Rustbeskyttelse
Fra : atz10101@hotmail.com

Dato : 23-03-04 14:31

Hej,

Jeg har en Mitsubishi Lancer fra 1996. Den blev PAVA rustbeskyttet i
1997.
Selvom den ikke umiddelbart har nogle synlige rusttegn, synes jeg
alligevel at den denne sommer skal have en ny tur.

Mine spørgsmål er:

a) Skal jeg fortsætte med PAVA eller kan jeg ex. godt skifte til
Dinitrol?

b) Er der nogen der kender et center med godt kvalitet/pris forhold?
Jeg er ikke ude på at finde den billigste, hvis det samtidig er noget
dårlig udført arbejde (hvilket ifølge FDM er det aller vigtigste at se
på).
(jeg bor i kbh, og det er mest bekvemt med en center i dette område)

c) Hvilken type behandling er værd at ofte på en snart 8 år gammel
bil. Den fineste og dyreste behandling (special), den mellemste (2
lag) eller blot den mindste behandling?

m.v.h.
Jacob

Fra : Tobester

Dato : 23-03-04 19:52

Fortsæt med PAVA, det er billigere end dinitrol, og så får du ikke
problemer/vrøvl med evt. manglende kompatibilitet. Deres omgang er med
hulrumbeskyttelse og hele dynen.

Hvis du er medlem af FDM, så giver de en klækkelig rabat, men den kan man
også "handle" sig til de fleste steder....

Rygterne vil vide, at det skulle være en fin ide at få det gjort om
sommeren, da olien er mere tyndtflydende = bedre indtrængning. DOG skal man
ikke få det gjort otte dage før den store tur sydpå i juli måned. Det lugter
ret grimt, og man bliver så forskrækket efter de første 200km motorvej, hvor
de uundgåelige få dråber PAVA på udstødningen/katalysatoren giver sig til at
småryge.....

God fornøjelse!

Fra : atz10101@hotmail.com

Dato : 31-03-04 07:30

Hej Tobester,

Undskyld jeg svarer tilbage så sent, men mange tak for dit råd, det vil jeg følge.

m.v.h.
Jacob