Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der dansk manual, menu og dansk medfølg~
Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 23-03-04 10:03

Tjah, subjekt siger vel det hele

(I forlængelse af "Hvem leverer det mest brugervenlige kamera+software?")

Bemærk at jeg spørger om "hele" pakken, dvs:

- Menu i kamera

- Medfølgende software

- Manual

På forhånd tak.

Peter

Fra : rasmus carlsen

Dato : 23-03-04 10:51

"Peter D. Jørgensen" <pdj1974@hotKILLSPAMMERSmail.com> skrev i en meddelelse
> Tjah, subjekt siger vel det hele

- hvis det købes i Danmark (også gennem en dansk net-butik) skal der være
dansk brugsanvisning med ...

ras

Fra : Deaster

Dato : 23-03-04 11:02

rasmus carlsen wrote:
> [...]
> meddelelse news:405ffd67$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> - hvis det købes i Danmark (også gennem en dansk net-butik) skal der

Har du et eller andet du kan underbygge det med ?

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Peter Schroeder

Dato : 23-03-04 11:11

"rasmus carlsen" skrev
> - hvis det købes i Danmark (også gennem en dansk net-butik) skal der være
> dansk brugsanvisning med ...

Med mindre netbutikken skriver at den følger med
på et andet sprog, hvilket tit er tilfældet. Det andet
sprog er som regel tysk.
Som regel er det vel også kun kameraets manual som er
100% fordansket?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-03-04 11:16

Hej

rasmus carlsen wrote:
> - hvis det købes i Danmark (også gennem en dansk net-butik) skal der være
> dansk brugsanvisning med ...

Ikke korrekt. En vare skal have den vejledning der er nødvendig for
almindelig anvendelse. Men der er ingen lov der påbyder, at vejledningen
skal være på dansk. Det eneste loven påbyder er, at
sikkerhedsvejledninger skal være på dansk, men der er næppe noget ved et
digitaltkamera der falder i den kategori.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jens

Dato : 23-03-04 21:33

> [...]
>
> (I forlængelse af "Hvem leverer det mest brugervenlige kamera+software?")
>

> Bemærk at jeg spørger om "hele" pakken, dvs:

Til dette spørgsmål kan svares - NEJ - softwaren er på engelsk ligesom
menuen i kameraet, det eneste på dansk er en manual på CD.

--
M.V.H.

Jens

Fjern "no_spam." ved mail.

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 24-03-04 10:41

"Jens" <koksfyr@no_spam.yahoo.dk> wrote in message

> Til dette spørgsmål kan svares - NEJ - softwaren er på engelsk ligesom
> menuen i kameraet, det eneste på dansk er en manual på CD.

Tak for svar.
Underlig at de der gør en dyd ud af at lave brugervenligt software ikke
sørger for at få det oversat.

/Peter

Fra : Peter Schroeder

Dato : 24-03-04 12:12

"Peter D. Jørgensen" skrev
> Tak for svar.
> Underlig at de der gør en dyd ud af at lave brugervenligt software ikke
> sørger for at få det oversat.

Det gør de også. Yankeerne tror bare at hele
verden har engelsk som modersmål.
Har du nogensinde set CNN?
Ikke engang undertekster kan de håndtere.