Tokenizer
Fra : Rune Klausen

Dato : 22-03-04 15:56

Hejsa...

Jeg har i en text fil stående på linie 1
Titel = "IHK - Brønshøj"
jeg vil gerne tokenize så at jeg få det som står mellem " "

nogen som kan hjælpe med det ?
Jeg har forsøgt med stk.wordChars(33, 255);
dog uden at finde den gyldne kombi af tal, eller ide til hvordan det kan
løses...

-Rune

Fra : Michael Banzon

Dato : 22-03-04 11:04

"Rune Klausen" <rune@gratisopgaver.dk> skrev:
> Jeg har i en text fil stående på linie 1
> Titel = "IHK - Brønshøj"
> jeg vil gerne tokenize så at jeg få det som står mellem " "

Ta' et kig på regular expressions/regulære udtryk,
med dem kan du gøre hvad du har brug for ;-D

Regex. er tilgængeligt fra 1.4.noget ;-D

--
Michael Banzon
http://southbound.dk/

Fra : Rolf E. Thorup

Dato : 22-03-04 16:18

Rune Klausen wrote:

> Hejsa...
>
> Jeg har i en text fil stående på linie 1
> Titel = "IHK - Brønshøj"
> jeg vil gerne tokenize så at jeg få det som står mellem " "

Der bliver forslået RegExp, men i dette tilfælde burde du nok kunne
klare dig med en StringTokenizer.

Mvh Rolf

Fra : Rune Klausen

Dato : 22-03-04 16:50

"Rolf E. Thorup" <rolfrolf@hotmail.com.invalid> wrote in message
> Der bliver forslået RegExp, men i dette tilfælde burde du nok kunne
> klare dig med en StringTokenizer.

Nu var der gevinst ved regexp :)
Så jeg nupper bare den...

-Rune

Fra : Michael Banzon

Dato : 22-03-04 17:34

"Rolf E. Thorup" <rolfrolf@hotmail.com.invalid> skrev:
> Mvh Rolf

Btw. er du fra MIP??

--
Michael Banzon
http://southbound.dk/

Fra : Rolf Ehrenreich Thor~

Dato : 23-03-04 12:57

Michael Banzon wrote:

> Btw. er du fra MIP??

Fra DAIMI

Hvad fik dig til at tro at jeg var fra MIP? (som så vidt jeg kan se er
et institut tilhørende SDU i Odense)

/Rolf

--
As a Slashdot thread on a programming language progresses, the
probability of someone claiming that "Lisp already does that" approaches

Fra : Michael Banzon

Dato : 23-03-04 13:41

"Rolf Ehrenreich Thorup" <rolfrolf@hotmail.com.invalid> skrev:
> Hvad fik dig til at tro at jeg var fra MIP? (som så vidt jeg kan se er
> et institut tilhørende SDU i Odense)

Der er en der med login'et "rolft" ;-D

--
Michael Banzon