Hvem skal man spørge???
Fra : Hjalte

Dato : 22-03-04 15:34

Hej alle i gruppen...
Jeg går lidt og leger med ideen om at stille en lille isbod op på en
station. Den skal ikke stå ude altid, men køres ind om aftenen.

Er der nogen af jer der ved hvem jeg skal spørge om lov?
Eller behøver jeg ingen tilladelser, eftersom den ikke er permanent?

MVH.
Hjalte

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-03-04 16:07

Hjalte wrote:

> Jeg går lidt og leger med ideen om at stille en lille isbod op på en
> station. Den skal ikke stå ude altid, men køres ind om aftenen.
>
> Er der nogen af jer der ved hvem jeg skal spørge om lov?

Du skal spørge ejeren af det område, du vil stå på. Det vil som regel
sige DSB, hvis det er selve stationens område og kommunen, hvis det
f.eks. er en offentlig vej i forbindelse med stationen.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Karsten Hansen

Dato : 23-03-04 23:55

"Hjalte" <hjalte@reloaded.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen af jer der ved hvem jeg skal spørge om lov?
> Eller behøver jeg ingen tilladelser, eftersom den ikke er permanent?

Og da is er fødevarer skal Miljøkontrollen kontrollerer hygiejnen mv.

Men hvorfor er der ingen der gør som i udlandet, sejle langs med kysten om sommeren og
sælge is ?
eller går langs stranden og sælger is og vand mm.

Fra : @rsten

Dato : 24-03-04 11:00

Karsten Hansen wrote:
> [...]
> kysten om sommeren og sælge is ?
> eller går langs stranden og sælger is og vand mm.

SVJH, har der for år tilbage været en sejlende isbod ved Dueodde, har dog
aldrig set den - kun hørt den omtalt i Efterretninger for søfarende, da den
rev sig løs !

--
/carsten

Fra : from south

Dato : 26-03-04 20:22

Hej @rsten.
"@rsten" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse
> [...]
dog
> aldrig set den - kun hørt den omtalt i Efterretninger for søfarende,

Mener at den blev stoppet efter sidste istid, eller var det den som blev
brugt til smugler smøger fra Polen. Mvh knud

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-03-04 11:51

Karsten Hansen wrote:

> Men hvorfor er der ingen der gør som i udlandet, sejle langs med kysten om sommeren og
> sælge is ?
> eller går langs stranden og sælger is og vand mm.

Det er der nok ikke penge i. Og grunden til det kan lade sig gøre ned
syd på er at lønnen er ganske anderledes lav.

mvh

Carsten Riis