hjemtransport af brugt bil fra tyskland
Fra : b.lind

Dato : 23-03-04 22:32

jeg har kik på en brugt bil i tyskland. Den er p.t. afmeldt d.v.s at den
står uden nummerplader. Hvordan får jeg den hjem?

Danske prøveplader må kun benyttes i DK.
Leje at bil + trailer til at transportere den hjem duer heller ikke (så
ryger besparelsen)!

Kan man evt. leje prøveplader tyskland, og i så fald, hvordan gør man?

Mvh B.L

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 23:48

"b.lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ryger besparelsen)!
>
> Kan man evt. leje prøveplader tyskland, og i så fald, hvordan gør man?

Det nemmeste er at bede sælgeren skaffe dem til dig.
Du kan kun hente dem i normal arbejdstid på motorkontoret, og tyskerne er
notoriske skrankepaver.
Så igen bed sælgeren skaffe dem til dig.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-03-04 00:04

> [...]
> notoriske skrankepaver.
> Så igen bed sælgeren skaffe dem til dig.

Jeg har lige hjulpet min søn med at hente en bil i Berlin.
Der havde motorkontoret kun åbent onsdag og fredag.
Sælgeren oplyste, at det ville tage det meste af en dag at få lavet
prøveskilte grundet bureaukrati. Prisen ville være ca. 600 kr. Så det blev
med en autotrailer i stedet for.

Kurt

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 24-03-04 05:25

On Wed, 24 Mar 2004 00:04:03 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> wrote:

> [...]

Det nemmeste? - man har ikke andre muligheder.
En dansker kan ikke købe prøvenumre i Tyskland.

> [...]
>Sælgeren oplyste, at det ville tage det meste af en dag at få lavet
>prøveskilte grundet bureaukrati. Prisen ville være ca. 600 kr.

Jep - det tager noget tid, fordi man først skal:
1) på motorkontoret
2) have købt plader ved en nummerpladehandler
3) på motorkontoret igen.

Alt sammen indenfor en begrænset åbningstid.

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 23-03-04 23:59

b.lind wrote:
> jeg har kik på en brugt bil i tyskland. Den er p.t. afmeldt d.v.s at
> den står uden nummerplader. Hvordan får jeg den hjem?

R.V. Autoimport kan formentligt hjælpe dig til en fornuftig pris.

> Leje at bil + trailer til at transportere den hjem duer heller ikke
> (så ryger besparelsen)!
>
> Kan man evt. leje prøveplader tyskland, og i så fald, hvordan gør man?

Få sælger til det.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : John Sahl

Dato : 24-03-04 00:07

John Sahl wrote:
> R.V. Autoimport kan formentligt hjælpe dig til en fornuftig pris.

Jeg glemte helt at henvise til Thomas Krath's fornemme guide:
http://bilimport.tkrath.dk

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 26-03-04 09:53

Hej B.L.

Hvor i Tyskland skal du hente bilen?

Jeg har hentet min i Frankfurt - købt privat. Sammen med sælger tog vi til
et Zulassungsstelle, hvor vi kunne ordne
det hele indenfor 2 timer, man skal bare være der, når de åbner. Du finder
en oversigt alle Zulassungstelle på internettet.

Du skal bruge en ansvarforsikring som købes der, hvor du køber dine
nummerplader. Denne ansvarsforsikring skal
du have i hånden, når du skal til motorkontoret ellers får du ikke
dokumenterne til dine nummerplader som i øvrigt
betegnes som Ausfürkennzeichen fûr Ausländer. Husk dit pas og et bevis på at
bilen er afmeldt. Det koster omkring
1000 kr. for gebyrer plader og forsikring og de gælder i 14 dage. Du skal
stadigvæk skifte til danske prøveplader
ved grænsen (pga. Told&Skat) så køb dem i forvejen.....

HUSK at forsikringen er kun en ansvarsforsikring - så kør pænt på vej hjem!!

mvh Per

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 26-03-04 17:33

On Fri, 26 Mar 2004 09:52:52 +0100, "Per Groth Ludvigsen"
<pgl@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>bilen er afmeldt. Det koster omkring
>1000 kr. for gebyrer plader og forsikring og de gælder i 14 dage.

Dumt at gøre.
Man skal blot købe en prøveplade, der gælder INDENFOR den tyske
grænse. Den er langt billigere, og du har jo ikke brug for een, der
dækker udenfor. 14 dage er også alt for lang tid at betalke for, når
de fleset hjemkørsler tager een dag.

Køb en prøveplade, der dækker en transport af bil uden TûV (mener den
dækkker 3 dage som minimum). Det er metoden til den rigtige pris!

/Mogens

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 26-03-04 20:22

Jeg tror, at det er det samme vi taler om. Problemet er ikke nummerpladen
men ansvarsforsikringen - den kan
kun tegnes for min. 14 dage, når du kommer som udlænding. Hvis du køber
bilen hos en forhandler,
så er jeg sikker på, at han kan gøre det mere enkelt.

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 26-03-04 21:00

On Fri, 26 Mar 2004 20:21:34 +0100, "Per Groth Ludvigsen"
<pgl@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>kommer som udlænding. Hvis du køber bilen hos en forhandler,
>så er jeg sikker på, at han kan gøre det mere enkelt.

Man lader sælger registrere og overdrages derefter den ganzen
Mollevitten

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 26-03-04 21:07

Hr. Mogens Knudsen wrote:
> Man lader sælger registrere og overdrages derefter den ganzen
> Mollevitten

Netop ;c)

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 26-03-04 21:07

On Fri, 26 Mar 2004 21:06:47 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Netop ;c)

Og jeg mener, at Morten (BMW 735i) blev stoppet af politiet, da han
hentede sin skude dernede, hvilket der ikke skete noget ved.

/Mogens