riberhus oste og iTunelis
Fra : Michael Holm

Dato : 23-03-04 22:04

Hvilken melodi er det nu de bruger i reklamen med riberhus oste på tv2 ?
"if you leave me now..." eller noget i den dur.. er det Chigaco der
synger ?
skal jo købe den over iTunes (det er ikke OT :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 24-03-04 06:43

Michael Holm skrev:

> [...]
> synger ?
> skal jo købe den over iTunes (det er ikke OT :)

Jamen så skal du gå i iTunes Music Store og søge på den, så kan du også
høre 30 sec af den inden du "køber".

--
See yea.....
Henry Lerche Madsen

Grønlands Radio - Det man hører er en sæl

Fra : Michael Holm

Dato : 24-03-04 08:07

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> Jamen så skal du gå i iTunes Music Store og søge på den, så kan du også
> høre 30 sec af den inden du "køber".

jammen det var jo lige hvad musik nr. hedder og hvem det er med
Kan jo ikke søge på riberhus reklame i iTunes :)

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 24-03-04 13:56

Michael Holm skrev:

> jammen det var jo lige hvad musik nr. hedder og hvem det er med
> Kan jo ikke søge på riberhus reklame i iTunes :)

Dooh, jamen så skærer jeg det lige lidt nærmere ud, hvis du søger på "If
you leave me now" i iTunes Music Store, så vil du opdage at det rent
faktisk er Chicago der har lavet nummeret, og du kan så lytte til det
der så du er sikker (husk at tænde dine højtalere først).

http://www.arla.dk under produkter>voresprodukter>riberhus kan du se,
høre og læse om reklamerne, den nye som du søger er dog endnu ikke på.
Det var på den måde at jeg fandt ud af hvad sangen til Kærgård-reklamen hed.

Fra : Michael Holm

Dato : 24-03-04 14:14

> [...]

> faktisk er Chicago der har lavet nummeret, og du kan så lytte til det
> der så du er sikker (husk at tænde dine højtalere først).

Takker og bukker for skæret :)
Den er nu købt og kører over anlæget 15,17 $ tilbage

> [...]
> Det var på den måde at jeg fandt ud af hvad sangen til Kærgård-reklamen hed.

http://www.arla.dk under produkter>voresmærker>riberhus

Desværre har de ikke riberhus versionen af "Always on my mind" på music
store :(

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-03-04 21:41

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> Takker og bukker for skæret :)
> Den er nu købt og kører over anlæget 15,17 $ tilbage

Hvordan køber du egentlig på ITMS? Har du en onkel i USA?

> Desværre har de ikke riberhus versionen af "Always on my mind" på music
> store :(

Den med Bee Cheese?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 24-03-04 23:08

> Hvordan køber du egentlig på ITMS? Har du en onkel i USA?

Har ordnet en amrikaners iMac, og fik delvist løn i et 50 § gave kort,
officelt høre musiken til på hendes fars adresse "over there" :)

indvidere er det blevet til Marianne Faithful's fremragende live album
(som jeg jo egenlig kunne høre på lp - "det gamle før CD - system" :)
+ Parvarotti and friends + lidt blandet gammelt (fra 70 og 80 'erne)

> Den med Bee Cheese?

nej med (citat arla's hjemmeside :) :

Musikken i Riberhus-reklamen er en variation over den gamle klassiker
"Always on my mind". Nummeret fremføres af Larry Wallis, der tidligere
har været vokal i punkgruppen Pink Fairies.
citat slut
Det er vist ikke udgivet rigtig og så via google at han har vist været
med i Motorhead engang...

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-03-04 18:00

> [...]
> citat slut
> Det er vist ikke udgivet rigtig og så via google at han har vist været

Hvorfor bruger de ikke Riberhus March? Den er dansk. Den er god. Og
rettighederne er udløbet.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-03-04 22:35

Ove Steen Smidt skrev:

> Hvorfor bruger de ikke Riberhus March? Den er dansk. Den er god. Og
> rettighederne er udløbet.
>
> Venlig hilsen
>
> Ove Steen Smidt

Hov Ove, har du forstand på rettigheder vedr. musik ? For så vil jeg
blive glad for at høre lidt om hvor gammelt musik skal være for at det
er frit.

URL's welcome

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 25-03-04 22:56

> [...]

> Hov Ove, har du forstand på rettigheder vedr. musik ? For så vil jeg
> blive glad for at høre lidt om hvor gammelt musik skal være for at det

Jeg hedder godt nok ikke Ove, men vi tager " Bekendtgørelse af lov om
ophavsret" der kan findes på <www.retsinfo.dk>

"Kapitel 4

Ophavsrettens gyldighedstid

§ 63. Ophavsretten til et værk varer, indtil 70 år er forløbet efter
ophavsmandens dødsår.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-03-04 23:14

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> "Kapitel 4
>
> Ophavsrettens gyldighedstid
>
> § 63. Ophavsretten til et værk varer, indtil 70 år er forløbet efter

Nemlig. Fristen blev forlænget med 20 år for få år siden. Derfor kan man
frit bruge Für Elize, Vivaldis fire årstider og Mozarts g-mollsymfoni
som ringetone mm.

Venlig hilsen

Ove Steen (jeg kan ikke fordrage at blive kaldt Ove)

Fra : Niels Prins

Dato : 27-03-04 21:25

In article <1gb88bt.1d1x29r1ti5demN%xossmidt@tdcadsl.dk>,
xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Nemlig. Fristen blev forlænget med 20 år for få år siden. Derfor kan man
> frit bruge Für Elize, Vivaldis fire årstider og Mozarts g-mollsymfoni
> som ringetone mm.

Ja komponistrettighederne udløber 70 år efter komponisten er død, men
vær opmærksom på at musikere/pladeselskaber har rettighederne til en
indspilning i 50 år efter indspilningen er foretaget, så det er kun
Mozarts noder man kan bruge frit og ikke alle indspilninger (ikke at jeg
har hørt radioymfoniorkesteret spille mozart som ringetone, men ....).

Niels

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 28-03-04 12:10

Niels Prins skrev:

> [...] men vær opmærksom på at musikere/pladeselskaber har rettighederne
> til en indspilning i 50 år efter indspilningen er foretaget, så det er kun
> Mozarts noder man kan bruge frit

Et forlag kan vel også have ophavsret på en bestemt opsætning og
sammensætning af Mozarts noder, således at man f.eks. ikke må kopiere
dem frit (i det layout).

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Niels Prins

Dato : 10-04-04 07:16

In article <1gbd0he.yusw3vzfu7cwN%jjj@cyrk.dk>,
jjj@cyrk.dk (Jesper Juellund Jensen) wrote:

> Et forlag kan vel også have ophavsret på en bestemt opsætning og
> sammensætning af Mozarts noder, således at man f.eks. ikke må kopiere
> dem frit (i det layout).

Ja det er klart at nodeforlag har rettighederne til deres
udgaver/layouts af noderne, men her snakker vi om tryk - ikke at bruge
dem til at spille efter og dermed producerer lyd. Hvorlænge de har
rettighederne ved jeg dog ikke... 50 år??

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-03-04 10:37

michael.holm@anthro.ku.dk (michael holm) writes:
>Kan jo ikke søge på riberhus reklame i iTunes :)

Lortesystem ))))))))))))

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-03-04 21:35

Hej Michael

Såvidt jeg kan læse ud af tråden, så har du ikke fået et egentlig
korrekt svar - eller har du?

"If You leave me Now" - skrevet til og sunget af Carla Simon i svjh.
1971 eller 1972.

Den anden sang, der har været nævnt - "You Were Alwasy On My MInd" er
skrevet til Elvis Presley, og var hans comeback single i 1971.

Jeg har begge plader...

"If You Leave Me Now" er senere indsunget af flere, - bl.a. også af
Chicago, som fik et rimeligt hit med den i midten af 1980'erne.

Den udgave, der bruges i Riberhus reklamerne er _ikke_ Chicagos, - men
den ligner dog noget. Hvem der synger, véd jeg ikke - formentlig nogle
studiesangere / backing sangere, der tjener lidt ved at lave den slags
musik tl reklamefilm.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Michael Holm

Dato : 30-03-04 22:23

> [...]
> den ligner dog noget. Hvem der synger, véd jeg ikke - formentlig nogle
> studiesangere / backing sangere, der tjener lidt ved at lave den slags

hej erik richard,

tak for fyldstgørende svar ! Arla har desværre ikke opdateret deres
side med hvem den Chigago-lignende kunstner er :)

fandt også denne side under jagten :
http://home1.stofanet.dk/lundlaursen/reklamer/reklamekunstner.htm

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-04-04 23:10

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> den ligner dog noget. Hvem der synger, véd jeg ikke - formentlig nogle
> studiesangere / backing sangere, der tjener lidt ved at lave den slags

Musikken til den nye Riberhus film er en nutidig og varm udgave af
klassikeren ‘If You Leave Me Now’ af Peter Cetera. Dette sangnummer er
mest kendt i en udgave med "Chicago"
Instruktøren er Ole Christian Madsen.

Kilde Arla.dk

Venligst
Henry Lerche Madsen

Fra : Per Madsen

Dato : 11-04-04 23:48

> [...]
> den ligner dog noget. Hvem der synger, véd jeg ikke - formentlig nogle
> studiesangere / backing sangere, der tjener lidt ved at lave den slags

Ifølge AMG og min egen plade er sangen skrevet af Peter Cetera, da han
endnu var med i Chicago.
Han gik forresten senere solo, og havde et kæmpe hit med "Stay the
night" i midtfirserne...

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDSUB040404111843250927&sq
l=A38q6g4httv6z

Og damn, det er et godt nummer!!!!
--
Mhv. Per Madsen
Ny blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 31-03-04 14:20

hej Erik

Jeg har prøvet at sende en mail til dig på en stofanet adresse jeg havde.
men den kommer retur. Gider du sende din mailadresse til min postkasse, da
der er noget jeg vil spørge dig om
venlig hilsen Hanne