/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Den ser da spændende ud, så'n én må jeg ha~
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 22-03-04 10:51

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=242489

Hvis altså at den bliver til noget

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



 
 
Roberto Saldo (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 22-03-04 10:53

Per Beer Hansen wrote:
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=242489
>
> Hvis altså at den bliver til noget

LOL!!!

"BMW er en faktor, der bliver regnet med i formel 1, ikke mindst for
sin suveræne motorteknik. Uden at der er frigivet præcise tal for
ydelsen, anses BMW's V10 F1-motor for at være meget stærk, måske den
stærkeste i feltet."

Magen til ustabil sømkasse skal man lede længe efter (og dog, ovre hos
MM har de masser)

--
Roberto Saldo

Per Beer Hansen (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 22-03-04 11:16

Roberto Saldo wrote:
>
> Magen til ustabil sømkasse skal man lede længe efter

Arh, så slemme synes jeg nu ikke de er (endnu .
Lad os lige se tiden lidt an, der er jo trods alt kun kørt 2 afdelinger af
årets VM, og det med et helt nyt regel sæt vedrørende motorerne.

>(og dog, ovre hos
> MM har de masser)

Ja de har fået en endnu mere skuffende start på sæsonen end BMW-Williams.

Men lad os nu se, der er jo 16 løb endnu førend det er afgjort

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Roberto Saldo (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 22-03-04 11:59

Per Beer Hansen wrote:
> Roberto Saldo wrote:
>
>>Magen til ustabil sømkasse skal man lede længe efter
>
>
> Arh, så slemme synes jeg nu ikke de er (endnu .
> Lad os lige se tiden lidt an, der er jo trods alt kun kørt 2 afdelinger af
> årets VM, og det med et helt nyt regel sæt vedrørende motorerne.

B-W er ikke et fattigt hold, de har penge og tid nok til at teste.
Det er rimeligt usselt gået.

Men positivt er det at andre så kan komme til, BAR og Renault.

>>(og dog, ovre hos
>>MM har de masser)
>
>
> Ja de har fået en endnu mere skuffende start på sæsonen end BMW-Williams.

Kimi er ikke en glad dreng.

> Men lad os nu se, der er jo 16 løb endnu førend det er afgjort

Ja først skal de lige ha motoren til et helt løb, Ralf mistede sin,
Kimi mistede bare sin gearkasse.

To finish first, first you must finish.

--
Roberto Saldo

Kim Kristensen (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 22-03-04 23:06


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c3mgqr$udo$1@news.net.uni-c.dk...
>
> B-W er ikke et fattigt hold, de har penge og tid nok til at teste.
> Det er rimeligt usselt gået.
>
Toyota har vist også nogle lange aftener ude i skuret med at skrue,
stabiliteten er tilsyneladende i orden men ikke farten (måske derfor).

> Men positivt er det at andre så kan komme til, BAR og Renault.
>
Nu ser det på tiderne der bliver kørt ikke ud til at BAR-Honda og Renault er
kommer til fadet fordi det går dårligt for Williams-BMW og McLaren Mercedes,
men at de havde været der alligevel.
>
> Kimi er ikke en glad dreng.
>
Nej han blev en smule muggen over at få tidligt fri.


> > Men lad os nu se, der er jo 16 løb endnu førend det er afgjort
>
Ja der kan nå at ske en del endnu, og det vil der sikkert også.

>
> To finish first, first you must finish.
>
> --
> Roberto Saldo

Med venlig hilsen Kim



Mark Sandberg (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 23-03-04 00:46

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja først skal de lige ha motoren til et helt løb, Ralf mistede sin,
> Kimi mistede bare sin gearkasse.

Måske du lige skal tjekke op på detaljerne først

Ralf Shumacher havde problemer med gearkassen og overkørte BMW motoren.

Måske det var i frustration over han ikke kunne følge sin teamkollega
Juan-Pablo Montoya, der som bekendt også kørte BMW i løbets hurtigste
omgang - mere en et halvt sekund hurtigere end Michael Schumacher i Ferrari.

/Mark.



Thomas H. (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 22-03-04 12:41


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:405eb6f0$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=242489
>
> Hvis altså at den bliver til noget

Kan slet ikke lade være med at tænke på, at den nuværende M5, har en rigtig
lækker dyb brummelyd, det må da lyde helt sygt, hvis sådan en fætter snurrer
10.000 rpm



Per Beer Hansen (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 22-03-04 17:32

Thomas H. wrote:
>
> Kan slet ikke lade være med at tænke på, at den nuværende M5, har en
> rigtig lækker dyb brummelyd,

Jeps

> det må da lyde helt sygt, hvis sådan en
> fætter snurrer
> 10.000 rpm

Hvor meget snurrer den nuværende M5'er egentlig ?

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Thomas H. (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 22-03-04 17:44


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:405f1511$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> > Kan slet ikke lade være med at tænke på, at den nuværende M5, har en
> > rigtig lækker dyb brummelyd,
>
> Jeps

....lytter stadig til min optagelse engang i mellem, hehe.


> Hvor meget snurrer den nuværende M5'er egentlig ?

Omkring 7.000
....meen jeg tvivler nu på, at den nye kommer helt op på 10.000, det lyder
næsten for sygt, især at den så kun skulle have 100 hk/l og 100 Nm/l



Kim Kristensen (22-03-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 22-03-04 23:12


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:THE7c.239$Ex2.105@news.get2net.dk...
>
>
> næsten for sygt, især at den så kun skulle have 100 hk/l og 100 Nm/l
>
>
Hvis man sammenligner med andre hurtigroterende motorer fra eksempelvis
Ferrari og Honda er det nogenlunde der de ligger, så det er nok ikke helt
ved siden af.

Med venlig hilsen Kim



Thomas H. (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 23-03-04 07:12


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:405f646c$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:THE7c.239$Ex2.105@news.get2net.dk...
> >
> >
> > næsten for sygt, især at den så kun skulle have 100 hk/l og 100 Nm/l
> >
> >
> Hvis man sammenligner med andre hurtigroterende motorer fra eksempelvis
> Ferrari og Honda er det nogenlunde der de ligger, så det er nok ikke helt
> ved siden af.


Øhhh nej da!
Den gamle M3'er fra 96 havde en litereffekt på 100 og rekord på 109 Nm/l,
den nye M3 har 105,5 hk/l og 112 Nm/l.
Ferrari'erne ligger også på 110-112 hk/l



Kim Kristensen (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 23-03-04 12:01



"Thomas H." <mailto:thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Den ser da spændende ud, så'n én må jeg ha' "
>
>
>
> Øhhh nej da!
> Den gamle M3'er fra 96 havde en litereffekt på 100 og rekord på 109 Nm/l,
> den nye M3 har 105,5 hk/l og 112 Nm/l.
> Ferrari'erne ligger også på 110-112 hk/l
>
>
>
Så er det jo heller ikke ved siden af nå jeg siger at det er nogenlunde der de
ligger, plus/minus et par krikker pr. liter. Det er jo den sjove ende af den skala
hvor blandt andet BMW, Ferrari og Honda ligger med den slags motorer.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Thomas H. (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 23-03-04 12:37


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:013701c410c6$196401d0$10ffaad5@autoatlas.local...

> Så er det jo heller ikke ved siden af nå jeg siger at det er nogenlunde
der de
> ligger, plus/minus et par krikker pr. liter. Det er jo den sjove ende af
den skala
> hvor blandt andet BMW, Ferrari og Honda ligger med den slags motorer.

Nåå jo men BMW plejer bare at ligge på 100 Nm/l eller over, modsat mange
andre, og efterhånden er de også kommet op på et godt stykke over 100 i
litereffekt, på deres M-maskiner, derfor skulle man tro at det tal steg
meget højt op, når vi snakker 10.000 rpm! Honda S2000 er jo helt oppe på 125
eller lign. ?



Kim Kristensen (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 23-03-04 13:29



"Thomas H." <mailto:thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Den ser da spændende ud, så'n én må jeg ha' "

>
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:013701c410c6$196401d0$10ffaad5@autoatlas.local...
>
>
> Nåå jo men BMW plejer bare at ligge på 100 Nm/l eller over, modsat mange
> andre, og efterhånden er de også kommet op på et godt stykke over 100 i
> litereffekt, på deres M-maskiner, derfor skulle man tro at det tal steg
> meget højt op, når vi snakker 10.000 rpm!

Nu er det jo ikke sådan at det er umuligt at opnå den slags ydelser i dag, kun
usædvanligt. Så hvis det var mere end 100 hk/Nm pr. liter de ville ha' havde de
sikkert bare hentet det men det kan være at de mener det er nok, og vel en ydelse
de fleste kan "nøjedes" med.

> Honda S2000 er jo helt oppe på 125
> eller lign. ?
>
240 hk på 1997 ccm, og den har i øvrigt også mere end 100 Nm pr. liter (208 Nm)

En høj ydelse pr. liter er ikke så stort et kunststykke med så mange omdrejninger,
men det er det nok at få skidtet til at holde. Min motorcykel hvis motor er
udviklet for ca. 20 år siden (motoren kom på markedet i 1985) yder 135 hk og 104
Nm på 998 ccm, og det er en ret almindelig motorkonstruktion rent teknisk. Nu er
det sjældent rimeligt at sammenligne motorer fra biler og motorcykler, men på den
slags motorer er det jo efterhånden samme omdrejningstal de operere med.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


René Lønstrup (23-03-2004)
Kommentar
Fra : René Lønstrup


Dato : 23-03-04 14:24

Kim Kristensen wrote:
>> Honda S2000 er jo helt oppe på 125
>> eller lign. ?

> 240 hk på 1997 ccm, og den har i øvrigt også mere end 100 Nm pr.
> liter (208 Nm)

Men den skal ikke helt op på 10.000 rpm for at hente effekten. Faktisk
starter det røde felt "allerede" ved 9.000 rpm og den kan "nøjes" med 8.300
rpm for at yde makseffekt.

Den nye 2004 model har iøvrigt fået en ny 2,2 liter motor med samme ydelse
som den gamle, - 240 hk. Den yder dem dog nu ved 7.800 rpm (hvilket også har
fået det røde felt til at starte allerede ved 8.200 rpm), men væsentligere
endnu er, at den har fået en del mere moment, som topper med 162 lb.-ft. ved
6.500 rpm, hvilket skulle være 8 mere og 1.000 rpm tidligere end den forrige
motor. Den nye motor skulle være mærkbart stærkere allerede fra 3.000 rpm
området.


--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
min email: se om du kan regne dén ud..



Thomas H. (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 23-03-04 14:31


"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse
news:40603a3f$0$18671$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Men den skal ikke helt op på 10.000 rpm for at hente effekten. Faktisk
> starter det røde felt "allerede" ved 9.000 rpm og den kan "nøjes" med
8.300
> rpm for at yde makseffekt.

Det er også det der undrer mig, at de vil have M5 V10'eren op på 10.000, den
gamle 4,9 liters M5 V8'er, kunne tunes til 530-40 Hk, alene ved hjælp af
almindlig tuning, derfor undrer det mig at de vil helt derop - det er nok
kun blær


> Den nye 2004 model har iøvrigt fået en ny 2,2 liter motor med samme ydelse
> som den gamle, - 240 hk. Den yder dem dog nu ved 7.800 rpm (hvilket også
har
> fået det røde felt til at starte allerede ved 8.200 rpm), men væsentligere
> endnu er, at den har fået en del mere moment, som topper med 162 lb.-ft.
ved
> 6.500 rpm, hvilket skulle være 8 mere og 1.000 rpm tidligere end den
forrige
> motor. Den nye motor skulle være mærkbart stærkere allerede fra 3.000 rpm
> området.

Ok, ja mere moment må også være sagen




Thomas H. (23-03-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 23-03-04 14:28


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:013a01c410d2$6a09f2f0$10ffaad5@autoatlas.local...

> Nu er det jo ikke sådan at det er umuligt at opnå den slags ydelser i dag,
kun
> usædvanligt. Så hvis det var mere end 100 hk/Nm pr. liter de ville ha'
havde de
> sikkert bare hentet det men det kan være at de mener det er nok, og vel en
ydelse
> de fleste kan "nøjedes" med.

Ja 500 hypper burde vel være nok til de fleste ..jeg tænker bare på
konkurrencen fra Mercedes og alle deres syge Bi-turbo V12'eren, men det kan
da godt være at den er droslet lidt ned, fordi man mener 500 er rigeligt -
hvem ved, måske kommer der en M5csl hvor der rigtigt bliver givet gas



> En høj ydelse pr. liter er ikke så stort et kunststykke med så mange
omdrejninger,
> men det er det nok at få skidtet til at holde. Min motorcykel hvis motor
er
> udviklet for ca. 20 år siden (motoren kom på markedet i 1985) yder 135 hk
og 104
> Nm på 998 ccm, og det er en ret almindelig motorkonstruktion rent teknisk.
Nu er
> det sjældent rimeligt at sammenligne motorer fra biler og motorcykler, men
på den
> slags motorer er det jo efterhånden samme omdrejningstal de operere med.

Ja jeg tror også det er sværere at opnår højt specifikt drejningsmoment,
altså Nm/l, for det er vel den rå og ægte kraft ?





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste