Levetid på nåleleje i stempel
Fra : Mikkel Lund

Dato : 22-03-04 18:42

Hej

Hvor lang er levetiden på et nåleleje i et stempel?
Jeg skal nemlig ha skiftet stempel og cylender
(mere om det senere), og da lejet har "kørt" 5000
km kunne det være jeg skulle skifte det samtidigt.

Hilsen Mikkel

Fra : Piwo

Dato : 22-03-04 19:33

Hello Mikkel

Når du nu har skilt dyret ad, så skift for en sikkerheds skyld.
Da du planlægger at skifte stempel og cylle, så er det direkte dumt ikke at
skifte lejet med det samme.

Piwo

Fra : Mikkel Lund

Dato : 22-03-04 21:51

"Piwo" <Piwo@Browar.pl> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når du nu har skilt dyret ad, så skift for en sikkerheds skyld.
> Da du planlægger at skifte stempel og cylle, så er det direkte dumt ikke

Hehe planlægger er måske så meget sagt (se billederne i dk.binaer.motor)
Lejerne ser jo fine ud, og hvis de kan kører 10000 km , så gide jeg da ikke
købe nu.

Hilsen Mikkel

Fra : Johnny

Dato : 22-03-04 21:57

> Hehe planlægger er måske så meget sagt (se billederne i dk.binaer.motor)
> Lejerne ser jo fine ud, og hvis de kan kører 10000 km , så gide jeg da
ikke
> købe nu.

Hvad skal du da give for et nåleleje? Prøv at opveje udgiften af et nyt leje
mod et motor-havari. Jeg har smadret et nåleleje på en FZ'er - nyt
stempel/cylinder/topstykke... og så selvf. lejet :) Den udgift kunne jeg
have været foruden, havde jeg da bare købt et nyt leje til en rund 50,-
eller deromkring.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 22-03-04 22:01

"Johnny" <TheTulip@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stempel/cylinder/topstykke... og så selvf. lejet :) Den udgift kunne jeg
> have været foruden, havde jeg da bare købt et nyt leje til en rund 50,-

Okay så da. Så smider jeg en ny i.

Hilsen Mikkel

Fra : Piwo

Dato : 22-03-04 22:51

Hej Mikkel

Det er det klogeste, jeg har indenfor det seneste halve år set tre nålelejer
forårsage uheld.
Værst på en CPI hvor lejet smadrede cylinder og stempel.
Næstværst på en anden CPI, hvor jeg fik stoppet kørslen i tide, men
nålelejet er DØDT!
Og sidst, men ikke mindst, på min Puch maxi, hvor et 70 cm3 sæt smadrede
nålelejet. Fik stoppet i tide.

Men det er bare så pisse irriterende at det sker, alt sammen for at spare 50
eller 75 kr.

God fornøjelse med de nye stumper.

Fra : RpR

Dato : 23-03-04 09:15

> Værst på en CPI hvor lejet smadrede cylinder og stempel.
> Næstværst på en anden CPI, hvor jeg fik stoppet kørslen i tide, men
> nålelejet er DØDT!

Nu er CPI's lejer så generelt også til pis. Et tuningsforsøg på en CPI blev
opgivet efter den havde guffet 3 nålelejer ved krydspinden, og det var endda
forholdsvist mild tuning.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Johnny

Dato : 23-03-04 09:48

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
blev
> opgivet efter den havde guffet 3 nålelejer ved krydspinden, og det var

Ja man undres jo ved at det forholder sig sådan, THansen plejer ellers nok
at levere kvalitet......