Chokregning :o(
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 17:40

ARRGH

Så kom regningen for service at mit aircon.....FCK hvor det er dyrt

1 stk A/C service 650,00
1 stk Kølemiddel 530g 238,00
1 stk Kompressorolie 20g 35,00
1 stk moms 230,88

I alt 1154,38 uhhhhhh

Han brugte en halv time på at hælde lidt kølemiddel på bilen.
HURRA jeg har lige betalt:
En timepris på 1300,- PLUS MOMS (for sjyv sytten da også)
og olie til en LITERPRIS på HELE 571,- PLUS MOMS

Er de da fuldstændig gak i låget?
Det er ed..... sidste gang de får lov at gå i krig med mondeo'en uden vi har
aftalt en pris først.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-03-04 17:45

> Er de da fuldstændig gak i låget?
> Det er ed..... sidste gang de får lov at gå i krig med mondeo'en uden
> vi har aftalt en pris først.

Vil du ha' en tudekiks eller hva????

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Olesen

Dato : 22-03-04 17:54

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil du ha' en tudekiks eller hva????
>
> --
> Mvh/Thomas Krath

Hov hov...har sq aldrig set Krath komme
med sådan et indlæg ?

Seriøst..hvad skete der ?

Venligst

Fra : C. Caspersen

Dato : 22-03-04 18:04

> Seriøst..hvad skete der ?

Han gav blot sin mening til kende. Du troede måske, at denne gruppe kun er
for rygklappere ?

/Caspersen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-03-04 19:12

> Han gav blot sin mening til kende. Du troede måske, at denne gruppe
> kun er for rygklappere ?

Præcis.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-03-04 19:40

> Præcis.

Vi er nogen, der har lagt fløjlshandskerne på hylden - og som derfor
udveksler en del galoperende kindheste i forhold til vores med-skribenter...
)

Dejligt med et rask slagsmål..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 22-03-04 20:00

> Vi er nogen, der har lagt fløjlshandskerne på hylden - og som derfor
> udveksler en del galoperende kindheste i forhold til vores med-
> skribenter... )

???

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-03-04 21:03

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>???

Jan hentyder vel bare til at han føler sig (måske berettiget) som et
stykke jaget vildt , lige for tiden ;)

........ hehe.

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 22-03-04 21:06

On Mon, 22 Mar 2004 21:02:52 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Jan hentyder vel bare til at han føler sig (måske berettiget) som et
>stykke jaget vildt , lige for tiden ;)

Gør han deeeeeeeeeeeeeeeeeeet

>....... hehe.

Ho, ho...

/Mogens

Fra : C. Caspersen

Dato : 22-03-04 21:44

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Jan hentyder vel bare til at han føler sig (måske berettiget) som et
> stykke jaget vildt , lige for tiden ;)

Hvem er jægeren ?

/Caspersen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-03-04 22:08

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev :

><jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

>Hvem er jægeren ?

det skal nok i flertal ;)

Fra : C. Caspersen

Dato : 22-03-04 22:09

> det skal nok i flertal ;)

Hvem er jægerne ?

/Caspersen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-03-04 22:14

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev :

>Hvem er jægerne ?

Det kan du finde ud af ved at læse de forskellige indlæg.

Fra : C. Caspersen

Dato : 22-03-04 22:13

> Det kan du finde ud af ved at læse de forskellige indlæg.

Jeg følger med hver dag, og kan ikke (umiddelbart) genkende en sådan
udlægning. Så jeg opgiver....

/Caspersen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-03-04 22:30

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev :

>Jeg følger med hver dag, og kan ikke (umiddelbart) genkende en sådan
>udlægning. Så jeg opgiver....

det er så også iorden.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 17:56

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil du ha' en tudekiks eller hva????

Jo hvis du ikke lige har en kniv eller baseball-kølle så vil jeg da gerne
have en tudemarie

Fra : Bo Andersen

Dato : 22-03-04 20:37

> Jo hvis du ikke lige har en kniv eller baseball-kølle så vil jeg da gerne
> have en tudemarie

http://www.b2style.dk/Tudemarie.htm

-Bo-

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-03-04 08:36

Cosworth POWER wrote:

> Vil du ha' en tudekiks eller hva????

Heh :)

--
Roberto Saldo

Fra : AA

Dato : 22-03-04 18:30

Så Så Tom, der skal autorisation til - og der skal et dyrt fylde/tømme
udstyr til så det er vel ikke så galt.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 18:53

> Så Så Tom, der skal autorisation til - og der skal et dyrt fylde/tømme
> udstyr til så det er vel ikke så galt.

Så fatter jeg bare ikke at de har et kæmpe skilt i værstedet hvor de skriver
375 Kr pr time for en værkstedstime. Man kan da ikke tage 1625 Kr pr. time
når man skriver noget andet?

Ellers også kommer jeg bare ikke ofte nok på værksted til at gennemskue
hvordan det hænger sammen.
Man skal vel ikke have sine omkostninger dækket 2 gange som jeg ser det?

At anlæget oven i købet stod og passede sig selv i > 10 min. mens det tømte
og fyldte gør det bare endnu mere uforståelig.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-03-04 18:55

> Så fatter jeg bare ikke at de har et kæmpe skilt i værstedet hvor de
skriver
> 375 Kr pr time for en værkstedstime. Man kan da ikke tage 1625 Kr pr. time
> når man skriver noget andet?

Jo, jo - sådan er det på de autoriserede værksteder - der svindler man på
livet løs. Det er en kendt sag i branchen, at en mekaniker skal fakturere
for 12 timer om dagen, selvom han kun er på arbejde i 8. Det er den rene
svindel og humbug og ufatteligt at det kan ske.

Mit gæt er, at der vil komme stadig mere pres på værkstedernes priser.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-03-04 13:46

Tom wrote:
:: Så fatter jeg bare ikke at de har et kæmpe skilt i værstedet hvor de
:: skriver 375 Kr pr time for en værkstedstime. Man kan da ikke tage
:: 1625 Kr pr. time når man skriver noget andet?

Det er sjovt som din udlægning er simplificeret. Hvad med indkøb af maskine,
afskrivning af maskine, strøm, vand til håndvaskning bagefter m.m.m.?

M.v.h.

Fra : Mads Stetter

Dato : 23-03-04 14:20

Henrik B. wrote:

> Det er sjovt som din udlægning er simplificeret. Hvad med indkøb af
> maskine, afskrivning af maskine, strøm, vand til håndvaskning
> bagefter m.m.m.?
>
> M.v.h.

Ja, Jeg ser også uforstående på hans gråd! :-/

Der er nogen som skal leve af det de laver. og det bliver jo ikke billigere
når halvdelen af dansken for lavet det hele SWORT!

Nå... Hej hej

MVH Mads Stetter

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-04 14:27

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
> [...]
maskine,
> afskrivning af maskine, strøm, vand til håndvaskning bagefter m.m.m.?

Jeg ville sgu' ikke betale for håndvask - han kan tage et par handsker - det
er inkluderet i miljøafgiften

Desuden skal en timepris dække husleje og alt det løse. Kun specialmaskiner
kan retfærdiggøre en ekstrapris efter min mening.

vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 23-03-04 14:57

Torben Scheel wrote:

::: Det er sjovt som din udlægning er simplificeret. Hvad med indkøb af
::: maskine, afskrivning af maskine, strøm, vand til håndvaskning
::: bagefter m.m.m.?
::
:: Desuden skal en timepris dække husleje og alt det løse. Kun
:: specialmaskiner kan retfærdiggøre en ekstrapris efter min mening.

Glemte lige huslejen m.m. Til 375,- dækker timeprisen vist ikke meget mere
end mek'erens løn.
Vil du ikke kalde sådan en aircon/rense/påfylde-maskine for en
specialmaskine?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 19:47

> Glemte lige huslejen m.m. Til 375,- dækker timeprisen vist ikke meget mere
> end mek'erens løn.
> Vil du ikke kalde sådan en aircon/rense/påfylde-maskine for en
> specialmaskine?

Ikke mere end en CO2 svejser, en lift eller motortester osv osv.

Fra : Brian

Dato : 23-03-04 19:49

Hejsa

Henrik B. skrev:

> Vil du ikke kalde sådan en aircon/rense/påfylde-maskine for en
> specialmaskine?

Så kan man jo kalde alle maskiner for "specielle"
En afbalanceringsfætter koster jo nemt 20K, men derfor er
jeg nu aldrig blevet bonget for 1 times arbejde ved afbalancering
af hjulene....

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 19:45

> [...]
maskine,
> afskrivning af maskine, strøm, vand til håndvaskning bagefter m.m.m.?

Det er jo NETOP det jeg ikke forstår, når mekanikeren nok ikke får mere end
140 Kr i timen til sig selv så er de resterende penge til at dække alt andet
udstyr, chef, rengøring osv.
Det lyder i mine øre helt grotesk at man har "overhead" omkostninger på små
1500 Kr for hver time en mekaniker reparerer på en bil.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-03-04 19:52

Tom wrote:
[...]

140,-? Hvad med ATP, pension, løn under sygdom, feriepenge...o.s.v.?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 19:58

> [...]
> :: at dække alt andet udstyr, chef, rengøring osv.
>
> 140,-? Hvad med ATP, pension, løn under sygdom, feriepenge...o.s.v.?

Det er jo det som går under "osv".....jeg kan da ikke remse alt op med
udgifter til toiletpapir, sæbe, tvist, kost, brevpapir til faktura, porto,
revisor...............

Fra : Henrik B.

Dato : 23-03-04 20:03

Tom wrote:
::::: Det er jo NETOP det jeg ikke forstår, når mekanikeren nok ikke får
::::: mere end 140 Kr i timen til sig selv så er de resterende penge til
::::: at dække alt andet udstyr, chef, rengøring osv.
:::
[...]

Jeg snakker om timelønnen alene. De 140,- det er den rå timeløn, hertil
kommer alt det øvrige.

M.v.h.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-03-04 19:51

> [...]
>
> Er de da fuldstændig gak i låget?
> Det er ed..... sidste gang de får lov at gå i krig med mondeo'en uden vi

Tja, det er jo forskellen på at arbejde på timepris og efter fastprissystem
du har opdaget der.
Det er faktisk meget normalt at betale for et AC service som en fast pris.
Typisk koster det 500-900 kr med moms, derudover er der materialer.

Niels

Fra : Jan Vennike

Dato : 22-03-04 20:29

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er faktisk meget normalt at betale for et AC service som en fast pris.
> Typisk koster det 500-900 kr med moms, derudover er der materialer.

Jeg har den omvendte erfaring.

Et par gange, hvor har skulle have min Lupo 1.4 TDi til service har jeg
forespurgt 2 VW værksteder - det ene sted kørte de KUN med fast pris, det
andet efter timeløn.

Første gang blev prisen den samme på timelønsværkstedet som jeg skulle have
givet på fastprisværkstedet for et standard service eftersyn - men så fik
jeg også nye klodser/skiver foran med i prisen . Det mest groteske er, at
da jeg første gang spurgte på timelønsværksetdet skulle de have en fastpris
der lå ca 400 kr over fastpris værkstdet, da "de også smurte bremserne"
(hvilket åbenbart ikke er standard ved service). Da jeg brokkede mig over
prisen, gik de over på timeløn og ca 800 kr ned i pris

Anden gang fik jeg en pris på 1700 på fastpris værkstedet, men jeg fik
servicen til 1100 på timelønsværkstedet.

Jeg har altid syntes at det var røveri ved højlys dag med de fastpriser, men
nu har jeg fundet et autoriseret VW værksted, som vil køre på timeløn,
hvilket vist ikke er helt standard.

Gæt hvor mine service bliver lavet for fremtiden
--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 22-03-04 20:38

On Mon, 22 Mar 2004 20:28:42 +0100, "Jan Vennike"
<jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

> [...]
>nu har jeg fundet et autoriseret VW værksted, som vil køre på timeløn,

Jeg har beskæftiget mig en del med prissætning -> skal man give
fastpris, må man nødvendigvis kalkulere et risikotillæg i prisen.
Og det gør man naturligvis ikke med timelønsprincippet.

Som en aut. forhandler fortalte mig engang: "Vore taxakunder får
aldrig udført service efter fastprisordningen. Importøren dikterer
godt nok dette system, men det er alt for dyrt at anvende...."

/Mogens

Fra : anders majland

Dato : 23-03-04 08:13

> Jeg har beskæftiget mig en del med prissætning -> skal man give
> fastpris, må man nødvendigvis kalkulere et risikotillæg i prisen.
> Og det gør man naturligvis ikke med timelønsprincippet.

Og så alligevel. Et fastprissystem der virker skulle gerne ende op med
at værkstedet i snit bruger det antal timer som de faste prise er sat
efter. Det virker derimod som om at det istedet er worstcase tidsforbrug
der er anvendt ... Så et "risikotillæg" på 50% er nok lige i overkanten

Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Bernhard Ege

Dato : 23-03-04 16:06

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c3ov0s$23t$4@sunsite.dk...

> [...]
tidsforbrug
> der er anvendt ... Så et "risikotillæg" på 50% er nok lige i

Ligesom hos Citroen da jeg forhørte mig om hvor lang tid de skulle bruge
på at skifte kobling på en Xantia... 10 timer blev der sagt til en
timepris af 550kr (det var fastprissystem)! Jeg fandt en mekaniker som
skiftede koblingen på 4 timer og det kostede mig 3000kr incl ny kobling.

mvh Bernhard

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-03-04 18:11

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> timepris af 550kr (det var fastprissystem)! Jeg fandt en mekaniker som
> skiftede koblingen på 4 timer og det kostede mig 3000kr incl ny kobling.

Nøjagtig min holding - og når det så til og med er et autoriseret værksted,
der vil lave det, så gør det jo ikke noget .-)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-03-04 20:40

> ARRGH

Meget sigende udtryk, kunne ikke sige det bedre selv.

> Så kom regningen for service at mit aircon.....FCK hvor det er dyrt

Hvorfor skal FCK blandes ind i det her

> 1 stk A/C service 650,00
> 1 stk Kølemiddel 530g 238,00
> 1 stk Kompressorolie 20g 35,00
> 1 stk moms 230,88

NU har vi beviset:
1 STK moms, det skal jeg huske næste gang jeg skal betale moms af beløb over
1kkr.

> [...]
>
> Er de da fuldstændig gak i låget?
> Det er ed..... sidste gang de får lov at gå i krig med mondeo'en uden vi

Det er nok udstyret til servicering af AC der koster.
Du ved jo nok hvor det bliver lavet (hint: Synneborch)
Stod der ikke et firmanavn der starter med Gram på apparaturet?

Spøg til side, du er vist rendt ind i fastpris-systemet.
Lige med undtagelse af kølemidlet, så tror jeg resten er faste priser.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 21:12

> Spøg til side, du er vist rendt ind i fastpris-systemet.
> Lige med undtagelse af kølemidlet, så tror jeg resten er faste priser.

Gad vide om min chef ville gå med til det samme. Han giver mig samme løn for
at jeg kun arbejder 33% af tiden

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-03-04 21:33

> Gad vide om min chef ville gå med til det samme. Han giver mig samme løn
for
> at jeg kun arbejder 33% af tiden

Hvis du ville få det samme fra hånden, som du gør nu.
Så var der måske en chance.

Ved nærmere eftertanke, nej, tror nærmerer der ville blive peget på en dør

Er det ikke hvad der populært kaldes 'resultat-løn'?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Roberto Saldo

Dato : 23-03-04 08:34

Tom wrote:
> [...]
>
> Er de da fuldstændig gak i låget?
> Det er ed..... sidste gang de får lov at gå i krig med mondeo'en uden vi har

Hvor var det henne?
Da ikke på Fastlandet vel?

--
Roberto Saldo

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-04 13:31

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> ARRGH
>
> Så kom regningen for service at mit aircon.....FCK hvor det er dyrt

> [...]

Pjat. Jeg gav ca. 2000,- sidste år, men så havde de også "hældt sporstof på,
for at se om anlægget var utæt".

Slut med de autoriserede (= terminalen i birkerød).

vh
Torben