Er sommerdæk NU?
Fra : Henri Gath

Dato : 24-03-04 12:10

Er det nu man skal stille vintersutterne væk?

Fra : C. Petersen

Dato : 24-03-04 12:22

"Henri Gath" <hgath@mail.dk> wrote in message
> Er det nu man skal stille vintersutterne væk?

Jeg over vejer at smide dem på her til april... er der for tidligt?

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-03-04 13:21

"C. Petersen" <KrustyTK*removehtis*@hotmail.com> wrote in message

> Jeg over vejer at smide dem på her til april... er der for tidligt?

Jeg har sat mine på, såå.
Som vejret har været de sidste par dage med 5-8 g og regn er
så er mine sommerdæk klart bedre end mine vinter dæk, og
skulle der falde lidt slud en enkelt dag, så klarer de nok også det.
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Casper Bang

Dato : 24-03-04 13:26

> Er det nu man skal stille vintersutterne væk?

Er det for sent at smide vinterdækkene PÅ? Har glemt det i år :/

Fra : Per Thomsen

Dato : 24-03-04 14:30

> Er det for sent at smide vinterdækkene PÅ? Har glemt det i år :/

Nej, det er for tidligt :)

Per

Fra : Troels Pedersen

Dato : 24-03-04 13:34

Henri Gath wrote:
> Er det nu man skal stille vintersutterne væk?

Tja, afhængig af dine sommerdæk. Jeg har sat mine væk, da de klarer
regnevejret noget dårligere end mine sommerdæk.
Det er nu rart at være godt kørende igen!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Esben Nikolajsen

Dato : 24-03-04 13:38

"Henri Gath" <hgath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det nu man skal stille vintersutterne væk?

Jeg smed mine på idag :)
Kunne ikke lade være i det gode vejr, det pynter jo så dejligt

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-03-04 13:58

Esben Nikolajsen wrote:

> Jeg smed mine på idag :)
> Kunne ikke lade være i det gode vejr, det pynter jo så dejligt

Der skal ikke meget til at opmuntre dig, her er det 4 grader,
overskyet og byger.

--
Roberto Saldo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-03-04 15:21

On Wed, 24 Mar 2004 13:57:46 +0100, Roberto Saldo wrote:

> Der skal ikke meget til at opmuntre dig, her er det 4 grader,
> overskyet og byger.

LOL ja det er det samme her...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Lars

Dato : 24-03-04 14:00

Hejsa,

"Henri Gath" <hgath@mail.dk> wrote in message
> Er det nu man skal stille vintersutterne væk?

Mine røg af i sidste uge... *vupti*

Fra : C. Petersen

Dato : 24-03-04 14:15

Tjah... så ryger mine sq nok idag... vil jo nødig være bagefter eller
noget... :P

Fra : TG4600

Dato : 24-03-04 14:22

"Henri Gath" <hgath@mail.dk> wrote in message
> Er det nu man skal stille vintersutterne væk?

Det kommer an på vejret - har før kørt Odense - Kbh i 10 cm sne medio
april - såeh, jeg venter lidt endnu...

/TG

Fra : Emil Jensen

Dato : 24-03-04 17:02

Har netop idag skiftet til sommerdæk

Men mest fordi mit højre (vinter) fordæk var ødelagt af et
kantstensparkering, så bilen hele tiden trak til højre og rystede lidt ved
landevejsfart og opefter.
Skulle faktisk have skiftet dem før:

A) Dejligt at køre uden at kompensere for bilens trækken il højre,

B) Der var en risiko for at dækket ville sprænge med den defekt som en
kantstensparkering giver.

Mvh

Emil

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 17:23

Henri Gath skrev:

> Er det nu man skal stille vintersutterne væk?

....i Tyskland har de masser af sne...
Hans

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 24-03-04 20:28

On Wed, 24 Mar 2004 17:23:26 +0100, "Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote:

>...i Tyskland har de masser af sne...

Jég bor i DK, og jég sætter mine slicks på på søndag!

/Mogens

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 24-03-04 21:17

"Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jég bor i DK, og jég sætter mine slicks på på søndag!

Mine ryger på, på lørdag...det bliver skønt

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 21:46

Hr. Mogens Knudsen skrev:

> Jég bor i DK, og jég sætter mine slicks på på søndag!

....a sajer welbekom!
Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-03-04 00:29

Hvornår er det forresten at man må køre med pigdæk i DK?

Mvh.

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-03-04 05:25

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message
> Hvornår er det forresten at man må køre med pigdæk i DK?

IMHO Aldrig.
Hvad fanden (pardon my french) skal man med pigdæk i Dk ??

--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Møller

Dato : 25-03-04 08:55

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message
> Hvornår er det forresten at man må køre med pigdæk i DK?
>
> Mvh.

Er du gået glip af den:
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=58603#B
og
http://www.sds.dk/sider/tips.html

så er du da vist snart den eneste

--
Møller

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-03-04 12:19
Fra : C. Petersen

Dato : 25-03-04 09:26

"Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Jég bor i DK, og jég sætter mine slicks på på søndag!

Jeg smider mine på... nåå nej! det da os rigtigt! jeg smed dem på igår ja...
lææææækert!

C. Petersen
Mazda 626 '89 2.0 Nu med vinterdæk!! :p

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-03-04 09:36

C. Petersen wrote:
> "Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Jeg smider mine på... nåå nej! det da os rigtigt! jeg smed dem på igår ja...
> lææææækert!

Ja her var det -1, is på vejen og de har saltet som gale.
Jeg skal ikke nyde noget vejsalt på de gode hjul.
Saltet gør gummiet hårdt og æder fælgene.

> C. Petersen
> Mazda 626 '89 2.0 Nu med vinterdæk!! :p

Hmmm - 'med vinterdæk'?.

--
Roberto Saldo

Fra : Mogens K

Dato : 28-03-04 12:04

On Wed, 24 Mar 2004 20:27:51 +0100, Hr. Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jég bor i DK, og jég sætter mine slicks på på søndag!

Aaaaaaaaaaahhhhhh hvor lækkert

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 28-03-04 12:12

Mogens K wrote:
> Aaaaaaaaaaahhhhhh hvor lækkert

Enig ;c)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-03-04 10:56

>...i Tyskland har de masser af sne...

Sgudde her.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-03-04 11:32

Fly Christensen skrev:

> Sgudde her.

....dét er sq da heller ikke Tyskland - dét er gammel danskt land...

....inde i fjernsynet var der en masse i går...
Hans

Fra : Troels Pedersen

Dato : 25-03-04 17:11

Hans Paulin wrote:
> ...inde i fjernsynet var der en masse i går...

Så skal du nok have efterset antennesignalet...

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-03-04 19:20

Troels Pedersen skrev:

> Så skal du nok have efterset antennesignalet...

....ska der nu osse antenne på?

....de hitter da osse på så meget...
Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-03-04 23:09

"Hans Paulin" <hans@it.dk> skrev

> ...ska der nu osse antenne på?
>
> ...de hitter da osse på så meget...

Hvis fjernsynet går op i røg, er det så antændeindgangen der er brændt af?

Mvh.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-03-04 23:30

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Hvis fjernsynet går op i røg, er det så antændeindgangen der er brændt af?

Hoho ...

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-03-04 07:48

Troels Pedersen wrote:

> Så skal du nok have efterset antennesignalet...

Der var snestorm på Hillerødmotorvejen igår vel 17-tiden!!

--
Roberto Saldo

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-03-04 07:57

Roberto Saldo skrev:

> Der var snestorm på Hillerødmotorvejen igår vel 17-tiden!!

....he he
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-03-04 08:17

Hans Paulin wrote:

> ...he he

Det er sgutte gas, de advarede i trafikradioen.
Vi var i Farum og der var blot spredte snebyger.

--
Roberto Saldo

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-03-04 09:06

Roberto Saldo skrev:

> Det er sgutte gas, de advarede i trafikradioen.
> Vi var i Farum og der var blot spredte snebyger.

....jeg griner bare, fordi en fælles bekendt vil have sine slicks på på
søndag...
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-03-04 09:14

Hans Paulin wrote:

> ...jeg griner bare, fordi en fælles bekendt vil have sine slicks på på
> søndag...

:)

Det ville jeg også hvis jeg altså havde taget mig sammen til at købe
nogen.

Vejen var fint varm og tør igår, men imorges var det is på ruderne
igen og vejdæmonerne havde lagt 3x strøsukker ud - de skal jo af med
bjergene.

Så er det alligevel ikke så skidt endda at man har vintergummiet på endnu.

Men snart!

Min lokale Yoda forhandler har slagtilbud i weekenden, 8500,- for 4
originale 16-tommeralubasser med Bridgestone Potenza på, vi skal ud og
se om de er acceptable (diskrete og u-brianede).

Ellers må det blive 4 ukurente i samme størrelse med F1 gds3 til samme
beløb hos www.cdof.dk

Gid det snart blev varmere.

--
Roberto Saldo

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-03-04 09:25

Roberto Saldo skrev:

> Ellers må det blive 4 ukurente i samme størrelse med F1 gds3 til samme
> beløb hos www.cdof.dk

....pas på med det ukurante; kun ved FDMs mellemkomst lykkedes det mig
for nogle år siden at slippe af med 4 nye alufætre og dæk, der trods 1½
afraspning, flere afballanceringer og én sporing stadig slingrede...

> Gid det snart blev varmere.

....dét der ikke slår én ihjel, gør én stærkere...
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 26-03-04 09:47

Hans Paulin wrote:
> [...]
> for nogle år siden at slippe af med 4 nye alufætre og dæk, der trods
> 1½ afraspning, flere afballanceringer og én sporing stadig

Mærkevarerne er bare ukurante der er sat mærkets navn på.

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-03-04 09:47

John Sahl skrev:

> Mærkevarerne er bare ukurante der er sat mærkets navn på.

....jeg har 2 sæt originale Opel-alufælge og ét sæt OZ - alle med
anerkante dækmærker på - og ingen af dem slingrer...
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-03-04 10:29

Hans Paulin wrote:

> ...jeg har 2 sæt originale Opel-alufælge og ét sæt OZ - alle med
> anerkante dækmærker på - og ingen af dem slingrer...

Mine originale (men grimme) til Asconaen var lavet af Ronal.
Fik jeg hos en hugger til 800 for 5 og de havde påtrykt hvor meget de
skulle abalanceres = hvor skæve de var. Og de slingrede ikke selv ved 160.

Lige præcist OZ er vel så anerkendt et mærke at de bare skal være
rette. Desværre lokker det så tabere til at klodse bilen op på 4
mælkekasser uden pant og afmontere hjulene.

--
Roberto Saldo

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-03-04 10:34

Roberto Saldo skrev:

> Desværre lokker det så tabere til at klodse bilen op på 4
> mælkekasser uden pant og afmontere hjulene.

....har jeg til go'e at opleve hér i 'Snogbæk...
Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-03-04 11:23

"Hans Paulin" <hans@it.dk> skrev

> ...har jeg til go'e at opleve hér i 'Snogbæk...

Pas på med hvad du ønsker dig, det går måske i opfyldelse !

Mvh.

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-03-04 11:38

Uffe Ravn skrev:

> Pas på med hvad du ønsker dig, det går måske i opfyldelse !

....som Formand Spies sagde, da han af nogle skoleelever blev
konfronteret med en udtalelse om, at "han da kunne gøre alt!"...

....hvortil han gen-replicerede, at han "da ikke kunne springe 2 meter op
i luften"!

....hvad mon han mente med dét?

....bortset fra dét har du ret!
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 26-03-04 11:40

Hans Paulin wrote:
> ...jeg har 2 sæt originale Opel-alufælge og ét sæt OZ - alle med
> anerkante dækmærker på - og ingen af dem slingrer...

OZ leverer til flere af bilmærkerne "originalt"

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-03-04 11:43

John Sahl skrev:

> OZ leverer til flere af bilmærkerne "originalt"

....okay da: jeg har "3" sæt OZ'er...
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 26-03-04 11:54

Hans Paulin wrote:
> ...okay da: jeg har "3" sæt OZ'er...

Jeg kan nøjes med det ene sæt der sidder på bilen nu

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 26-03-04 18:10

On Fri, 26 Mar 2004 09:13:56 +0100, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

> [...]

Hallo !!!

> [...]
>bjergene.
>Så er det alligevel ikke så skidt endda at man har vintergummiet på endnu.

Jeg sætter dem på under alle omstændigheder. Også selvom mine nye dæk
ikke er dukket op endnu (www.daekonline.dk).

> [...]
>se om de er acceptable (diskrete og u-brianede).
>Ellers må det blive 4 ukurente i samme størrelse med F1 gds3 til samme

Kig nu på Kompletträder hos reifendirekt.de eller Hjulcentret.dk,
inden du forløber dig.

/Mogens