Hvordan kan man "følge med" i en log fil
Fra : Thomas Due

Dato : 27-04-01 10:07

Hejsa,

For snart mange år siden da jeg gik på Uni, brugte jeg Unix. Der var en måde
hvorpå man kunne "følge med" i en log-fil. Det blev gjort ved hjælp af grep
kommandoen så vidt jeg huske med nogle bestemte parametere.

Det er så meget fint, det jeg vil frem til er at nu har jeg bestemt mig for at jeg vil
lave et program der kan gøre dette under Windows. Istedet for at det skal køre i
en konsol, vil jeg jo så selvfølgelig gerne have det til at køre i et vindue.

Jeg har en ide om jeg kan få Windows til at gøre det meste af arbejdet for mig,
men jeg har ikke rigtig noget ide om hvor jeg skal starte henne.

Jeg kan kort forklare hvad jeg har tænkt indtil nu, og hvorfor jeg ikke kan får det
til at virke.

Jeg har en form med en TMemo og en TTimer. Jeg henter så de sidste 10 linier fra en text-fil og sætter disse ind i min memo.
Derefter er det så meningen at hver gang der tilføjes en linie til tekstfilen, bliver denne også tilføjet min memo. Dette virker for
så vidt også, problemet er at jeg ikke får opdateret min memo før at det program der lavet logger slipper denne.

Hvis jeg giver mening, vil jeg meget gerne hører forslag til forbedringer eller hvad jeg gør galt. Jeg har som sagt en mistanke om
at jeg kan få Windows til at fortælle mig når jeg skal læse fra filen, enten ved hjælp af messages eller callback.

Mvh
Thomas Due
tdue@eon.dk