Pæreskift på Carina E
Fra : Slorup

Dato : 22-03-04 17:57

Er det svært at selv skifte pærer i forlygterne på en Toyota Carina E (Begge
røg sig en tur samme dag !!!)?

I så fald, hvor er det bedst og billigst at købe pærer, og hvilke skal det
være?

På forhånd tak for tipsene.

Søren
Carina E 2,0 GLI '95

Fra : Aksel

Dato : 22-03-04 20:57

"Slorup" <lorup@"FJERNES"city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> røg sig en tur samme dag !!!)?
>
> I så fald, hvor er det bedst og billigst at købe pærer, og hvilke skal det

Du skal ikke købe pærer hvor de er billigst, der er utrolig forskel på
kvaliteten, Bosch +30 er gode og billige.

http://www.aftonbladet.se/bil/0102/12/lampa.html

Hvis du kun kører i bytrafik kan det være lige meget, men på en mørk
landevej er det en fordel at lyset rammer vejen og ikke i øjnene på de
modkørende,

Fra : Unlimited

Dato : 22-03-04 21:06

´Det er H4 pærer... Og det tager ikke ret lang tid at skifte..

Af med stikket til pæren.. Fjern den gummifætter der sidder.. Løsn bøjlen
der holder pæren.. Og skift.. Når den nye skal i er det den modsatte vej :)

/Flemming

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-03-04 08:42

Unlimited wrote:
> ´Det er H4 pærer... Og det tager ikke ret lang tid at skifte..

Nej det er nemt og man kan komme til.

> Af med stikket til pæren.. Fjern den gummifætter der sidder.. Løsn bøjlen
> der holder pæren.. Og skift.. Når den nye skal i er det den modsatte vej :)

Tilføjer lige:

giv gummifætteren noget siliconespray nu den er af alligevel.
Du må ikke røre glasset på pæren, fedtet vil brænde sig fast og gøre
glasset sort.

Mærkevarepærer er som regel gode; se:

<http://www.stevns.net/dkfritidbil/underfundige/22_lampor.htm>

--
Roberto Saldo

Fra : Slorup

Dato : 24-03-04 16:33

Hej Roberto.

Tak for hjælpen til jer alle!.

> Nej det er nemt og man kan komme til.

Der er ingen problemer med ventre forlygte. Men ved højre er der lige bagved
lygte huset (der hvor jeg vil trække fatningen ud) sidder der en
væskebeholder (kan ikke lige huske hvilken;0/). Den er vældig i vejen. Er
løsningen mon at afmonterer væskebeholderen, som er holdt fast med en bolt
så vidt jeg kan se?.

Mvh,

Søren

Fra : Anders Sørensen

Dato : 24-03-04 22:09

Den Wed, 24 Mar 2004 16:32:59 +0100, skrev "Slorup"
<lorup@"FJERNES"city.dk>:

> [...]
>løsningen mon at afmonterer væskebeholderen, som er holdt fast med en bolt

Jeg mener det er sprinklerbeholderen som sidder der, og så vidt jeg
husker, (jeg havde en E'er indtil okt. '2000) kan den løftes lodret op
af holderen og drejes til side mens du skifter pæren.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-03-04 08:35

Anders Sørensen wrote:

> Jeg mener det er sprinklerbeholderen som sidder der, og så vidt jeg

Nope sprinklerbeholderen (svømmehallen som jeg kalder den) er den
store basse bagved. Den kan ikke umiddelbart flyttes.

Fra : JJ

Dato : 25-03-04 17:51

Hej Anders.
Nej det er beholderen til kølevæske.
Den kan du lige trække op og ligge ved siden af når du skifter pæren.
/JJ
"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:53u3601c5u1cjb981gts7nu6ln0mla49tt@4ax.com...

Fra : Anders Sørensen

Dato : 25-03-04 22:34

Den Thu, 25 Mar 2004 17:50:50 +0100, skrev "JJ"
<annieogjesper@post.tele.dk>:

>Hej Anders.
>Nej det er beholderen til kølevæske.
>Den kan du lige trække op og ligge ved siden af når du skifter pæren.
>/JJ

Så husker jeg forkert, men det er jo også over 3½ år siden jeg sidst
skiftede forlygtepære i sådan en. Men jeg kunne da huske at den kan
løftes op.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 25-03-04 23:07

Den Thu, 25 Mar 2004 22:33:46 +0100, skrev Anders Sørensen
<anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk>:

>Så husker jeg forkert, men det er jo også over 3½ år siden jeg sidst
>skiftede forlygtepære i sådan en. Men jeg kunne da huske at den kan
>løftes op.
Beholderen altså :-/

Fra : Roberto Saldo

Dato : 25-03-04 08:23

Slorup wrote:
> [...]
> løsningen mon at afmonterer væskebeholderen, som er holdt fast med en bolt

Det er ekspandsionsbeholderen til kølevædske, den kan bare løftes op
(den sidder i en slids og er ikke skruet fast) og anbringes imellem
hjulkassen og motoren.

Har du slet ikke en brugsforvirring?

--
Roberto Saldo

Fra : www.carlite.dk

Dato : 23-03-04 13:28

Hej Søren.

Kig ind på vores hjemmeside www.carlite.dk
Vi har ALT i pærer, både de billige og de gode...

Med venlig hilsen
Michael Jørgensen
Carlite

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-03-04 01:22

"www.carlite.dk" <michael@carlite.dk> skrev :

>Vi har ALT i pærer, både de billige og de gode...

ahem...

I har vist ikke Philip's pærene efter jeres prisliste at dømme

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-04 13:33

"Slorup" <lorup@"FJERNES"city.dk> wrote in message
> Er det svært at selv skifte pærer i forlygterne på en Toyota Carina E
(Begge
> røg sig en tur samme dag !!!)?

Få lige checket ladestrømmen - min bil sprang (sprængte?) pærer i overflod i
starten af sidste år - det var generatoren/laderegulatoren der var defekt.

vh
Torben

Fra : Slorup

Dato : 26-03-04 17:36