Start problemer med Seat Toledo fra 96'. N~
Fra : Mihai Marinescu

Dato : 24-03-04 10:20

Hej alle,
Jeg har en Seat Toledo 1.8 SE fra 96 som jeg har et par problemer med.
Den starter sådan set fint men kører jeg med den og motoren er blevet varmt
(normal varmt) og derefter stopper har den meget svært ved at starte igen.
Lader jeg den stå i 5 min starter den fint igen.
Jeg har haft nogle problemer med min batteri men har det noget indflydelse ?

Jeg søger noget hjælp eller nogle ideer fordi jeg ved ikke hvad jeg skal
gøre.

HINT. Jeg har skiftet rotor, fordelerdæksel, kabler og tændrør. Olie of
filter er der lige blevet skiftet.

Mihai

Fra : Stein

Dato : 24-03-04 18:31

efter du har stoppet den og vil starte igen med det samme,lyder det så som
om den kører hurtigere i starteren end normalt ?.har nemlig selv haft et par
stykker (er vw-mekker) hvor olietrykket var alt for højt som gjore at de
hydrauliske løftere ikke kunne lukke helt når motoren stoppes og den derfor
bare ræser deruda på starteren uden kompression.ventede man så mellem 30 -
60 sek startede den fint igen.mener at kunne huske at trykket blev målt til
over 10 bar (viseren slog i bund.-) hvilket jo nok er rigelig meget må man
sige.ny oliepumpe i dyret og alt spillede igen.

mvh stein.

Fra : Mihai Marinescu

Dato : 25-03-04 08:37

Nej det synes jeg ik. Den har bare svært ved at starte. Jeg kan høre start
motoren kæmper med at få den igang men det lyder også som om den kæmper lidt
for hårdt.

Mihai