Hastighed ­ ADSL/TDC
Fra : Kristian Stange

Dato : 27-04-01 07:19

Båndhastighed ­ godt råd udbedesŠ

Jeg er koblet op via TDC NetExpres 256/128.

Hvordan måler jeg den effektive hastighed på »bredbånds-opkoblingen«?

Findes der applikationer, der kan måle hastigheden.

vgst
Kristian Stange

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 27-04-01 11:39

Kristian Stange <stange@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvordan måler jeg den effektive hastighed på »bredbånds-opkoblingen«?
>
> Findes der applikationer, der kan måle hastigheden.

Såvidt jeg husker kan IPNetMonitor gøre det.
--
Jesper Oersted. My mailaccount is spamfiltered by ORBS.
http://www.orbs.org.

Fra : nnnn

Dato : 27-04-01 12:15

Jesper Ørsted wrote:

> Såvidt jeg husker kan IPNetMonitor gøre det.

Se http://anneli.dk/~jnp/SpeedTest.html, TDC har egen måde at gøre det.
Eller prøv appleten.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-04-01 17:37

Kristian Stange <stange@post3.tele.dk> wrote:

> Jeg er koblet op via TDC NetExpres 256/128.
>
> Hvordan måler jeg den effektive hastighed på »bredbånds-opkoblingen«?
>
> Findes der applikationer, der kan måle hastigheden.

kobel op på en hurtig ftp-server eks. TD's tucows mirror eller UNI-C og
download med en god ftp klient som eks. Anarchie.
Det er nok den sikreste indikation på din båndbrede.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 28-04-01 12:37

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> kobel op på en hurtig ftp-server eks. TD's tucows mirror eller UNI-C og
> download med en god ftp klient som eks. Anarchie.
> Det er nok den sikreste indikation på din båndbrede.

Anarchie hedder nu Interarchy og v. 4.1 kan hentes på:
ftp://ftp.interarchy.com/interarchy.hqx ; 1.5 MB

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-04-01 14:15

Hvad med at bruge denne her?

http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpress/net_hastighed.shtml

Det er nok det mest oplagte frem for at bruge nogle total upræcise i
udlandet. Tror i har set for meget "rene ord for pengene".

--
Tak

Med venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-04-01 17:55

Thomas Schreiber <g4@mail.dk> wrote:
> Hvad med at bruge denne her?
>
> http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpress/net_hastighed.shtml
>
> Det er nok det mest oplagte frem for at bruge nogle total upræcise i
> udlandet.
Hvem i denne tråd har skrevet om udland?

>Tror i har set for meget "rene ord for pengene".
Tror du har tabt tråden!

Preben
--
If you dont know, learn - if you do know, teach!

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-04-01 12:21

> [...]

> Hvordan måler jeg den effektive hastighed på »bredbånds-opkoblingen«?
>
> Findes der applikationer, der kan måle hastigheden.

TDC har faktisk en FTPserver til det formål:
ftp://ftptest1.tele.dk/pub

Der ligger filer i forskellige størrelser, til brug ved hatighedtest.

Preben
--
If you dont know, learn - if you do know, teach!