Momsspørgsmål
Fra : Frederik

Dato : 23-03-04 11:30

Hej Alle

Jeg skal fakturere en grønlænder, som informerer mig om, at de ikke betaler
moms.

Hvordan fakturerer jeg så?

Er det mig, der misforstår noget, hvis man køber noget i DK, og så sælger
det i grønland, så har man kun udgående moms og ingen indgående at modregne
det i?

Mvh.

Frederik

Fra : Nico de Jong

Dato : 23-03-04 11:58

"Frederik" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>
> Jeg skal fakturere en grønlænder, som informerer mig om, at de ikke
betaler
> moms.
>
> Hvordan fakturerer jeg så?

Meget simpelt : du fakturerer uden moms.
Toldmæssigt betragtes Grønland & Færøerne at være "tredielande", dvs hverken
medlem af EU eller EFTA.
Samme behandling som hvis du eksporterede til Tibet eller Langtbortistan

Nico

---

Fra : Frederik

Dato : 23-03-04 11:56

"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> wrote in message
> [...]
hverken
> medlem af EU eller EFTA.
> Samme behandling som hvis du eksporterede til Tibet eller Langtbortistan

Det regnede jeg også med.

Men mit andet spørgsmål er så: Jeg har jo så kun udgående moms på det
pågældende produkt, hvad så?

Mvh.

Frederik

Fra : Nico de Jong

Dato : 23-03-04 12:23

> Men mit andet spørgsmål er så: Jeg har jo så kun udgående moms på det
> pågældende produkt, hvad så?

Der følger man de normale momsregler, dvs at hvis købsmomsen er større end
salgsmomsen, resulterer det i negativ momsangivelse, og så får du en check
fra T & S, indenfor (svjh) 20 dage efter momsperiodens afslutning.

Nico

---

Fra : Frederik

Dato : 23-03-04 12:31

> [...]
> salgsmomsen, resulterer det i negativ momsangivelse, og så får du en check
> fra T & S, indenfor (svjh) 20 dage efter momsperiodens afslutning.

Tusind tak

Frederik

Fra : H.S.

Dato : 23-03-04 12:38

"Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse
> Samme behandling som hvis du eksporterede til Tibet eller Langtbortistan

Hvor ligger Langtbortistan ?

Fra : Nico de Jong

Dato : 23-03-04 12:53

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> "Nico de Jong" <nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Hvor ligger Langtbortistan ?

Det afhænger af hvor man bor. For dem der bor i Langtbortistan, er _Danmark_
= Langtbortistan
Nico

---

Fra : H.S.

Dato : 23-03-04 14:07

> [...]
Langtbortistan

> Det afhænger af hvor man bor. For dem der bor i Langtbortistan, er

Godt svar ! *G*

Fra : Knud Berggreen

Dato : 23-03-04 23:48

On Tue, 23 Mar 2004 14:06:45 +0100, "H.S."
<Henrik@hstradingNOSPAM.dk> wrote:

>_Danmark_
>
>Godt svar ! *G*

Citat fra www.netprofessor.dk:

Ordet "Langtbortistan" er opfundet af Sonja Rindum som i dag
er 98 år, hun oversatte samtlige Anders And fra 1949 til
1982, uden at misse et enste nummer.
Hendes hittepåsomme og finurlige sprog har begejstret
generationer af børn, voksne og sprogeksperter.
Af andre ord som Sonja Rindum har opfundet kan nævnes :
"Milde Mamon" - "Visse Vasse" - "Pengeløse" og "Gurgle", som
alle har været brugt i oversættelsen af Anders And Blade.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in