/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Refreshrate program til ATi kort?
Fra : Vega


Dato : 23-03-04 19:19

Hej gruppe.

Fås der ikke et program til dette til Win XP?

Mvh. Vega.



 
 
Henrik Stavnshøj (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stavnshøj


Dato : 23-03-04 22:50

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40607fa4$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
>
> Fås der ikke et program til dette til Win XP?

Jo, men det er ikke længere nødvendigt: Det er indbygget i driverne.

Du går ind i egenskaber for skærm>avanceret>skærme.(eller displays)
Der vælger du din skærm, og vælger egenskaber (attributes)
Fravælg Brug DDC information, og sæt max opløsning, og max refreshrate
manuelt.

Sæt så også refresh rate override til den frekvens du vil have.

Så er du kørende.

Venlig hilsen
Henrik



sniper_Nolight (23-03-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 23-03-04 23:04

> Jo, men det er ikke længere nødvendigt: Det er indbygget i driverne.
>
> Du går ind i egenskaber for skærm>avanceret>skærme.(eller displays)
> Der vælger du din skærm, og vælger egenskaber (attributes)
> Fravælg Brug DDC information, og sæt max opløsning, og max refreshrate
> manuelt.
>
> Sæt så også refresh rate override til den frekvens du vil have.
>
> Så er du kørende.

jeg har lige et par ? i den sammenhæng.

min skrivebordsopløsning er 1280x960 og der kører jeg 85hz - det har jeg
sat den til i både refreshrate og override - men det ser ikke korrekt ud før
jeg gør det i display properties/settings osse - altså windoes egen
indstillingsfaneblad eller hvad vi skal kalde den - er det normalt?

desuden - når jeg vil spille vil jeg gerne spille i 1024x768 og der kan
skærmen klare 100hz men jeg synes ikke rigtigt jeg kan få den til det -
vælger jeg 1024x768 i displays skifter den jo osse på skrivebordet - kan jeg
indstille så jeg kører 1280x960 85hz på skrivebord og 1024x768 100hz i spil
uden at skulle ændre fra gang til gang? - jeg har været inde på det her før,
men kan ikke lige få det til at funke
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Sune Storgaard (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 24-03-04 03:30

sniper_Nolight mumbled his insignificant opinion in:
4060b455$0$459$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

>jeg har været inde på det her før, men kan ikke lige få det
> til at funke

http://www.rage3d.com/index.php?node=r3dtweak

Så kan du tvinge en given Hz til en given opløsning.



Henrik Stavnshøj (24-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stavnshøj


Dato : 24-03-04 19:39

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4060b455$0$459$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jo, men det er ikke længere nødvendigt: Det er indbygget i driverne.

> jeg har lige et par ? i den sammenhæng.
>
> min skrivebordsopløsning er 1280x960 og der kører jeg 85hz - det har jeg
> sat den til i både refreshrate og override - men det ser ikke korrekt ud
før
> jeg gør det i display properties/settings osse - altså windoes egen
> indstillingsfaneblad eller hvad vi skal kalde den - er det normalt?

Det ved jeg ikke. Men det lyder da sandsynligt: Windows skal vel have en
grundindstilling at gå ud fra?

> desuden - når jeg vil spille vil jeg gerne spille i 1024x768 og der kan
> skærmen klare 100hz men jeg synes ikke rigtigt jeg kan få den til det -
> vælger jeg 1024x768 i displays skifter den jo osse på skrivebordet - kan
jeg
> indstille så jeg kører 1280x960 85hz på skrivebord og 1024x768 100hz i
spil
> uden at skulle ændre fra gang til gang? - jeg har været inde på det her
før,
> men kan ikke lige få det til at funke

ATI's drivere kan kun sætte én refresh-override, men jeg mener nu heller
ikke det er nødvendigt med mere. Alt over 85 Hz kan du faktisk ikke skelne
med øjnene, og du belaster bare din skærm, og båndbredden til den, hårdere.

Men hvis du _vil_ have det forskelligt, kan du, ud over det andet nævnte
program, bruge RefreshFix: http://www.radeon2.ru/refreshfix_eng.html

Det har jeg selv brugt tidligere.

Første gang i brug, beder det om en genstart.

Anden gang, sætter du refresh som du vil have det for de forskellige
opløsninger.

Så skal du genstarte igen, men så behøver du ikke bruge programmet mere. Og
det ligger ikke i baggrunden.

Venlig hilsen
Henrik



sniper_Nolight (25-03-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 25-03-04 16:47

> ATI's drivere kan kun sætte én refresh-override, men jeg mener nu heller
> ikke det er nødvendigt med mere. Alt over 85 Hz kan du faktisk ikke skelne
> med øjnene, og du belaster bare din skærm, og båndbredden til den,
hårdere.

det lyder jo som fornuftig snak - men hvis jeg har en opløsning der siger
1080x960 85hz på skrivebord, men spiller i 1024x768 hvordan ved skærmen så
den skal øge refreshrate - er den ikke 60 standard? - når jeg pi min
skærmmenu tjekker refreshrate kan jeg dog se den kører med 85 i spil osse,
men jeg ved ikke hvorfor - om det er noget skærmen gør fra fabrikken eller
hvad (syncmaster 957mb)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Henrik Stavnshøj (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stavnshøj


Dato : 25-03-04 19:59

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4062fee8$0$477$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > ATI's drivere kan kun sætte én refresh-override, men jeg mener nu heller
> > ikke det er nødvendigt med mere. Alt over 85 Hz kan du faktisk ikke
skelne
> > med øjnene, og du belaster bare din skærm, og båndbredden til den,
> hårdere.
>
> det lyder jo som fornuftig snak - men hvis jeg har en opløsning der siger
> 1080x960 85hz på skrivebord, men spiller i 1024x768 hvordan ved skærmen så
> den skal øge refreshrate - er den ikke 60 standard? - når jeg pi min
> skærmmenu tjekker refreshrate kan jeg dog se den kører med 85 i spil osse,
> men jeg ved ikke hvorfor - om det er noget skærmen gør fra fabrikken eller
> hvad (syncmaster 957mb)

Nej, hvis du får 85 Hz i spil, så er det fordi refresh-override'en virker.
Den gælder svjv. alle opløsninger.

Ellers ville du få standard (for WinXP), som er 60 Hz.

Det har ikke noget med din skærm at gøre.

Tricket tidligere, med at slå DDC fra, er netop for at din skærm ikke skal
fortælle Windows hvad den kan klare. Af én eller anden sindssyg grund, ser
det ud til at DDC altid er sat for lavt, så hvis dén er slået til, får man
ikke de muligheder for opløsning og refreshrate, som skærmen egentlig kan
klare

(I øvrigt, som noget helt andet, har jeg oplevet "mærkelige" problemer ved
TV-Out, med RefreshFix, som viste sig at skyldes at jeg havde låst de lave
opløsninger til en højere refresh end tv'et kan klare. Det problem har jeg
ikke haft med ATI's egen indbyggede.)

Venlig hilsen
Henrik



sniper_Nolight (25-03-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 25-03-04 22:32

> Nej, hvis du får 85 Hz i spil, så er det fordi refresh-override'en virker.
> Den gælder svjv. alle opløsninger.

ja selvfølgelig, det giver da mening, jeg har sat overriden til 85hz, men så
skal jeg nok passe på med at køre spil i opløsninger højere end min skærm
kan klare ellers går det jo nok galt.



> Tricket tidligere, med at slå DDC fra, er netop for at din skærm ikke skal
> fortælle Windows hvad den kan klare. Af én eller anden sindssyg grund, ser
> det ud til at DDC altid er sat for lavt, så hvis dén er slået til, får man
> ikke de muligheder for opløsning og refreshrate, som skærmen egentlig kan
> klare

Ja det slukkede jeg for første dag.

>
> (I øvrigt, som noget helt andet, har jeg oplevet "mærkelige" problemer ved
> TV-Out, med RefreshFix, som viste sig at skyldes at jeg havde låst de lave
> opløsninger til en højere refresh end tv'et kan klare. Det problem har jeg
> ikke haft med ATI's egen indbyggede.)

Jeg har stadig tilgode at prøve at smække et tv på, jeg har endnu ikke haft
grund til det, men måske man skulle prøve bare for sjov.

Jeg kan ikke huske om det var dig der fortalte mig at jeg kunne sætte AA og
den slags under 3D settings så den kørte med AA og den slags i alle spil
istedet for jeg gjorde det inde i spillene, men det måtte jeg ændre til
Application Preference igen fordi jeg simpelthen ikke kunne starte demoen af
Farcry op da det ikke virkede med AA, har du prøvet den slags (hvis det
altså var dig - hvis ikke er det måske sort snak det sidste her)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Henrik Stavnshøj (25-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stavnshøj


Dato : 25-03-04 23:59

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40634fb0$0$503$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Nej, hvis du får 85 Hz i spil, så er det fordi refresh-override'en
virker.
> > Den gælder svjv. alle opløsninger.
>
> ja selvfølgelig, det giver da mening, jeg har sat overriden til 85hz, men

> skal jeg nok passe på med at køre spil i opløsninger højere end min skærm
> kan klare ellers går det jo nok galt.
>
Jeg ved det ikke. Man skal jo sætte de andre settings selv, og hvis man har
gjort dét korrekt, kører driveren vel ikke skærmen højere op end den kan
klare?

> Jeg kan ikke huske om det var dig der fortalte mig at jeg kunne sætte AA
og
> den slags under 3D settings så den kørte med AA og den slags i alle spil
> istedet for jeg gjorde det inde i spillene, men det måtte jeg ændre til
> Application Preference igen fordi jeg simpelthen ikke kunne starte demoen
af
> Farcry op da det ikke virkede med AA, har du prøvet den slags (hvis det
> altså var dig - hvis ikke er det måske sort snak det sidste her)

Det kan godt have været mig.

Men for mig virker Far Cry altså fint nok med de settings
Og hold op hvor er det flot

VH
Henrik



sniper_Nolight (26-03-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 26-03-04 14:41

> Jeg ved det ikke. Man skal jo sætte de andre settings selv, og hvis man
har
> gjort dét korrekt, kører driveren vel ikke skærmen højere op end den kan
> klare?

Tja - so far ingen problemer og 85hz - og det er det vigitigste.

> Det kan godt have været mig.
>
> Men for mig virker Far Cry altså fint nok med de settings
> Og hold op hvor er det flot

Helt fantastisk flot - og underholdende!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste