Garage brand
Fra : Wentzel

Dato : 22-03-04 09:00

Hej NG

I forbindelse med en brand i vores garage har politiassistenten meddelt at
de nok vil rejse tiltale efter mod mig som privatperson efter
beredskabsloven.

Årsagen skulle være at jeg havde jeg glemt en klud med terpentin /
malerrester /olierester, der muligvis ved selvantændelse kunne være årsagen
til branden. Jeg tror personlig mere på at årsagen var gløder i asken fra en
brændeovn, der havde holdt sig i live i 8 timer.
I garagen henstod en reservedunk med 20 l og en med 5 l, i alt 25 l benzin,
samt diverse autosprayflasker og malerrester. Der var jo ikke mere end hvad
de fleste andre har i deres garager, men hvor meget må man opbevarer ?

Er beredskabsloven ikke alene forbeholdt virksomheder ?

Mvh.

Ulrik Wentzel

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-04 10:49

"Wentzel" <Wentzel@[SPAM=ARGH!!!]post.tele.dk> wrote in message

> [...]
hvad
> de fleste andre har i deres garager, men hvor meget må man opbevarer ?

Mener det er højest 5 liter.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 11:15

On Mon, 22 Mar 2004 10:48:31 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Mener det er højest 5 liter.

Iflg. Aalborg beredskabvæsen må man følgende:

"Du skal - og må - kun opbevare ekstra benzin i dertil indrettede og
godkendte reservedunke. Disse findes i forskellige størrelser,
udformninger og farver, men fælles for dem er, at de skal være
godkendt efter Miljøministeriets regler. På dunken kan der stå
"Godkendt til benzin". Husk at det originale skruelåg skal benyttes.

Du må maksimalt transportere 10 liter benzin i godkendt reservedunk(e)
i din bil. I private hjem må du maksimalt opbevare 25 liter benzin
eller 6.000 liter diselolie - naturligvis skal det være i godkendt
emballage/tank. "

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-04 12:15

"Brian B. Christensen" <b r i a n s n a b e l a b r i n c h d o t i t> wrote
in message news:94ft505nru4jrc35ofccr6r9718utc5qmo@4ax.com...

Mange tak.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Wentzel

Dato : 22-03-04 12:59

Tak for svaret, jeg hold mig altså lige inden for grænsen.

De 20 l stod i en grøn godkendt (til benzin) plast reservedunk, og de 5 l
stod i en sort autorerservedunk.

Hvad med sprinklervæske m/ 20% sprit ?

/Ulrik Wentzel

Fra : Ralph

Dato : 22-03-04 21:50

"Wentzel" <Wentzel@[SPAM=ARGH!!!]post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> I forbindelse med en brand i vores garage har politiassistenten meddelt at

Bare en kommentar til din emnelinie:

Jeg tænkte lige to-tre gange over din overskrift, var det er stavefejl? Et
Garageorkester? Eller ville du have oplysninger om rettigheder vedr. den
garage du havde opfundet og nu ville have registreret et navn "Brand" til,
eller var det en reklamekampagne for et lille værksted du havde i tankerne?

Mange tanker på få sekunder.

Hvad angår tiltalen vil du sikkert få en bøde for ulovlig omgang med benzin,
samt en for letsindig omgang med terpentinklude, men jeg TROR ikke du får
problemer med forsikringen. Kan forestille mig at det sidestilles med et
færdselsuheld hvor du kører for stærk, du får en fartbøde, men bilen er
dækket - hvis du da ellers var ædru.

--
venligst
Ralph