Pruttende motor...
Fra : KD

Dato : 22-03-04 18:38

Jeg har en Opel Vectra - a 1,8i fra 1995, som er begyndt at få en ujævn
motorgang (tomgang)...Den prutter en smule når man lytter ved udstødningen.

Jeg har prøvet at skifte tændrør, rotor, og strømfordeler dæksel.
Tændkablerne er i fin stand.

Hvad kan der mon være galt....??

Kim

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 23-03-04 08:34

"KD" <kd@bugtens.dk> wrote in message
> [...]
udstødningen.

> Jeg har prøvet at skifte tændrør, rotor, og strømfordeler dæksel.

Hvad med tændingen, har du justeret den ??
Det er nok der den er gal.

Mvh. Jesper

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 23-03-04 08:47

> Jeg har en Opel Vectra - a 1,8i fra 1995, som er begyndt at få en ujævn
> udstødningen.

Min gamle Peugeot 406 1.8 gjorde fuldstændig det samme, jeg havde den inde
ved Peugeot et par gange, men de kunne ikke rigtig gøre noget, de prøvede at
skifte tomgangsmotor men uden held.
De havde målt den ud og det var kun i tomgang den var sjov, bare det mindste
gas var den perfekt.
Jeg fandt desværre aldrig løsningen på det, men de endte med den konklusion
at det nok var min indsugningsmanifold der var blevet utæt.
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

-MA

Fra : KD

Dato : 23-03-04 16:05

Det er præcis sådan min motor gør.....det er kun i tomgang den laver
numre....Jeg havde ellers en ide om at det kunne være "lambda" sonden der
skulle skulle skiftes....??? Hvad er de typiske symptomer på en defekt
lambda sonde ???

Fra : Brian

Dato : 23-03-04 19:44

Hejsa

KD skrev:
> Jeg har en Opel Vectra - a 1,8i fra 1995, som er begyndt at få en
> ujævn motorgang (tomgang)...Den prutter en smule når man lytter ved
> udstødningen.

Har hørt med et halvt øre fra chefen på jobbet, at det er et typisk Vectra
problem.
Så vidt jeg har hørt, er det tomgangs regulatoren/spjældet(?) der bliver
sodet til.

Hvis jeg er helt galt på den, må jeg hellere tilføje at jeg *ikke* er
mekaniker,
hvis nu nogen skulle være i tvivl

/Brian