SPUNK
Fra : Nauclerus

Dato : 23-03-04 08:39

Er der nogen der vil være så venlig, og dele ud af deres erfaring med
hjemmefremstilling af SpunkShots (Spunk + vodka).
Hvilken fordeling er den idéelle, og hvad med filtrering.

På forhånd tak

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 09:11

> Er der nogen der vil være så venlig, og dele ud af deres erfaring med
> hjemmefremstilling af SpunkShots (Spunk + vodka).
> Hvilken fordeling er den idéelle, og hvad med filtrering.

Alle andre shots end Spunk er lette at lave hjemme - Fishermen, Sort Svin
osv. - men Spunk har jeg endnu ikke fundet nogen ordentlig måde at lave på.
Jeg har prøvet med almindelige Spunk i vodka, men det bliver en anelse for
klistret, og de vil ikke opløses ordentligt - jeg tror du skal have fat i
noget af det essens der bliver brugt til at lave Spunk med for at lave det
vellykket.

Jeg har droppet hjemmelavede Spunk-shots, og køber dem.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Nauclerus

Dato : 23-03-04 10:40

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote in message

> [...]
> vellykket.
>
> Jeg har droppet hjemmelavede Spunk-shots, og køber dem.

Det lyder som om du er kommet til samme konklussion som jeg. Det skulle jo
prøves, nu når man har haft held med så mange andre shots varianter.

Jeg lod min "prototype" bundfælde i et par dage. Fik Én flaske ud af 2
flasker vodka. Det der nu er tilbage er meget gråt og, som du nævner noget
klisret. Det var derfor jeg postede mit indlæg, for der måtte være en metode
hvormed man skulle kunne filtrere det rent.

Men mit foreløbige resultat, sammen med din erfaring, får mig til at give
dig ret i at der er nemmere at købe det færdiglavet.

Allan

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 23-03-04 20:18

Så sparede i mig nogle penge der, gik nemlig og overvejede om jeg skulle
kaste mig ud i det... æv også :)
Men i skulle vel ikke ligge inde med et par hjemmelavede shots man kan
lave.. har hørt lidt om blå ugler, men har ikke haft mod på at prøve da jeg
i forvejen ikke finder smagen alt for lækker :)

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 21:46

> [...]
jeg
> i forvejen ikke finder smagen alt for lækker :)

Jeg laver tre slags shots selv: fishermen, sort svin og blå ugler.

Jeg bruger altid én flaske vodka á 70 cl., og kommer følgende i:

Fishermen - 3-5 poser a 25 gram.

Sort svin - 1½ alm. pose

Blå ugler - kan jeg ikke huske (længe siden jeg har lavet det).

Sort svin bliver meget som det man køber, men lidt bedre - fishermen får en
langt mere frisk og klar smag.

Når du har smidt bolcherne skal du bare stille vodkaen lidt varmt et par
dage, og derefter en tur i køleskabet - så er det perfekt.

Fra : Mads Breddam

Dato : 23-03-04 21:59

> jeg
>
> Jeg laver tre slags shots selv: fishermen, sort svin og blå ugler.
>
> Jeg bruger altid én flaske vodka á 70 cl., og kommer følgende i:
>
> Fishermen - 3-5 poser a 25 gram.

Lav Fisk!! Det er mums! . Nå, men hvis der er 25 gram i de helt
almindelige poser, så synes jeg 2 - 2½ pose er fint til en alm. flaske
vodka. Det er som om, i hvert fald de gange jeg har lavet det med flere
poser, at vodkaen er mættet. Det ligger sig alligevel bare på bunden.... Men
man ryster selvfølgelig flasken og får noget af 'snasket' med, men alt for
meget af det er heller ikke vildt fedt. Men man kan jo starte med to og se
om ikke det er fint... osv. Poserne koster alligevel 10,- eller der omkring.
Det forøger jo flaskeprisen ganske mange procent med 5 poser, også selvom
flaskerne ikke er købt i Tyskland (3 for 100 kr.)

Men: Prøv dig lidt frem med antallet af poser og find ud af det du kan lide,
men Fisk kan i hvert fald kraftigt anbefales.

....og jeg ved godt jeg svarer lidt på to forskellige indlæg.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 23:26

> [...]
Men
> man ryster selvfølgelig flasken og får noget af 'snasket' med, men alt for

Jeg plejer lige at filtrere det i en si til sidst.

> [...]
> Det forøger jo flaskeprisen ganske mange procent med 5 poser, også selvom
> flaskerne ikke er købt i Tyskland (3 for 100 kr.)

Jeg køber fishermen i Fakta - der har de dobbelte poser med 50 gram til
12-13 kr. - det hjælper en del på prisen.

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 24-03-04 17:48

Nice :) køber selv her i nibe til 3stk for en 25er.. men åbner vist snart en
fakta så må det vist blive der for fremtiden

Men vil prøve at lave sådan en gang blå ugler her engang om længe(~efter
tysker turen i påsken :D)