alternativ til Aiport base
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-03-04 20:08

Hej

Jeg er sikker på, at Apple's løsning er den dyreste: 1790,- /2290,- u/m
modem (ok indrømmet den pæneste, men man har jo ikke altid lige "lyst"
til det pæneste)

Så derfor søger jeg alternativ til Aiport Extreme Base station (enten
med eller uden modem - har i forvejen adslmodem leveret af udbyder)

Skal spille perfekt sammen med iBook 1 GHz

Hvad siger I?

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Peter Kiil

Dato : 23-03-04 20:40

Martin Ammentorp - martin@xyzammentorp.org on 23/03/04 20:08 wrote:

> Så derfor søger jeg alternativ til Aiport Extreme Base station (enten
> med eller uden modem - har i forvejen adslmodem leveret af udbyder)
>
> Skal spille perfekt sammen med iBook 1 GHz
>
> Hvad siger I?

Linksys. Den her virker perfekt med Airport.

http://caslonshop.dk/page_productinfo.asp?id=WRT54G
--
/peter

Fra : Morten

Dato : 23-03-04 20:41

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Så derfor søger jeg alternativ til Aiport Extreme Base station (enten
> med eller uden modem - har i forvejen adslmodem leveret af udbyder)

Vælg den linksys model der passer til dit behov, dvs hit ud af om du
skal bruge router, switch, 54Mbit, 11Mbit osv. Kun 54Bit kan køre WPA,
med almindelig 11Mbit må du nøjes med WEP. Kan du nøjes med 11Mbit vil
jeg tro at du kan få en løsning for 5-600kr.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 23-03-04 23:43

Morten wrote:

> [...]
> med almindelig 11Mbit må du nøjes med WEP. Kan du nøjes med 11Mbit vil
> jeg tro at du kan få en løsning for 5-600kr.

Så er der sgu ikke langt op til 54mbit. Linksys'en som Peter anbefaler,
er god. Har den selv.

--Martin

Fra : Morten

Dato : 24-03-04 00:23

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Så er der sgu ikke langt op til 54mbit. Linksys'en som Peter anbefaler,
> er god. Har den selv.

Kender den og har osse anbefalet og sat den op hos såvel kunder som
venner og bekendte.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-03-04 09:36

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Kender den og har osse anbefalet og sat den op hos såvel kunder som
> venner og bekendte.

Takker for alle svar - som sædvanligt er dk.edb.mac fantastisk pga alle
de hjælpsomme folk herinde

-- det blir en linksys

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Per Rønnau

Dato : 28-03-04 10:55

Hallo Martin,
Jeg har selv lige installeret en ny Wireless router med firewire.
Producent ALLNET, part no ALL0276, set kampagnepris kr 899,-. Prøv
evt
www.elsborglink.dk. Løsningen virker perfekt her i huset (30 m m std
antenne).
Hilsen
Per

--
PerRønnau

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-03-04 11:06

Per Rønnau <per.roennau@O4ISBoncable.dk> wrote:

Hej Per

Du har lavet en stavefejl i dit navn.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Steen Larsen

Dato : 28-03-04 13:25

Linksys WRT54G spiller perfekt med min TiPBG4 1Ghz med WPA, skjult netværk
og MAC-adresse. Du skal køre 10.3 og seneste Airport-software for at WPA
fungerer.
Min PB har ganske vist ikke Extreme men jeg kan ikke se hvorfor den ikke
skulle virke med nyere Airport-kort end det jeg har.
Den har iøvrigt meget bedre rækkevidde end den Snow Airport jeg skiftede
fra.

Fra : Steen Larsen

Dato : 28-03-04 13:27

Hov - jeg glemte lige at den ikke mindst er meget billigere end
en Airport - ca. kr. 720 inkl. forsendelse.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 30-03-04 18:45

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Hov - jeg glemte lige at den ikke mindst er meget billigere end
> en Airport - ca. kr. 720 inkl. forsendelse.

724,- kr. Og så var den dødlet at sætte op: Satte stikket i, og der var
hul. Konfigurerede via browser - helt enkelt.

Vender måske tilbage ang. sikkerhedsprotokoller....

endnu en gang tak

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Steen Larsen

Dato : 30-03-04 23:07

In article <1gbh85f.1i1hwn9a1s02N%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> [...]
> hul. Konfigurerede via browser - helt enkelt.
>
> Vender måske tilbage ang. sikkerhedsprotokoller....

Ja, der er ikke nogen ben i det.
Hvis du køre Mac OS X 10.3 skal du sætte den op til bruge WPA Shared
Key/TKIP, disable SSID broadcast (og ændre SSID fra "linksys" til noget
kryptisk) og sætte din MAC-adresse ind i listen over dem som har adgang
til WLAN. Så er den så skudsikker som den kan blive.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-03-04 06:52

> [...]

> kryptisk) og sætte din MAC-adresse ind i listen over dem som har adgang
> til WLAN. Så er den så skudsikker som den kan blive.

WOW - tak: Hvor ER edb.mac hjælpsom. Fortryder nok aldrig at jeg i 89
lod mig overtale af konen til at købe en SE'er i stedet for en 286'er

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 31-03-04 08:37

> [...]

> kryptisk) og sætte din MAC-adresse ind i listen over dem som har adgang
> til WLAN. Så er den så skudsikker som den kan blive.

Jeg skal have to mac'er tilsluttet: En iBook via wireless (10.3) + en
iMac via Ethernet (10.2.8)

Ang.: min iMac: (iBook'en kommer først om et par dage)
Min MAC-adresse? Kan ikke finde den i 10.2.8, med mindre det er den
adresse jeg finder under Sysindst.->Deling->navn på computer/Rendezvous
Her står jo den ip-adresse som routeren har tildelt min mac.

Det kan jo også være den Ethernet-adresse jeg finder i
"Apple-systemprofil": XX.XX.XX.XX.XX.XX
(mon ikke det er den?)

Eller?

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 31-03-04 17:25

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:
> Det kan jo også være den Ethernet-adresse jeg finder i
> "Apple-systemprofil": XX.XX.XX.XX.XX.XX
> (mon ikke det er den?)

Hvis ligner noget lignende den her:
00:0a:95:9d:e4:60