Cylinder skift
Fra : Mikkel Lund

Dato : 23-03-04 20:17

Hej

Efter mit lille havari har jeg nu fået monteret nyt stempel og cylinder.
MEN den vil ikke starte, den hoster ikke en gang.
Alle delene fik en gang olie inden montering, og alle bolte er behørigt
spændt. Der er også gnist på drengen men ikke et pip giver den.
Hvad fan skal jeg gøre?

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 23-03-04 22:11

"Mikkel Lund" <mmlu03(fjern.spam)@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alle delene fik en gang olie inden montering, og alle bolte er behørigt
> spændt. Der er også gnist på drengen men ikke et pip giver den.

Har du prøvet at åbne benzinhanen ?
Arj spøg til side
Masser af kompression ?
Gnist har du svaret på - men hvad med benzin ?
Prøv at give den et strint direkte i indsugningen på karburatoren...
Er udstødningen stoppet ? check det ved at løsne forrøret.
Mvh
Jess M

Fra : Mikkel Lund

Dato : 23-03-04 22:28

Tak Jes, men det var ingen af delene.
Jeg hev luftfilteret af så der var bedre gennemgang,
så startede den med det samme.

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

Fra : Johnny

Dato : 23-03-04 22:44

> Tak Jes, men det var ingen af delene.
> Jeg hev luftfilteret af så der var bedre gennemgang,
> så startede den med det samme.

har du monteret et større cylinder da?

Fra : Mikkel Lund

Dato : 23-03-04 22:46

"Johnny" <TheTulip@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Mikkel Lund" <mmlu03(fjern.spam)@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
>
> har du monteret et større cylinder da?

Kort svar: nej.

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03

Fra : RpR

Dato : 24-03-04 10:30

> Jeg hev luftfilteret af så der var bedre gennemgang,
> så startede den med det samme.

Lyder som om du har druknet den =)
Hvis du har monteret en cylinder med samme kubik, så kræver det ingen
ændringer på filtersystemet.
Og køre uden filter behøver jeg vel ikke nævne er pænt dumt

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Mikkel Lund

Dato : 24-03-04 11:16

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Den har lidt problemer med karburatoren, så ekstra luft er på krævet.
Det var også bare første gang. Nu stater den fint.

--

Hilsen / Best Regards

Mikkel Lund

www.control.auc.dk/~mmlu03