Sidespejle
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 15:41

Kort og godt... hvorfor er det så "sejt", at køre uden sidespejle på
sin knallert30/knallert45 ?

Ser frem til en masse gode forklaringer nu

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : RpR

Dato : 24-03-04 16:01

> Kort og godt... hvorfor er det så "sejt", at køre uden sidespejle på
> sin knallert30/knallert45 ?
>
> Ser frem til en masse gode forklaringer nu

Der kan jeg sq ikke hjælpe dig
Jeg er kun glade for mine. Specielt på 45'erne er det komplet tosset at
bevæge sig rundt på landevejene uden sidespejlene.
Hvis min RS'er kørte tilpas langsomt til at bilerne rent faktisk gas bruge
tid på at overhale mig ville jeg nok køre i grøften af skræk, da du ikke kan
høre en dyt når fartvinden blæser om ørerne omkring de 80km/t.

EU 30'erne har jeg haft nogle stykker af som kørte uden spejle, og savnede
dem kun lige i starten.
Men det har en positiv effekt på politiet at beholde spejlene på
At min sidste 30'er så var lakket i pirat farver ville spejlene så nok ikke
kunne have opvejet

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 16:51

On Wed, 24 Mar 2004 16:00:50 +0100, RpR wrote:

> Der kan jeg sq ikke hjælpe dig

Øv

> Jeg er kun glade for mine. Specielt på 45'erne er det komplet tosset at
> bevæge sig rundt på landevejene uden sidespejlene.

Vi er helt enige, derfor også mit spørgsmål. Jeg "faldt" nemlig over en
Speedfight inde på din side hvor ejeren skrev, at han havde pillet
spejlene af... min første tanke var "fjols". Min næste var "jamen han er
jo ikke den eneste".

Derfor min post her

Men jeg kan lige forestille mig en "sej gut" på hans 45'er... drejer
hovedet 1½ sekund for, at orienterer sig, kigger frem igen blot for, at
opdage bilerne holder stille.... SMASK

Så kan han lære det? Næh for han er jo nok død

Det er satme 1-1½ farlige sekunder man lige kigger væk - sekunder man
kunne have sparet hvis man havde spejle på og jævnligt holdte sig
opdateret.

Jeg ryster på hovedet... øv øv øv.

> Hvis min RS'er kørte tilpas langsomt til at bilerne rent faktisk gas bruge
> tid på at overhale mig ville jeg nok køre i grøften af skræk, da du ikke kan
> høre en dyt når fartvinden blæser om ørerne omkring de 80km/t.

Præcis.

Og skal jeg være helt ærligt, godt nok er det en smagssag, men hvis jeg
skal være helt ærligt så ser det altså åndsvagt tamt ud uden spejle...

Fra : RpR

Dato : 24-03-04 18:19

> Og skal jeg være helt ærligt, godt nok er det en smagssag, men hvis jeg
> skal være helt ærligt så ser det altså åndsvagt tamt ud uden spejle...

Min tidligere Derbi GPR 50R havde ingen sidespejle, og da de kostede tæt på
1000,- for et sæt blev det aldrig anskaffet. Den så rå ud uden spejle, det
skal den ha', men de havde nu været mere end rare nok at køre med.
Det var så ca. den periode i mit liv hvor jeg har måttet køre mest aggressiv
for at holde bilerne bag mig så jeg ikke fik et chok

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 19:48

On Wed, 24 Mar 2004 18:19:09 +0100, RpR wrote:

> Min tidligere Derbi GPR 50R havde ingen sidespejle, og da de kostede tæt på

Var den født uden?

> 1000,- for et sæt blev det aldrig anskaffet. Den så rå ud uden spejle, det

Ugh!

> skal den ha', men de havde nu været mere end rare nok at køre med.

Ja stensikkert.

> Det var så ca. den periode i mit liv hvor jeg har måttet køre mest aggressiv
> for at holde bilerne bag mig så jeg ikke fik et chok

LOL, kender godt det med chokket

Fra : RpR

Dato : 24-03-04 21:28

> Var den født uden?

Nix, var blevet pillet af før jeg købte den. Hvordan nogen så kan finde på
at smide noget væk der koster ~1000,- fatter jeg så ikke..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 21:49

On Wed, 24 Mar 2004 21:27:35 +0100, RpR wrote:

> Nix, var blevet pillet af før jeg købte den. Hvordan nogen så kan finde på
> at smide noget væk der koster ~1000,- fatter jeg så ikke..

Det er nok ikke hjernen der har trykket den tidligere ejer.. :-/

Fra : Hekto

Dato : 24-03-04 16:05

In article <pan.2004.03.24.14.40.52.4640@website.invalid>,
visit_my@website.invalid says...
> Ser frem til en masse gode forklaringer nu

For at holde statistikken oppe?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 16:45

On Wed, 24 Mar 2004 16:04:38 +0100, Hekto wrote:

> In article <pan.2004.03.24.14.40.52.4640@website.invalid>,
> visit_my@website.invalid says...
>>
> For at holde statistikken oppe?

Jeg er bange for det...

Fra : Mikkel Lund

Dato : 24-03-04 16:17

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Den simple forklaring er nok at det ikke altid ser lige cool ud.
Se f.eks. Piaggio Typhoon
http://www.colincollins.co.uk/scooters/piaggio/images/typhoon.jpg
den ligner sku en græshoppe. Man kan blive vant til at kører uden
spejle, men når man før for dem på, vil man ikke af med dem igen.

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 16:52

On Wed, 24 Mar 2004 16:17:18 +0100, Mikkel Lund wrote:

> Den simple forklaring er nok at det ikke altid ser lige cool ud.
> Se f.eks. Piaggio Typhoon
> http://www.colincollins.co.uk/scooters/piaggio/images/typhoon.jpg

Jeg synes faktisk ikke det er så slemt.. omend det faktisk er et fåtal
af scootere der er kønne. Men det er ikke spejlenes skyld.

> den ligner sku en græshoppe. Man kan blive vant til at kører uden
> spejle, men når man før for dem på, vil man ikke af med dem igen.

Kønne eller ej så må man vælge en scooter som er designet som man kan
lide den Det er sq for dumt og farligt, at køre uden.

Fra : HpeA

Dato : 24-03-04 17:20

Hejsa´
> [...]
> sin knallert30/knallert45 ?
>
> Ser frem til en masse gode forklaringer nu

Det gir garanteret lige den sidste km/t på et tun-sæt, på grund af den
manglende vindmodstand og er et tydeligt signal om ejeren......- " Jøp !,
jeg _er:_ et BÅT-ØRE.........."-

*LOL* Sorry, skulle lige af med fyraftensspændingerne

MvH

--
HpeA

Hans Peter Erenskjold Aalling
www.hpea.farmands.dk
hpea@>FJERNDETTE<Farmands.dk

Fra : RpR

Dato : 24-03-04 18:21

> [...]
> jeg _er:_ et BÅT-ØRE.........."-
>

> *LOL* Sorry, skulle lige af med fyraftensspændingerne

Du er faktisk ikke helt galt på den der
Jeg mangler da stadigvæk at se en bane scoot med sidespejle
Men i trafikken ville jeg satme ikke køre uden spejle. Banen er det pænt
ligemeget, da alle kører uden spejle og man ved at forankørende ikke kan se
man prøver at mase sig forbi.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 19:49

On Wed, 24 Mar 2004 17:20:00 +0100, HpeA wrote:

> Det gir garanteret lige den sidste km/t på et tun-sæt, på grund af den
> manglende vindmodstand og er et tydeligt signal om ejeren......- " Jøp !,
> jeg _er:_ et BÅT-ØRE.........."-

Så er jeg da ikke helt galt afmarcheret

> *LOL* Sorry, skulle lige af med fyraftensspændingerne

Helt iorden

Fra : HpeA

Dato : 24-03-04 21:59

Hejsa´

"Martin Johansen [6000]" > skrev i en meddelelse
> Så er jeg da ikke helt galt afmarcheret

Nøøøø, det er altid en god kombi. med gode evner til at bruge sit syn. Både
frem & bagud på et sek. Der er så bare at sætte spejlene rigtigt op .

Næste "ride" får mindre spejle mont. under/ud på styret, og det kommer til
at kræve lidt justering. Både ens rutiné og mekanikken

HP

Fra : Helle Urban Munck

Dato : 25-03-04 17:29

Det er grimt.

Fra : Hekto

Dato : 25-03-04 18:06

In article <4063080c$0$127$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
hum@wanadoo.dk says...
> Det er grimt.

Det ser også grimt ud, når man bliver kørt ned fordi man ikke
orienterer sig bagud!

http://www.eng.upm.edu.my/~aznijar/accident/kepala.JPG
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : HpeA

Dato : 25-03-04 19:46

Hejsa´

"Hekto" skrev i en meddelelse > Det ser også grimt ud, når man bliver kørt
ned fordi man ikke
> orienterer sig bagud!
>
> http://www.eng.upm.edu.my/~aznijar/accident/kepala.JPG

Pillet skildt ad, af _hans egen_ dumhed . Sejt billede , burde vække
visse typers små grå ! ! !

MvH

HP

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-03-04 19:44

On Thu, 25 Mar 2004 17:29:00 +0100, Helle Urban Munck wrote:

> Det er grimt.

På ALLE modeller?