Udstødning sprunget i luften :O
Fra : C. Petersen

Dato : 23-03-04 09:48

Her er så et spørgsmål og en lille historie med til det....

Jeg kommer kørende lørdag nat i min mazda 626 2.0 fra 89 med ca 90-100 km/t
ud af englandsvej har to taxa'er i røven og det går stille og roligt derud
af... men ligepludselig laver bilen et ryk som om den ikke får gnist og så
hopper den lidt igang igen og så stopper den igen... også endnu en gang
hopper den igang denne gang for at afslutte med et KÆÆÆÆME BRAG! og en
ordenlig sky af røg! og så var motoren død... se normalt ville det her have
fået mig til at græde snot og tro at jeg lige havde tabt min motor eller
noget men nu ligger landet sådan at for ca 3 uger siden lavede bilen det
samme stunt!! braget kom fra den bagerste lyddæmper, den sprænger simpelthen
i luften! og nu har bilen så sprunge to lyddæmpere... flabet... men sandt!

Spørgsmålet lyder så på... hvad er det min bil har gang i? hvorfor spriger
dæmperene?

Mvh Christian Petersen
Mazda 626 '89 2.0 GLX

Fra : Max

Dato : 23-03-04 10:08

>braget kom fra den bagerste lyddæmper, den sprænger simpelthen
> i luften! og nu har bilen så sprunge to lyddæmpere... flabet... men sandt!

Det lyder vildt...
Jeg har også lige et spørgsmål
Hvordan ser det ud under din bil?

> Mazda 626 '89 2.0 GLX

Dejligt årgang

/Max

Fra : C. Petersen

Dato : 23-03-04 10:26

Heh... Ja der ser ikke vildt godt ud... men ikke noget kritisk og ikke noget
der har med potten at gøre... det er bare lidt rust og lidt olie... du ved
det jo en gammel dame... hun har svært ved at holde på væskerne ;) men over
den bagerste lyddæmper er der da lidt soddet! og det skal lige siges det var
altså en 2 uger gammel dæmper den sprang... jeg har en teori om at det er
fordi der kommer benzin derned der ikke er forbrændt og på en eller anden
måde bliver det andtændt... men så må der da være en der kan fortælle mig
hvad jeg skal gøre for at der ikke kommer benzin derned... rite?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-03-04 10:28

C. Petersen wrote:
> [...]
> måde bliver det andtændt... men så må der da være en der kan fortælle mig
> hvad jeg skal gøre for at der ikke kommer benzin derned... rite?

Hvordan ser forbruget ud?

Har sådan et dyr tændkabler?
For hvis de kosrtslutter et par gange bliver blandingen jo blæst lige
ud igennem udstødningen.

--
Roberto Saldo

Fra : C. Petersen

Dato : 23-03-04 10:41

> Har sådan et dyr tændkabler?
> For hvis de kosrtslutter et par gange bliver blandingen jo blæst lige
> ud igennem udstødningen.

Jeg har hørt det kunne være noget med tændkablerne... kan det ha noget at
sige at de er tapet flere steder 8-/

Det skal lige siges det skete begge gange i kraftigt regnvejer... kan det ha
noget at gøre med der kommer fugt i motor ovs? for den sidste gang var der
slet ikke liv i motoren før næste morgen....

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-03-04 10:55

C. Petersen wrote:

> Jeg har hørt det kunne være noget med tændkablerne... kan det ha noget at
> sige at de er tapet flere steder 8-/

Hmmmm!

> Det skal lige siges det skete begge gange i kraftigt regnvejer... kan det ha
> noget at gøre med der kommer fugt i motor ovs? for den sidste gang var der
> slet ikke liv i motoren før næste morgen....

Klart nok, fugtig luft leder bedre og fugten trænger ind i sprækkerne
i de tørre tændkabler så gnisten går til stel på blokken istedet for
igennem pløkkerne.
Prøv at skifte kablerne sammen med den næste bagpotte ;)

--
Roberto Saldo

Fra : Mathias

Dato : 23-03-04 11:12

Roberto Saldo wrote:

> Klart nok, fugtig luft leder bedre og fugten trænger ind i sprækkerne
> i de tørre tændkabler så gnisten går til stel på blokken istedet for
> igennem pløkkerne.

Jep - smut du ned til Høyer efter et par nye tændkabler og en potte, så
skulle det undre mig hvis den gør det igen.

-Mathias

Fra : C. Petersen

Dato : 23-03-04 11:42

Lyder godt... var urolig for det var noget røv dyrt!! jeg takker og bukker
mange gang for hjælpen...

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-03-04 10:29

C. Petersen skrev:

> Spørgsmålet lyder så på... hvad er det min bil har gang i? hvorfor
> spriger dæmperene?

....jeg vil tro dit tændingssystem sætter ud periodisk...

....udstødningssystemet fyldes så med en blanding af luft og benzin, og
når så tændingen kommer igen, bliver blandingen antændt...
Hans

Fra : Max

Dato : 23-03-04 10:35

> ...udstødningssystemet fyldes så med en blanding af luft og benzin, og
> når så tændingen kommer igen, bliver blandingen antændt...

Når det virkeligt så langt inden det antændes? og er det bare et (u)held at
det har været den bagerste begge gange?

/Max

Fra : C. Petersen

Dato : 23-03-04 10:43

> Når det virkeligt så langt inden det antændes? og er det bare et (u)held
at
> det har været den bagerste begge gange?

Spøger jeg også om???

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-03-04 10:59

C. Petersen skrev:

> Spøger jeg også om???

....i en helt mekanisk bil - jeg mener en bil med mekanisk benzinpumpe -
kan man lave stuntet ved - i god fart eller ned af bakke - at tage
tændingen af bilen et øjeblik...

....når man så sætter tænding til igen, lyder der gerne et mega brag...

Af én eller anden grund ku jeg lave det på min hedengangne NSU 1200 C
uden at tage tændingen af:

....vognen havde hækmotor, og det var på mode at køre med motorklappen
lidt åben. Når jeg så ned ad en bakke med godt med omdrejninger tog
gassen af, gik der kun et par sekunder, før jeg så et flammeglimt i
bakspejlet (husker jeg galt? ) og et kanondrøn rullede...

....særligt festligt var det at lave det en sen aften i en bestemt lille
gade i Sønderborg med høje huse; dét ku nok få søvnen ud af øjnene på
folk, hvis man ku placere braget lige ud for dem...
Hans

Fra : Johnny

Dato : 23-03-04 12:11

"Hans Paulin" <hans@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tændingen af bilen et øjeblik...
> ...når man så sætter tænding til igen, lyder der gerne et mega brag...

Det kan også gøres på en knallert - braget er bare ikke så højt :)

Ballademager

Fra : anders majland

Dato : 23-03-04 19:47

> Det kan også gøres på en knallert - braget er bare ikke så højt :)

De fleste motorcykler har en stop knap på styret. Den kan også anvendes
til samme stunt.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Gnavpot

Dato : 24-03-04 06:10

On Tue, 23 Mar 2004 19:46:37 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>De fleste motorcykler har en stop knap på styret. Den kan også anvendes
>til samme stunt.

Kære lille De. Stopknap skal sandelig på korrekt dansk i ét ord. Måtte
De have en rolig nat

Fra : Gnavpot

Dato : 24-03-04 06:18

On Tue, 23 Mar 2004 10:58:46 +0100, "Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote:

> [...]
>gade i Sønderborg med høje huse; dét ku nok få søvnen ud af øjnene på
>folk, hvis man ku placere braget lige ud for dem...

Tror du også det havde været 'festligt', hvis du selv havde boet i et
af de høje huse? Var det en særlig glæde at genere andre? Havde du
virkelig ingen andre fornøjelser - nedlægge
damer f.eks. Nå, de ville ikke have noget med dig at gøre , så du
måtte afreagere dine frustrationer på sagesløse medborgere, der skulle
op på arbejde næste dag for at tjene til din kontanthjælp.

Puberteten er langvarig nu om dage

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-04 00:05

"Max" <maxsesNOT@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når det virkeligt så langt inden det antændes? og er det bare et (u)held
at
> det har været den bagerste begge gange?

Det kan jo godt være at det antændes længere oppe mod motoren men at trykke
stoppes i den sidste potte, og så vil det bare ud der hvor udstødningen
først brister (sikkert i en samling).

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Gnavpot

Dato : 24-03-04 05:51

On Tue, 23 Mar 2004 09:47:52 +0100, "C. Petersen"
<KrustyTK*removehtis*@hotmail.com> wrote:

>Her er så et spørgsmål og en lille historie med til det....
>
>Jeg kommer kørende lørdag nat i min mazda 626 2.0 fra 89 med ca 90-100 km/t

Sikke noget gammelt lort, Mazda'en, altså. Hvis du ikke har råd til
noget bedre, så køb en cykel. Det er også meget bedre for helbredet.
Det var da godt politiet ikke også var der. Hastighedsbegrænsningen
der er vist 60 km i timen

>ud af englandsvej har to taxa'er i røven og det går stille og roligt derud

englandsvej skrives med stort

>af... men ligepludselig laver bilen et ryk som om den ikke får gnist og så
>hopper den lidt igang igen og så stopper den igen... også endnu en gang
>hopper den igang denne gang for at afslutte med et KÆÆÆÆME BRAG! og en

Her mangler vist et 'P' i KÆÆÆÆME

> [...]
>samme stunt!! braget kom fra den bagerste lyddæmper, den sprænger simpelthen

springer. Repaet after me: springer

>i luften! og nu har bilen så sprunge to lyddæmpere... flabet... men sandt!
>
>Spørgsmålet lyder så på... hvad er det min bil har gang i? hvorfor spriger
>dæmperene?

Du har ikke bedt din aftenbøn, Allah er efter dig. Gå 10. klasse om og
vent med at køre bil, til du er moden til det.

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 07:52

Gnavpot skrev:

> [...]
> noget bedre, så køb en cykel. Det er også meget bedre for helbredet.
> Det var da godt politiet ikke også var der. Hastighedsbegrænsningen

PLONK
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-03-04 08:18

Hans Paulin wrote:

> PLONK

Jeg har indklaget amøben til udbyderen.

Citat:

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 08:33

Roberto Saldo skrev:

> Jeg har indklaget amøben til udbyderen.

Tak!

....han har lige slået sine folder i 'velkommen...

....der siger man, at han har optrådt under flere navne gennem tiden...

....ét af dem synes jeg jeg kan huske hér inde fra for lang tid siden -
Knud Thomsen, eller sådan noget...

> Citat:
>
> 'Puberteten er langvarig nu om dage'

....han har brug for hjælp!
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 24-03-04 08:43

Hans Paulin wrote:

> [...]
>
> ...der siger man, at han har optrådt under flere navne gennem tiden...
>
> ...ét af dem synes jeg jeg kan huske hér inde fra for lang tid siden -

Han må bare lære at det er ikke her han skal Trolle.

> ...han har brug for hjælp!

Tja, hvis ikke han skriver sit navn kan vi ikke hjælpe.

--
Roberto Saldo

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-03-04 18:18

On Wed, 24 Mar 2004 07:52:28 +0100, "Hans Paulin" <hans@it.dk> wrote:

>PLONK

*Snøft* kan ikke få mit KillFilter i Agent 1.91 til at virke ordentlligt

Flemming Jacobsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-03-04 18:27

Thunderbird [7100] skrev:

> *Snøft* kan ikke få mit KillFilter i Agent 1.91 til at virke
> ordentlligt

OE styrer for vildt!
Hans

Fra : Thunderbird [7100]