|
| A.M.B.A. Fra : Karsten Hansen |
Dato : 23-03-04 20:11 |
|
Kan en privat mand der driver servicevirksomhed dække sin virksomhed ind med
"Andelsselskab Med Begrænset Ansvar" ?
kilde CVR-registeret og sin hjemmeside: http://www.value-it.dk hvor A.M.B.A. ikke er
oplyst, således kan internetskøbeloven de 14 dage returret omgåes, smart ikke
| |
Rune Wold (23-03-2004)
| Kommentar Fra : Rune Wold |
Dato : 23-03-04 20:38 |
|
Karsten Hansen wrote:
> Kan en privat mand der driver servicevirksomhed dække sin virksomhed ind med
> "Andelsselskab Med Begrænset Ansvar" ?
> kilde CVR-registeret og sin hjemmeside: http://www.value-it.dk hvor A.M.B.A. ikke er
> oplyst, således kan internetskøbeloven de 14 dage returret omgåes, smart ikke
Man kan godt drive erhvervsvirksomhed i en A.M.B.A.
Men man kan ikke omgå forbrugeraftalelovens fortrydelsesregler ved
fjernsalg, blot ved ikke at benytte den relevante selskabsbetegnelse
herunder A.M.B.A, (eller A/S, ApS, I/S osv).
/Rune Wold
| |
Martin (23-03-2004)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 23-03-04 22:24 |
|
Karsten Hansen wrote:
> Kan en privat mand der driver servicevirksomhed dække sin virksomhed
> ind med "Andelsselskab Med Begrænset Ansvar" ?
> kilde CVR-registeret og sin hjemmeside: http://www.value-it.dk hvor
> A.M.B.A. ikke er oplyst, således kan internetskøbeloven de 14 dage
> returret omgåes, smart ikke
Har denne mand prøvet på at snyde dig ? Hvis ikke så synes jeg at det er en
farlig måde at stille dit spørgsmål på - det lyder næsten som om han har
valgt den virksomhedsform for at snyde folk, og efter at have læst hans
hjemmeside fremgår det tydeligt at han følger dansk lovgivning. Rent faktisk
er der, så vidt jeg kan se, kun mulighed for at afhente varen, hvorfor det
naturligvis ikke er internetkøbeloven der gælder.
--
<><><><><><><><><><><><><><>
Med Venlig Hilsen
Martin
<><><><><><><><><><><><><><>
| |
bem (23-03-2004)
| Kommentar Fra : bem |
Dato : 23-03-04 22:33 |
|
Martin wrote:
og efter at
> have læst hans hjemmeside fremgår det tydeligt at han følger dansk
> lovgivning.
Hmm - hvad så med denne:
"Komplette PC-systemer, som ikke er samlet eller monteret af Value-IT® og
hvor der skal fortages fejlsøgning, vil Value-IT® beregne tiden til
fejlsøgning med timetaksten kr. 500 pr. time inkl. moms. Produkter der er
omfattet af reklamationsretten og som er defekte vil herefter blive
*omskiftet til timetakst*. Ønsker man ikke, at Value-IT® foretager
fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat."
/Bo
| |
Kristian Storgaard (23-03-2004)
| Kommentar Fra : Kristian Storgaard |
Dato : 23-03-04 22:58 |
|
"bem" skrev 23.03.2004 22:32:
> "Komplette PC-systemer, som ikke er samlet eller monteret af Value-IT® og
> hvor der skal fortages fejlsøgning, vil Value-IT® beregne tiden til
> fejlsøgning med timetaksten kr. 500 pr. time inkl. moms. Produkter der er
> omfattet af reklamationsretten og som er defekte vil herefter blive
> *omskiftet til timetakst*. Ønsker man ikke, at Value-IT® foretager
> fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat."
Som jeg læser det, så gælder det reklamationer vedr. løsdele, og så er der
for så vidt ikke noget i vejen for det. Det svarer til at du kører din bil
ned til Fona, hvis du vil reklamere over en mangel ved en bilradio.
Det er ikke specielt godt eller klart skrevet, men jeg tror den er ok.
/kristian
| |
bem (23-03-2004)
| Kommentar Fra : bem |
Dato : 23-03-04 23:23 |
|
Kristian Storgaard wrote:
> "bem" skrev 23.03.2004 22:32:
>
>> "Komplette PC-systemer, som ikke er samlet eller monteret af
>> Value-IT® og hvor der skal fortages fejlsøgning, vil Value-IT®
>> beregne tiden til fejlsøgning med timetaksten kr. 500 pr. time inkl.
>> moms. Produkter der er omfattet af reklamationsretten og som er
>> defekte vil herefter blive
>> *omskiftet til timetakst*. Ønsker man ikke, at Value-IT® foretager
>> fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat."
>
> Som jeg læser det, så gælder det reklamationer vedr. løsdele, og så
> er der for så vidt ikke noget i vejen for det. Det svarer til at du
> kører din bil ned til Fona, hvis du vil reklamere over en mangel ved
> en bilradio.
>
> Det er ikke specielt godt eller klart skrevet, men jeg tror den er ok.
Ja, ok, jeg læser den nu sådan, at hvis jeg køber alle stumperne hos
Value-IT og selv samler dem, så skal jeg selv finde fejlen. Men det kan da
godt være, at din forståelse af teksten er den rigtige.
/Bo
| |
Martin (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 24-03-04 01:11 |
|
bem wrote:
> Ja, ok, jeg læser den nu sådan, at hvis jeg køber alle stumperne hos
> Value-IT og selv samler dem, så skal jeg selv finde fejlen. Men det
> kan da godt være, at din forståelse af teksten er den rigtige.
Hvis du køber alle stumperne og selv samler maskinen, så hæfter du også selv
for alle fejl som påviseligt er opstået på grund af forkert montering.
--
<><><><><><><><><><><><><><>
Med Venlig Hilsen
Martin
<><><><><><><><><><><><><><>
| |
Martin Christiansen (23-03-2004)
| Kommentar Fra : Martin Christiansen |
Dato : 23-03-04 23:02 |
|
"Martin" <dsl127518@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:c3q9ti$2vam$1@news.cybercity.dk...
> Rent faktisk
> er der, så vidt jeg kan se, kun mulighed for at afhente varen, hvorfor det
> naturligvis ikke er internetkøbeloven der gælder.
>
Er det ikke noget sludder? Så vidt jeg ved, så gælder 'internetkøbeloven'
ved *fjernsalg*, dvs. ved handler, som indgås uden at parterne mødes fysisk.
Det afgørende er altså ikke, hvor varerne skal hentes, men i hvilken
situation købsaftelen indgås.
--Martin
| |
bem (23-03-2004)
| Kommentar Fra : bem |
Dato : 23-03-04 23:26 |
|
Martin Christiansen wrote:
> "Martin" <dsl127518@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:c3q9ti$2vam$1@news.cybercity.dk...
>
>> Rent faktisk
>> er der, så vidt jeg kan se, kun mulighed for at afhente varen,
>> hvorfor det naturligvis ikke er internetkøbeloven der gælder.
>>
>
> Er det ikke noget sludder? Så vidt jeg ved, så gælder
> 'internetkøbeloven' ved *fjernsalg*, dvs. ved handler, som indgås
> uden at parterne mødes fysisk. Det afgørende er altså ikke, hvor
> varerne skal hentes, men i hvilken situation købsaftelen indgås.
Ja, men købsaftalen indgås også i butikken. Der er ikke mulighed for
bestilling på internet, og der er derfor ikke tale om fjernhandel.
/Bo
| |
Brian Høy (24-03-2004)
| Kommentar Fra : Brian Høy |
Dato : 24-03-04 01:03 |
|
"Karsten Hansen" <Karsten@Hansen.dk> wrote in message
news:40608bed$0$421$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Kan en privat mand der driver servicevirksomhed dække sin virksomhed ind
med
> "Andelsselskab Med Begrænset Ansvar" ?
> kilde CVR-registeret og sin hjemmeside: http://www.value-it.dk hvor
A.M.B.A. ikke er
> oplyst, således kan internetskøbeloven de 14 dage returret omgåes, smart
ikke
Som bem skriver, der drives ingen form for fjernhandel på hjemmesiden. Der
er således ikke lovkrav returret, da de ikke driver fjernhandel.
Hvorvidt deres handel mht. afhentningsservice er under fjernhandel, er et
godt spørgsmål, og det forholder de sig ikke rigtigt til i deres
betingelser. Hvis de telefonisk giver tilbud på opgradering af en pc
indleveret vha. afhentningsservice, er der 14 dages returret. Jeg tror dog
kun afhentningsservice er til reperation.
| |
|
|