? : VW Beach Buggy + GD,´ER
Fra : Willi Rouainia

Dato : 22-03-04 07:53

Hej med jer

Ville egentlig lige høre om nogle kendte til overstående bil, overvejer at
købe sådan sjover her til sommer... også stille den i garage til vinter.

Går den under betegnelse som Veteranbil ?

Kan man gøre ligesom motorcykler om vinteren beholde pladerne, men ej betale
for den ?

Hvad skal man give for sådan en (synes priserne svinger meget)

Kan man få kaleche til den ?

Sidste Spørgsmål...

Militærets aflagte GDér er jo til salg til tider, men hvor kan man købe
dem, og hvad skal man give for dem ?

vh

Willi

Fra : Rasmus

Dato : 22-03-04 10:08

"Willi Rouainia" <willi@thekrew.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan man få kaleche til den ?
>
> Sidste Spørgsmål...
>
> Militærets aflagte GDér er jo til salg til tider, men hvor kan man købe

Jeg vil gætte på at GD`erne bliver solgt på auktioner. Tidspunkter, steder
og kataloger kan du finde på www.hmak.dk

mvh
Rasmus

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 22-03-04 17:07

"Willi Rouainia" <willi@thekrew.dk> skrev i en meddelelse

> Militærets aflagte GDér er jo til salg til tider, men hvor kan man købe
> dem, og hvad skal man give for dem ?

Ja, nu ved jeg godt hvordan forsvarets køretøjer bliver kørt, så jeg ville
godt nok være noget utryg ved at købe en GD.... Men man kan jo være heldig
og finde et godt eksemplar

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 22-03-04 23:54

On Mon, 22 Mar 2004 17:07:26 +0100, "Jacob Bjørn"
<papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> wrote:

> [...]
>godt nok være noget utryg ved at købe en GD.... Men man kan jo være heldig

Chancen er faktisk rimeligt stor for at finde et godt køretøj på deres
auktioner.

Flemming Jacobsen

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 23-03-04 16:12

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Chancen er faktisk rimeligt stor for at finde et godt køretøj på deres
> auktioner.

Nu har jeg aldrig været til en af disse auktioner....men som sagt,
forsvarets køretøjer bliver altså ikke kørt pænt.....

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-03-04 22:14

On Tue, 23 Mar 2004 16:11:37 +0100, "Jacob Bjørn"
> [...]

>Nu har jeg aldrig været til en af disse auktioner....men som sagt,
>forsvarets køretøjer bliver altså ikke kørt pænt.....

Det ved jeg nu ikke. Men nu har jeg lidt insider viden fra forsvaret så.
Som regel så ryger de på auktion når at deres reparationskvote er
opnået.

Dette betyder at hver nyt køretøj der bliver købt får angivet at det har
så og så mange penge at komme til skade for, og når at der ikke er flere
penge så skrottes eller sælges køretøjet. SÅ i mange tilfælde kan man få
en GD i fair stand.
Flemming Jacobsen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 23-03-04 22:46

> [...]
> så og så mange penge at komme til skade for, og når at der ikke er flere
> penge så skrottes eller sælges køretøjet. SÅ i mange tilfælde kan man få

Sådan gør man ikke mere. Nu bliver de kørt meget længere ned før de bliver
kasseret. Hos os har vi genopbygget biler der var så skadede at de egentlig
burde være kasseret. Den procent regel som skal bruges i det civile liv var
langt overskredet.

MVH Niels

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-03-04 20:46

On Tue, 23 Mar 2004 22:45:55 +0100, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:

> [...]
>burde være kasseret. Den procent regel som skal bruges i det civile liv var

Det jeg nævner er ellers rimelig frisk viden og så vidt jeg ved så er
det sådan at de stadigvæk gør det hos min kammerats kasserne.
Flemming Jacobsen

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 24-03-04 16:07

> [...]

> så og så mange penge at komme til skade for, og når at der ikke er flere
> penge så skrottes eller sælges køretøjet. SÅ i mange tilfælde kan man få

Okey...nu har jeg været inden for forsvaret i 1½ år, og den har jeg ikke
lige hørt før...men det kan da sagtens være det er sådan......

Men igen, _jeg_ ville ikke købe en GD eller noget andet af forsvarets
køretøjer, for de bliver kun kørt på en måde, nemlig med speederen i bund,
uanset om motoren er kold eller varm.....

Fra : Fam. Olsen

Dato : 23-03-04 22:48

"Jacob Bjørn" <papabearFJERNDETTE@ugidelig.com> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg aldrig været til en af disse auktioner....men som sagt,
> forsvarets køretøjer bliver altså ikke kørt pænt.....

Det er rigtig nok. De bruges hårdt, men de får også rigtig mange nye dele i
gennem sin levetid.

MVH Niels

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 24-03-04 16:08

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er rigtig nok. De bruges hårdt, men de får også rigtig mange nye dele
> gennem sin levetid.

Jotak, nu er jeg lige kommet hjem fra Kosovo, så jo, GD'erne får da skiftet
en del dele, nu hvor de er ved at være oppe i årene

Fra : Fam. Olsen

Dato : 24-03-04 21:06

> Jotak, nu er jeg lige kommet hjem fra Kosovo, så jo, GD'erne får da
skiftet
> en del dele, nu hvor de er ved at være oppe i årene

Nåe ja, du var jo lige en tur der nede. Velkommen hjem. Jeg slap for en tur
til Irak her i efteråret pga. et brækket ben i sommers.

I Kosovo ol. steder bliver bilerne brugt hårdt. Der er ikke altid tid til at
lave dem ordentligt, inden de skal køre igen. Så disse biler vil altid være
i en ringere stand end herhjemme.

Er "Bumpy road" stadig lige så elendig som den altid har været.

Vi har fået nogle af de spejderGd'er der kørte der nede. Det var rene
genopbygninger der skulle til før end de kunne tages i brug. Jeg vil tro der
er ofret en 25-30 KKR pr vogn i gennemsnit.

MVH Niels

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 24-03-04 21:29

> Nåe ja, du var jo lige en tur der nede. Velkommen hjem. Jeg slap for en
tur
> til Irak her i efteråret pga. et brækket ben i sommers.

Jotak, jeg har lige snakket med en kammerat, og det lader til at jeg skal
videre til Irak til august

> [...]
at
> lave dem ordentligt, inden de skal køre igen. Så disse biler vil altid

Ja, vejene er ufattelig dårlige dernede sammenlignet med herhjemme, plus at
der er ufattelig meget terrænkørsel....

> Er "Bumpy road" stadig lige så elendig som den altid har været.

Ja, men de har jo fået asfalteret "bagvejen", altså man kører lige en
kilometer længere hen, og drejer så op til højre, så er det asfalt vej hele
vejen til Rudnik, så vi behøver ikke benytte bumpy road... Men bumpy er lige
så hullet og elendig som den altid har været....den kan dog tages med fuld
æde i en PMV, som sædvanlig

> [...]
der
> er ofret en 25-30 KKR pr vogn i gennemsnit.

Hehe...ja, spejderGd'erne i Kosovo lever jo hele deres liv dernede oppe i
bjergene....så det undrer mig ikke

Fra : Carsten

Dato : 22-03-04 18:01

> [...]
> købe sådan sjover her til sommer... også stille den i garage til vinter.
>
> Går den under betegnelse som Veteranbil ?

Normalt nej, der findes dog få som ersmuttet igennem.

> Kan man gøre ligesom motorcykler om vinteren beholde pladerne, men ej
betale
> for den ?

Aner det ikke

> Hvad skal man give for sådan en (synes priserne svinger meget)

Kommer an på udstyr, stan, motor ect.

> Kan man få kaleche til den ?

Ja, men det er mest til pynt, holder dog det værste ude.

Et godt sted at begynde hvis du ikke har fundet det er www.vwnettet.dk her
er flere der køre Buggy og alle er "gale" med luftkølede VW'er.

Vh Carsten

Fra : Leonard

Dato : 23-03-04 11:43

"Carsten" <c.d.paulsen@mail.dk> wrote:

>Normalt nej, der findes dog få som ersmuttet igennem.

Hvis den er mere end 35 år gammel, så er det vel en veteran i den
forstand at den så har 1/4 vægtafgift og kun skal synes hvert 8. år.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Carsten

Dato : 24-03-04 17:44

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis den er mere end 35 år gammel, så er det vel en veteran i den
> forstand at den så har 1/4 vægtafgift og kun skal synes hvert 8. år.

> [...]

Hej

Ikke helt, når det drejer sig om en ombygning så er der noget med at de
bruger en eller anden form for år's regning, men søg eller spørge inde på
www.vwnettet.dk

Vh Carsten