Skrallende baghjul
Fra : Olesen

Dato : 22-03-04 17:41

Lavede 2 stk. 'frække' nedbremsninger i Sierra'en idag.
Sådan får lige at gi' bremserne lidt motion.

Da jeg senere kørte langsomt gennem byen
hørte jeg en svag glitren/"sprød raslen" fra venstre
baghjul. Lyder lidt som om en skrue lå og raslede
i hjulkapslen (hvis den havde været af metal)...sådan
lidt samme lyd.

Lyden er der uanset frigear, kobling trådt ned eller ej.
Lyden er væk når jeg bakker, både i bakgear samt frigear.

Min egen tese er, noget med bremsen, noget som
raller løst når jeg kører fremad, og 'sætter sig fast igen'
når jeg bakker.
Den bremser dog stadig perfekt,
også uden lyden forstærkes.

Inden jeg kører til Ford i morgen , - nogen bud ????

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-03-04 17:46

> Inden jeg kører til Ford i morgen , - nogen bud ????

Koster det ikke en arm at ha' den 1,6'er hvis du ligger og kører til Ford
hver gang den skal ha' lavet det mindste? Her på Sjælland er timeprisen
noget der ligner 6-700 kr. +moms!!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Olesen

Dato : 22-03-04 17:53

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Koster det ikke en arm at ha' den 1,6'er hvis du ligger og kører til Ford
> hver gang den skal ha' lavet det mindste? Her på Sjælland er timeprisen
> noget der ligner 6-700 kr. +moms!!

Gætter på, timelønnen er ca. 360-380,- + moms
i Jylland.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-03-04 17:51

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Inden jeg kører til Ford i morgen , - nogen bud ????

Hiv tromlen af og kig tingene efter ;)

Fra : Olesen

Dato : 22-03-04 18:00

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hiv tromlen af og kig tingene efter ;)

Tør jeg ikk'.
Er ikke så ferm og så gider jeg heller ikk'..

(reddede jeg den ?

Fra : Max

Dato : 22-03-04 18:36

> Tør jeg ikk'.
> Er ikke så ferm og så gider jeg heller ikk'..

Okay...men det kunne godt lyde som en belægning som er røget af...

Hvordan bremser den?

/Max

Fra : Olesen

Dato : 22-03-04 18:42

"Max" <maxses@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Okay...men det kunne godt lyde som en belægning som er røget af...
>
> Hvordan bremser den?

Bremser aldeles perfekt.
Lyden er der kun når jeg køre fremad.
Bakker er der intet overhovedet, og jeg mener,
det du måske bekræfter lidt, at belægningen
KUNNE smutte fremad, og så 'sætte sig' igen
når jeg bakker og dermed sidde fast igen...?

Fra : Max

Dato : 22-03-04 19:09

> [...]
> det du måske bekræfter lidt, at belægningen
> KUNNE smutte fremad, og så 'sætte sig' igen
> når jeg bakker og dermed sidde fast igen...?

Jeg ved ikke om den kun kan det ene eller det andet...det minder bare om
noget jeg har været ude for på en tidligere bil...der kunne jeg lige "tappe"
på bremsen på satte det sig okay ~1km igen derefter om igen...

Har du overvejet at bruge af end en aut. mekker?

/Max

Fra : Olesen

Dato : 23-03-04 00:46

> Har du overvejet at bruge af end en aut. mekker?

Dem (uaut.) jeg plejer har forspildt deres chance i lang tid fremover.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-03-04 21:06

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Tør jeg ikk'.
>Er ikke så ferm og så gider jeg heller ikk'..

> (reddede jeg den ?

Sådan lige på stregen.

Nu er det godtnok ikke ligefrem reaketvidenskab, men det er fair nok
at vedstå sig sine begrænsninger.... så det hører du ikke mere om
herfra.

Fra : Olesen

Dato : 23-03-04 00:45

> Nu er det godtnok ikke ligefrem reaketvidenskab, men det er fair nok
> at vedstå sig sine begrænsninger.... så det hører du ikke mere om
> herfra.

tak, og medmindre de skifter alle 4 bremser med det hele (gud forbyde),
så kan det næppe koste meget mere end en karton prince.:))