks's mentalitet i venstrebanen, og de var sgu' temmeligt træge
til at få røven hevet til højre.

>Danskerne er nogle rent ud sagt fladpander på motorvejene...

tag du roligt de andre med også.

>Jeg ved ikke hvorfor de er det, men jeg græmmes :-/

samme her - så det det indlæg hvor jeg fortalte om en tysker, der
overså en bus, inden han trak ud : resultet 1 stk aflivet BMW3xx

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-04 12:25

On Thu, 25 Mar 2004 12:05:41 +0100, jan wrote:

> samme her - så det det indlæg hvor jeg fortalte om en tysker, der
> overså en bus, inden han trak ud : resultet 1 stk aflivet BMW3xx

Nej det så jeg ikke? Overlevede han?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-03-04 14:58

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Nej det så jeg ikke? Overlevede han?

Manden overlevede, men bilen kommer aldrig ud på vejene mere.
den blev 2 meter kortere

Hans forklaring var den dummeste hun nogensinde har lagt øre til, og
tro mig, hun har hørt meget: Han så ikke bussen .......

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-04 15:37

On Thu, 25 Mar 2004 14:58:09 +0100, jan wrote:

> Manden overlevede, men bilen kommer aldrig ud på vejene mere.
> den blev 2 meter kortere

Så kan man med rette sige:

"Så ka' han lære det"

> Hans forklaring var den dummeste hun nogensinde har lagt øre til, og
> tro mig, hun har hørt meget: Han så ikke bussen .......

LOL, ja sådan en bus er jo heller ikke ret stor... hmm

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-03-04 15:48

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Så kan man med rette sige:

>"Så ka' han lære det"

Jep - hun fortalte at manden var så chokeret, at hans ben eksede
under ham, og han ikke kunne stå oprejst (tror da pokker!)

>LOL, ja sådan en bus er jo heller ikke ret stor... hmm

Og slet ikke belyst med gu' ved hvor mange lamper foran....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-04 19:43

On Thu, 25 Mar 2004 15:48:28 +0100, jan wrote:

> Jep - hun fortalte at manden var så chokeret, at hans ben eksede
> under ham, og han ikke kunne stå oprejst (tror da pokker!)

Kan man godt forstå.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-03-04 00:10

On 25 Mar 2004 09:34:14 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har ikke kørt meget i Tyskland, men umiddelbart er folk mere
>opmærksomme på om der kommer biler bagfra i høj hastighed? For det er de

Jeg har efterhånden personligt vænnet mig til at når at jeg er ude og
køerer at så kommer direktør Svendsen med følge lige fræsende i
yderbanen fordi at han skal skynde sig hjem til madamen efter sit m'de,
eller hvad end nu han skal.

Som regel vil jeg hellere lige vente lidt extra tid og være sikker på at
det er ikke er sven megethurtig jeg "kaster" mig ud foran.
Flemming Jacobsen

Fra : Broegger

Dato : 25-03-04 20:23

> [...]
> og synes det nu er helt fint, at køre 150km/t på dansk vej.
>
> Samme mennesker synes det er OK, at køre 150km/t på tysk vej mens det

Har du overvejet at forskellen er at i Tyskland forventer man at der
kommer folk blæsende forbi, mens man i DK pr. definition ikke bør
forvente det???

Jeg syntes der er en stor forskel i den måde vi bruger motorvejen på i
DK og i Dyskland. Alene det gør at jeg føler mig mere tryg ved at køre
stærkt syd for grænsen end nord for... Hvis man så også tager risikoen
for de grumme folk med blokkene i betragtning så kører jeg ekstremt
sjældent mere end 140 kmt. herhjemme. Mens det i tyskland foregår med
noget højere hastighed.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Cosworth POWER

Dato : 25-03-04 21:52

> Har du overvejet at forskellen er at i Tyskland forventer man at der
> kommer folk blæsende forbi, mens man i DK pr. definition ikke bør
> forvente det???

Nu ligger man ikke med >200 kmt når der er andre biler end ham man leger med
;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-03-04 19:53

On Thu, 25 Mar 2004 19:23:27 +0000, Broegger wrote:

> Har du overvejet at forskellen er at i Tyskland forventer man at der
> kommer folk blæsende forbi, mens man i DK pr. definition ikke bør
> forvente det???

Alene det, at folk herhjemme ikke forventer det gør, at jeg mener det
bør lægge nøglerne på hylden til de har vænnet sig til tanken.

Forventning eller ej... kodeordet er fartbedømmelse - noget vi får
banket ind i knolden når vi tager pappet men som 80% lige så lystigt
glemmer igen...

> [...]
> for de grumme folk med blokkene i betragtning så kører jeg ekstremt
> sjældent mere end 140 kmt. herhjemme. Mens det i tyskland foregår med

Jeg er heller ikke særligt tryk ved det herhjemme.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-03-04 20:19

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Alene det, at folk herhjemme ikke forventer det gør, at jeg mener det
>bør lægge nøglerne på hylden til de har vænnet sig til tanken.

Det er da en besynderlig indstilling at have.

>Forventning eller ej... kodeordet er fartbedømmelse - noget vi får
>banket ind i knolden når vi tager pappet men som 80% lige så lystigt
>glemmer igen...

Ja - sådan cirka, men hold kæft folk hurtigt glemmer hvor svært det
kan være at bedømme en bagfra kommendes hastighed.

Jeg kan ikke helt se det ulogiske i at have en forventning om at andre
trafikanter må forventes at have de basale færdigheder i behold,
herunder også at de kan forvente at folk overholder spillereglerne,
herunder kan styre sin speederfod.

Du må undskylde, men jeg synes jeg kan fornemme en indstilling hos
mange til at der er trang til at kaste ansvaret fra sig, og lade det
hvile på andre, at bedømme ens egen (ulovligt) høje hastighed korrekt

at vise hensyn (*1) er noget der kun gælder for de andre ?

>.....Jeg er heller ikke særligt tryk ved det herhjemme.

Så må vi jo hellere sætte farten ned i stedet ? <grin>

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-03-04 21:00

On Fri, 26 Mar 2004 20:19:22 +0100, jan@stevns.net wrote:

[snip]
>Jeg kan ikke helt se det ulogiske i at have en forventning om at andre
>trafikanter må forventes at have de basale færdigheder i behold,

Såsom orientere sig før vognbaneskift.

>herunder også at de kan forvente at folk overholder spillereglerne,

Såsom blinke før vognbaneskift på motorvej.

>herunder kan styre sin speederfod.

Hvad er efter din mening "styre sin speederfod"?

>Du må undskylde, men jeg synes jeg kan fornemme en indstilling hos
>mange til at der er trang til at kaste ansvaret fra sig, og lade det
>hvile på andre, at bedømme ens egen (ulovligt) høje hastighed korrekt

Når jeg kører på de danske motorveje, er jeg mere opmærksom på, om andre
trafikkanter nu også er opmærksomme eller ej, da jeg jo ved, at de ikke
forventer min hastighed. I Tyskland er jeg mere opmærksom på
bagfrakommende traffik, da jeg ved, at det er de andre også, og derfor
ikke behøver at koncentrere mig så meget om dem foran.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-03-04 21:12

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Såsom orientere sig før vognbaneskift.

blandt mange andre, ja

>Såsom blinke før vognbaneskift på motorvej.

Lige den "regel" kan jeg ikke rigtigt se nogen speciel god grund til,
hvis vi skal tage tingene helt strikt.

Hvis du er en "god billist" , der ikke skifter vognbane til
ulempe/gene for andre, er det strengt taget ikke nødvendigt at blinke
, vel ?

(og ikke nogen svada denne gang, om alle de idioter, der bruger
blinklyset, som undskyldning for at brase ind/ud foran andre)

>Hvad er efter din mening "styre sin speederfod"?

At kunne tilpasse sin fart til omgivelserne, of de forhold der måtte
gælde pågældende sted. Eksempeltvist at køre endda meget hurtigt,
steder hvor dette vil være ulogisk

>Når jeg kører på de danske motorveje, er jeg mere opmærksom på, om andre
>trafikkanter nu også er opmærksomme eller ej, da jeg jo ved, at de ikke
>forventer min hastighed.

Helt fint i mine øren, men du antyder vist også at du ikke helt kører
som du må ? <grin>

>.... I Tyskland er jeg mere opmærksom på bagfrakommende traffik, da jeg
>ved, at det er de andre også, og derfor ikke behøver at koncentrere mig
>så meget om dem foran.

Når jeg kører turen Frankfurt tur/retur, er jeg mest bekymret for dem
foran, da jeg aldrig ved hvornår en af dem braser ud foran mig.

(et at at vide at de gør det, noget andet er hvornår.....)

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-03-04 21:49

On Fri, 26 Mar 2004 21:12:20 +0100, jan@stevns.net wrote:

[snip]

> [...]
>
>Hvis du er en "god billist" , der ikke skifter vognbane til
>ulempe/gene for andre, er det strengt taget ikke nødvendigt at blinke

Det kommer så igen an på hvorledes "ulempe/gene" defineres. Når jeg
kommer med lidt over den nye maks hastighed, er det ofte en
"ulempe/gene" for mig, at den forankørende overhaler sin forankørende.
På den anden side skal han have lov til det uden, at jeg ter mig tosset.
For mig er det højest lidt træls, men ikke til gene, at jeg skal gå fra
gassen eller træde let på bremsen, men det hører med til legen. I disse
tilfælde er det en god ide at blinke.

>(og ikke nogen svada denne gang, om alle de idioter, der bruger
>blinklyset, som undskyldning for at brase ind/ud foran andre)

Havde jeg ikke tænkt mig. De er alligevel udenfor pædagogisk rækkevidde.

>At kunne tilpasse sin fart til omgivelserne, of de forhold der måtte
>gælde pågældende sted. Eksempeltvist at køre endda meget hurtigt,
>steder hvor dette vil være ulogisk

Fint nok. Så tillader jeg mig at tælle mig selv til den kontrollerende
del af befolkningen, på trods at jeg ikke altid fæølger lovens små tal.

>Helt fint i mine øren, men du antyder vist også at du ikke helt kører
>som du må ? <grin>

Jow, en bette smule.

>Når jeg kører turen Frankfurt tur/retur, er jeg mest bekymret for dem
>foran, da jeg aldrig ved hvornår en af dem braser ud foran mig.
>
>(et at at vide at de gør det, noget andet er hvornår.....)

Jeg har en eller anden magisk evne til at vide, hvornår de laver det
nummer. Selv uden, at der er tegn på, at torsken braser ud, så har jeg
det på fornemmelsen.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Broegger

Dato : 26-03-04 22:41

> Jeg har en eller anden magisk evne til at vide, hvornår de laver det
> nummer. Selv uden, at der er tegn på, at torsken braser ud, så har jeg
> det på fornemmelsen.

Sådan har jeg det også, men det bakkes også ofte op af en lastbil 2 km
længere fremme

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-03-04 23:13

>Det kommer så igen an på hvorledes "ulempe/gene" defineres. Når jeg
>kommer med lidt over den nye maks hastighed, er det ofte en
>"ulempe/gene" for mig, at den forankørende overhaler sin forankørende.

*det* er jo altid kilde til debat, hvornår er det til ulempe/gene - vi
vurderer det vel altid forskelligt.

Har jeg en dag, hvor jeg fiser afsted, med hastigheder hinsides det
lovligt, så kan det da irritere mig lidt, at folk fejlbedømmer min
fart, og trækker ud foran mig, men ret beset er det sgu' min egen
fejl, da jeg jo kører *noget* hurtigere end de måske regner med.

og well - kigger man i spejlet og ser en Sierra, kan ligeheden med den
større Scorpio snyde mange, så de måske derfor tror jeg er længere
væk, end jeg rent faktisk er.

og skal jeg være ærlig, er det jo nok Scorpio'en jeg er kørende i, når
det går lidt hurtigt. Jeg har ikke lyst til, som fruen, at få en
måling fra Polisen, på Rekorden's topfart <<fniser_højt.wav>>

>På den anden side skal han have lov til det uden, at jeg ter mig tosset.
>For mig er det højest lidt træls, men ikke til gene, at jeg skal gå fra
>gassen eller træde let på bremsen, men det hører med til legen.

det generer ikke mig (ret tit) - det er jo til at regne ud.

>...I disse tilfælde er det en god ide at blinke.

Ja - men det ændrer jo ikke en disse ved tingene, vedkommende trækker
jo ud, blink eller ej

>Havde jeg ikke tænkt mig. De er alligevel udenfor pædagogisk rækkevidde.

Ikke altid ;)

>Jeg har en eller anden magisk evne til at vide, hvornår de laver det
>nummer. Selv uden, at der er tegn på, at torsken braser ud, så har jeg
>det på fornemmelsen.

det handler nok kun om en eneste ting: at kunne læse trafikken ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-03-04 21:06

On Fri, 26 Mar 2004 20:19:22 +0100, jan wrote:

> Det er da en besynderlig indstilling at have.

Jeg er en besynderlig fyr, så deet

> Ja - sådan cirka, men hold kæft folk hurtigt glemmer hvor svært det
> kan være at bedømme en bagfra kommendes hastighed.

Øvelse gør mester

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-03-04 00:16

On 25 Mar 2004 19:23:27 GMT, Broegger
<thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote:

> [...]
>>
>Har du overvejet at forskellen er at i Tyskland forventer man at der
>kommer folk blæsende forbi, mens man i DK pr. definition ikke bør

Tja, de gange jeg har været ude og kører på motorvejen har jeg mere
eller mindre hver gang mødt op til flere der er kommet blæsende forbi på
motorvejen mens at jeg selv lå i inderbanen med 110-130 Km/t.
Flemming Jacobsen

Fra : Jonas R.

Dato : 24-03-04 21:53

David B wrote:
SNIP
> [...]
> direkte sygt... men ok, hvis man vil være helt sikker på at miste
> livet ved en ulykke, så er det da vejen frem.

Ahh det er da ikke så slemt, nu tror jeg heller ikke at cossiepower,
ligefrem har ligget i flere timer med 250 km/t og fordi man lige hurtig er
oppe og ringe sker der jo ikke det vilde ved. Hvis man da kan finde ud af,
at køre lige ud .... Men der er da mange steder man sagtens kan rende 250
km/t . Fx er lyngbyvejen fra kbh og ud mod lyngbe meget øde ved 5 tiden om
morgenen og så har man da 3 spor at køre på....

Som da ikke synes det er chokerende, kun hvis den cossie havde kørt meget
hurtigere ;)

/Jonas

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-03-04 23:00

On Wed, 24 Mar 2004 20:56:34 +0100, "David B" <davidb at indutek dot
com> wrote:

> [...]
>chokerende at nogen vil køre 250 km/t på de danske veje !!! Det er jo
>direkte sygt... men ok, hvis man vil være helt sikker på at miste livet ved

Nu var jeg så været ude og kører med Thomas og er ikke i tvivl om at han
er istand til at håndterer sin bil selv ved de hastigheder.
Flemming Jacobsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 24-03-04 23:13

> [...]
> direkte sygt... men ok, hvis man vil være helt sikker på at miste
> livet ved en ulykke, så er det da vejen frem.

Ro på David. Du ser ikke min smiley -> ;) <-, som anvendes ved mindre
overdrivelser!

Jeg synes nu at både at Jan og Martin har nogle gode betragtninger til dit
indlæg da (!!!) og takker til Flemming :) Men den Audi A8 fik nu hjul....
den vejer også 1,7 ton og yder altså kun 330hk, så hvis der regnes lidt på
vægt/effekt-forhold passer det også meget godt. Vi fik også hilst på
hinanden da, så ingen probs der, han erkendte sit nederlag. :)

Fra : Broegger

Dato : 26-03-04 22:46

> [...]
> regnes lidt på vægt/effekt-forhold passer det også meget godt. Vi fik
> også hilst på hinanden da, så ingen probs der, han erkendte sit

Hvis du har et sådan forhold til din HK-producerende vidundermaskine
syntes jeg egentligt du skulle begynde at køre baneræs. Det er da meget
federe at vide at spaden ved siden af ikke kan følge med og så lade ham
køre sit eget ræs.

Jeg kan kun glæde mig til den dag du kører ræs med den forkerte... En af
mine kolleger har prøvet det, det kostede 4000 + pappet i 6 måneder. Det
var en af politiets højpotente (og alt for anonyme) kameravogne...

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-03-04 03:27

On 26 Mar 2004 21:45:57 GMT, Broegger
> [...]

>mine kolleger har prøvet det, det kostede 4000 + pappet i 6 måneder. Det
>var en af politiets højpotente (og alt for anonyme) kameravogne...

Udover at jeg så vidt jeg ved så må politiet ikke selv medvirke i
kriminelle handlinger for at snupe dig. Dvs at hvis politiet kører op
ved siden af og kridter op til ræs og de så bagefter snupper dig så får
de høvl, for det mener jeg nemlig ikke de må
Flemming Jacobsen

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 27-03-04 06:23

On Sat, 27 Mar 2004 03:27:25 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

> [...]

En typisk dansk reaktion - frydes over andres "ulykke".
250 km/t kan selvfølgelig ikke anbefales i myldretrafikken, men der
vil da være steder og tidspunkter, hvor dén fart "i sig selv" ikke kan
være noget problem - udover det i-legale.

Slå istedet ned på de paphoveder, som ikke fatter
"overhalingsreglerne" på motorvejen - de trænger sgu til at vise
pappet!
1) venstresporskørsel
2) manglende respekt inden vognbaneskift
(tror, det er nok at blinke)

Der kører en mørk anonym Mondeo hér i området.

> [...]
>ved siden af og kridter op til ræs og de så bagefter snupper dig så får
>de høvl, for det mener jeg nemlig ikke de må

Næppe korrekt og hvorledes skulle man kunne bevise det?
Ammestuesnak.

/Mogens

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 27-03-04 13:06

"Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 27 Mar 2004 03:27:25 +0100, "Thunderbird [7100]"

> Næppe korrekt og hvorledes skulle man kunne bevise det?
> Ammestuesnak.

Det er nok svært at bevise.

Jeg blev engang forfulgt af "3 rødder i en stjålet toyota" inde på
Hillerødgade i København. Efter at de havde fået baghjul ved et lyskryds,
fulgte de efter mig ud på Hillerødmotorvejen. Hele vejen lå de mindre end 3
meter fra mig. Da jeg var nået et godt stykke over den tilladte hastighed
opdagede jeg i bakspejlet, at de pludselig havde en blå roterende lygte
stående i forruden.
Det vidste sig at være 3 urobetjente. Da de kørte forbi fik jeg en løftet
pegefinger og et grin af ham på passagersiden.

Ham der kørte, syntes så at jeg skulle stoppes, og kom over og fortalte at
jeg jo kørte for hurtigt. Jeg spurgte ham, hvad han selv ville gøre, hvis
han blev forfulgt af 3 rødder. Det svarede han ikke rigtigt på.

Der kom ikke noget papir ud af oplevelsen, men hvis han var begyndt at tale
om bøder, ville den være blevet indklaget til alle instanser der kan klages
til.

mvh
Bendt

Fra : Broegger

Dato : 27-03-04 18:40

> [...]

> vil da være steder og tidspunkter, hvor dén fart "i sig selv" ikke kan
> være noget problem - udover det i-legale.

Det var nu ikke farten jeg er ude efter... Kør efter forholdene så går det
nok. Det er det med at køre ræs! Det hører bare IKKE hjemme på offentlig
vej!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 25-03-04 08:28

> [...]
> chokerende at nogen vil køre 250 km/t på de danske veje !!! Det er jo
> direkte sygt... men ok, hvis man vil være helt sikker på at miste livet

Man kan jo mene hvad man vil, men det er basalt set hverken chokerende eller
farligt at køre med nævnte hastighed. Det er nemlig ikke farten der dræber,
men - i tilfælde af en ulykke - forskel i farten.

Nu var der jo også angivet en smiley, så mon ikke scenariet er trukket lidt
skrapt op bare for at den unge mand kunne få lov til at prale af bilens
fartegenskaber Kan sådan en "Sirera" overhovedet køre så stærkt, eller
gik det bare voldsomt ned ad bakke Thomas ???

MVH Klaus
(med GPS måling på at min plastikbil kan runde 250)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 25-03-04 15:32

"Klaus Rejkjær" <mailto:rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
"Re: farthastighed på tyske motorveje???"

> Det er nemlig ikke farten der dræber,
> men - i tilfælde af en ulykke - forskel i farten.
>

> MVH Klaus
> (med GPS måling på at min plastikbil kan runde 250)

Det er rigtigt nok, det kan bare være svært at finde et vejskilt eller autoværn
som bevæger sig med samme hastighed og retning som en selv.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : Cosworth POWER

Dato : 25-03-04 21:52

> prale af bilens fartegenskaber Kan sådan en "Sirera" overhovedet
> køre så stærkt, eller gik det bare voldsomt ned ad bakke Thomas ???

Nej da... 1,6'er... den kører max fra en Honda Civic 1,5'er ;) Tjeck lige
dine historiebøger for en tunet Cossie en gang ved lejlighed ;)

Fra : Jonas R.

Dato : 24-03-04 21:49

Cosworth POWER wrote:

> Nåede ikke at se hvad der stod på dem, da jeg røg forbi hele striben
> med 250 kmt, skarp forfulgt af en Audi A8 4,2 Quattro 2004 model, der
> fik hjul ;)

Åhhh din bølle..... Du må ikke drille de små langsomme audi'er til herre
mange penge, de kan jo ikke tåle det thomas!

Men øj jeg vil gern ha set ham i audien da han ikke kunne overhale dig hehe
:)

/Jonas

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 27-03-04 14:17

On Wed, 24 Mar 2004 19:55:57 +0100, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Nåede ikke at se hvad der stod på dem, da jeg røg forbi hele striben med 250
>kmt, skarp forfulgt af en Audi A8 4,2 Quattro 2004 model, der fik hjul ;)

Kender det godt - har lige været et smut i Tyskland, hvor jeg på samme
måde gentagne gange nedlagde en Saab 9-5 Aero! (250 hk).

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-03-04 17:01

Totalskade?? Psykisk altså.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens K

Dato : 27-03-04 17:03

On Sat, 27 Mar 2004 17:00:33 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Totalskade?? Psykisk altså.

Talte ikke med ham, men han blev nok noget overrasket over, at en
750.000 kr's Saab ikke kunne følge med...

/Mogens

Fra : Ricky Nielsen

Dato : 24-03-04 20:20

http://fdm.dk/dinferie/europa/feriebase/newshowcountry.asp?Countries=17&Alle=on#hastighed

Fra : Søren Christensen

Dato : 24-03-04 22:11

"Ricky Nielsen" <r@vricky.dk> skrev i en meddelelse

http://fdm.dk/dinferie/europa/feriebase/newshowcountry.asp?Countries=17&Alle
=on#hastighed

> "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> wrote in message

linket Duer ikke medmindre man er medlem...

Venligst

Fra : bj

Dato : 24-03-04 22:37

tak for links, det tror jeg hjælper genvaldigt på min fætters
påståelighed, og en middag til undertegnede på Jensen's Bøfhus kan jeg
hermed se frem til, tak

bj

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4061f94b$0$431$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-03-04 09:46

> tak for links, det tror jeg hjælper genvaldigt på min fætters
> påståelighed, og en middag til undertegnede på Jensen's Bøfhus kan jeg
> hermed se frem til, tak

Så du tabte altså?

vh
Torben

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-03-04 08:27

bj wrote:
> Er der farthastighed på tyske motorveje? Jeg tænker på om der er fri
> hastighed eller det er lige som herhjemme med 110km/h?

Fri under ansvar ... med skilte hvis noget andet gælder.
De anbefaler 130.

--
Roberto Saldo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-04 09:41

On Thu, 25 Mar 2004 08:27:01 +0100, Roberto Saldo wrote:

> Fri under ansvar ... med skilte hvis noget andet gælder.
> De anbefaler 130.

Jep omend det var noget surrealistisk da jeg på min tur dernede
overhalede polititet med 170+ km/t. Da jeg så dem var jeg lige på
bremsen pr. ren refleks men valgt nu, at fortsætte... De ænsede mig
knapt nok og jeg måtte da også trække ind da en led Mercer ville forbi
med en hastighed min ZX'er _ikke_ kunne følge med på.

Åhh det er skønt med tyske motorveje.

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-03-04 11:04

On Thu, 25 Mar 2004 09:40:56 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

[snip]
>Åhh det er skønt med tyske motorveje.

Hvis der bare ikke var så mange tyskere på dem...

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-04 11:42

On Thu, 25 Mar 2004 11:04:11 +0100, Fly Christensen wrote:

> On Thu, 25 Mar 2004 09:40:56 +0100, "Martin Johansen [6000]"
> <visit_my@website.invalid> wrote:
>
> [snip]
>
> Hvis der bare ikke var så mange tyskere på dem...

LOL

Fra : Cosworth POWER

Dato : 25-03-04 21:56

> [...]
> knapt nok og jeg måtte da også trække ind da en led Mercer ville forbi
> med en hastighed min ZX'er _ikke_ kunne følge med på.

Hehe... vi blev sgu stoppet på vej til LeMans i 2003 af en tysk politibil.
Svjh. overhalte vi også politiet med "lidt over" 110 kmt og efter os røg de.
Da vi kom ind til siden, hvor de havde blåt blink mv. tændt, fik vi besked
på at køre videre, hvorefter de overhalte os. Det ville faderen sgutte
finde sig i, så vi røg efter politiet, for en forklaring skulle vi sgu ha'.
Det viste sig at det var fordi den var sådan en gammel spand af en (for
danskere) nyere model Mercedes E-klasse, hvor de ikke kunne finde ud af at
bruge knapperne til deres reklameskilt på taget ordentlig :) De undskyldte
og vi kørte videre :)

> Åhh det er skønt med tyske motorveje.

Enig!

Fra : JJ

Dato : 25-03-04 17:49

Der er FRI hastighed men anbefalet hastighed på 130 km/t.
/JJ