Andet multimedie
bentjuul 3670
JPG komprimering
Fra : Mdj

Dato : 22-03-04 18:05

Jeg er ved at lave en lidt grafiktung webside, og jeg er ikke rigtig
tilfreds med de filstørrelser vs. billedkvalitet, jeg kan få lokket ud af
PS, nogen som har et forslag til et lille værtøj der er lidt bedre til den
slags optimering?

Venlig hilsen
Morten

Fra : emj

Dato : 22-03-04 18:32

On Mon, 22 Mar 2004 18:05:16 +0100, "Mdj" <mdj@mdjnospam.dk> wrote:

> [...]
>PS, nogen som har et forslag til et lille værtøj der er lidt bedre til den

Det ville være en hjælp at få en URL, så vi kan se, hvad du har gang
i.
Hilsen emj

Fra : Mdj

Dato : 22-03-04 19:06

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> wrote in message

| Det ville være en hjælp at få en URL, så vi kan se, hvad du har gang
| i.

digiart.mdj.dk

Det er banneret i toppen jeg gerne vil have godt et godt stykke ned,
problemet bliver bare at der kommer farveskævhed omkring kanten hvis jeg er
for aggressiv med komprimeringen.

Mvh
Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-04 19:41

"Mdj" <mdj@mdjnospam.dk> skrev :

>Det er banneret i toppen jeg gerne vil have godt et godt stykke ned,

Er det http://www.digiart.mdj.dk/images/name.gif du mener?

Det fylder 987 bytes, så ærlig talt om du halverede størrelsen,
så betyder det da ikke noget som helst.
--
Knud

Fra : Mdj

Dato : 22-03-04 20:09

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

| Er det http://www.digiart.mdj.dk/images/name.gif du mener?
|
| Det fylder 987 bytes, så ærlig talt om du halverede størrelsen,
| så betyder det da ikke noget som helst.

Forkert side, det er uden www (bare en udvikler klon af digiart.dk) så
adressen er http://digiart.mdj.dk <- banneret i toppen fylder 22KB

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-04 20:42

"Mdj" <mdj@mdjnospam.dk> skrev :

>Forkert side, det er uden www (bare en udvikler klon af digiart.dk) så
>adressen er http://digiart.mdj.dk <- banneret i toppen fylder 22KB

http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/headersquare.jpg (7.6
KB) er hvad jeg er nået frem til.

Om det er tilfredsstillende, må du jo selv afgøre.
--
Knud