Runtime.exec og output
Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 09:38

Hejsa.

Jeg prøver at lave et interfave til GnuChess, som har en engine-mode.

Jeg kan køre gnuchess med

Process p = Runtime.getRuntime.exec("gnuchess -x");

men så hører heldet også op. Jeg har leget som en vanvittig med
p.getInputStream, p.getErrorStream og getOutputStream, men det virker ikke.

Jeg får ikke fejl, hvis jeg skriver til OutputStream'en, men jeg kan
ikke læse fra InputStream'en. stdInput.ready() returnerer hele tiden
false...

Any ideas?

Med venlig hilsen,

Sune Mølgaard

Fra : Jesper Mouridsen

Dato : 24-03-04 00:46

Den Tue, 23 Mar 2004 09:38:05 +0100. skrev sune AD molgaard.org:

> [...]
>
> Jeg får ikke fejl, hvis jeg skriver til OutputStream'en, men jeg kan
> ikke læse fra InputStream'en. stdInput.ready() returnerer hele tiden

Følgende kode virker NÅR GNUCHESS KØRES UDEN -X, så hvor meget gavn du
har af det ved jeg ikke, men jeg var i lege humør her til aften
import java.io.*;
public class Gnu {

public static void main(String[] argv) {
char buf;
try {
Process p = Runtime.getRuntime().exec("/usr/games/gnuchess");
InputStream ip = p.getInputStream();
InputStreamReader ipr = new InputStreamReader(ip);
while (!ipr.ready()) {
System.out.println("not ready");
}
while ((buf = (char)ipr.read()) != (-1)) {
System.out.println(buf); }
} catch (IOException e) {}
}
}

Fra : Henrik Gram

Dato : 26-03-04 23:20

"sune AD molgaard.org" <"sune AD molgaard.org"> wrote in message
> [...]
>
> men så hører heldet også op. Jeg har leget som en vanvittig med
> p.getInputStream, p.getErrorStream og getOutputStream, men det virker

Garanteret det gør - har lavet det samme for nogen år tilbage og der var
ikke noget spesielt i det.

> Jeg får ikke fejl, hvis jeg skriver til OutputStream'en, men jeg kan
> ikke læse fra InputStream'en. stdInput.ready() returnerer hele tiden
> false...

Husker du at flush()'e outputstream'en?

--
Henrik Gram