Hvilken slags olie VW T4 2,4D årgang ´94?
Fra : Frank Gregersen

Dato : 23-03-04 18:28

Hej NG.
Jeg skal skifte olie på min kammerats T4´er (mange km på klokken), men
hvilken olie skal vi vælge?
Han har vist smidt servicebogen væk, så der er der ikke meget hjælp at
hente, og den lille pige nede på den lokale tank ved det sku nok heller
ikke! Så venner, hvilken olie skal der på dyret?
MVH Frank

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-03-04 18:33

Frank Gregersen wrote:
> [...]
> hente, og den lille pige nede på den lokale tank ved det sku nok
> heller ikke! Så venner, hvilken olie skal der på dyret?

Motorolie - hvis det er til motoren...
Jeg ville bruge en 10W40...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Frank Gregersen

Dato : 23-03-04 21:44

Motorolie? ...skal der ikke Dieselolie på sådan en?
....spøg til side, hvor mange liter(Motorolie) går der til? På min egen Golf
går der knap 4ltr, men går der ik´ flere på denne?
Jeg går ud fra at det er en 10w40 semisyntetisk ik?
MVH Frank

Fra : André T.

Dato : 23-03-04 22:18

>hvor mange liter(Motorolie) går der til? På min egen Golf
>går der knap 4ltr, men går der ik´ flere på denne?
>Jeg går ud fra at det er en 10w40 semisyntetisk ik?

Ca. 6 liter mener jeg.

Jeg bruger VALVOLINE 4 LTR XLD 15/40 OLIE til 89,- for 4 liter.

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=6615&n=60105

2 dunke så har du også til lidt efterpåfyldning

Mvh André T.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434