salg af vare til andre EU lande...
Fra : Not-my-mail@do-not-u~

Dato : 24-03-04 11:54

Hej Alle.

Jeg har fået min første kunde fra et andet EU land.

Hvordan skal jeg gøre med moms? Er det rigtig at jeg skal skrive en regning
uden moms?

Mvh.

Morten

Fra : Nico de Jong

Dato : 24-03-04 12:06

<Not-my-mail@do-not-use-this.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har fået min første kunde fra et andet EU land.
>
> Hvordan skal jeg gøre med moms? Er det rigtig at jeg skal skrive en

Hvis kunden er en privat person, SKAL du bruger normal dansk moms.
Hvis kunden er momsregistreret, SKAL du skrive hans (og dit) CVR-nummer på
fakturaen, og så MÅ DU IKKE skrive moms på.

Nico

---

Fra : Not-my-mail@do-not-u~

Dato : 24-03-04 12:31

Tak skal du have. Det var lige hvad jeg søgte.

Fra : Omeg@ Support

Dato : 24-03-04 14:27

Du kan kontrollere momsnummeret på
http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/da/vieshome.htm Du kan ikke
se, hvem det er, men se, at det ikke er ugyldigt.

Jørgen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 24-03-04 20:27

On Wed, 24 Mar 2004 14:26:59 +0100, "Omeg@ Support"
<info(nospam)@omegasupport.dk> wrote:

>på
>
>Du kan kontrollere momsnummeret på
>http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/da/vieshome.htm Du kan ikke
>se, hvem det er, men se, at det ikke er ugyldigt.

Og ifølge de nye faktureringsregler som kan ses her:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=171274&ov_id=0
gælder følgende ved Salg til andre EU-lande

Varer

Ved salg af varer til momsregistrerede virksomheder i andre
EU-lande skal der fortsat udstedes en almindelig faktura,
som også skal forsynes med oplysning om kundens
momsregistreringsnummer.

Herudover skal fakturaen som noget nyt tillige forsynes med
oplysning om, at der ikke er beregnet moms, når modtageren
skal beregne erhvervelsesmoms. Oplysningen kan efter sælgers
valg ske på én af følgende måder:

Henvisning til den relevante bestemmelse i momsloven, f.eks.
momsfritaget efter momslovens § 34, stk. 1.
Henvisning til den relevante bestemmelse i 6. momsdirektiv,
f.eks. art 28c, pkt A.
Eller ved en anden tydelig relevant påtegning, f.eks.
”momsfritaget”, ”0-sats”, ”zero-rated” eller ”free of VAT”.

Ydelser

Ved salg af ydelser, hvor der er omvendt betalingspligt,
skal købers momsregistreringsnummer tillige oplyses, når
køber har et sådant registreringsnummer. Herudover skal
fakturaen have henvisning til den relevante bestemmelse i
momsloven eller 6. momsdirektiv eller være påtegnet ”omvendt
betalingspligt” eller ”reverse charge”.

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in