Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Godt digitalkamera for $ 330?
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 21-03-04 22:46

Hej,

Jeg skal have et digitalkamera med hjem fra USA (Miami).
Prisen skal være mellem $ 300 og £330.
Hvilket skal jeg købe?
( ved I hvilke butikker man skal købe sådan noget i? )

Jeg har set lidt på dette:

Kortere version:
http://shor.ter.dk/78895301

Prisen på dette kan ses ved at klikke på Add to Shopping Cart og
derefter View Cart.

Så kan man se en pris på lige under $ 330, hvilket er min øvre grænse,
så det er jo helt perfekt.

MEn er det brugt? I så fald vil jeg ikke købe det.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af konceptet bag Amazon på dette punkt...
Er det brugte kamera'er?

Hvor kan I anbefale mig at kigge på kamera'er online?

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 21-03-04 22:48

Prøv www.ebay.com - der kan du også se de shops som står bag.

Jan

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 22-03-04 11:04

Jan Emil Christiansen wrote:

> Prøv www.ebay.com - der kan du også se de shops som står bag.

OK.
Tak for det.

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-04 00:29

Thomas Damgaard Nielsen <me@peps.dk> skrev :

>Så kan man se en pris på lige under $ 330, hvilket er min øvre grænse,
>så det er jo helt perfekt.

Husk, at der kommer moms oveni og muligvis også told, samt evt.
fortoldningsudgifter.
--
Knud

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 22-03-04 00:33

> Husk, at der kommer moms oveni og muligvis også told, samt evt.
> fortoldningsudgifter.
Ikke når man selv henter. Man skal bare ikke tage den med hjem i kassen.

Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-04 00:44

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev :

>Ikke når man selv henter. Man skal bare ikke tage den med hjem i kassen.

Det står der jo ikke noget om, at Thomas påtænker at gøre.
--
Knud

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 22-03-04 00:57

>Jeg skal have et digitalkamera med hjem fra USA (Miami).

Sådan læser jeg det. Hvorfor ellers nævne Miami - ellers kunne det da være
hele USA.

Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-04 01:14

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev :

>Sådan læser jeg det. Hvorfor ellers nævne Miami - ellers kunne det da være
>hele USA.

OK - det kan godt være du har ret, men ret principielt skal der
jo stadig betales moms og evt. told.
--
Knud

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 22-03-04 01:26

> OK - det kan godt være du har ret, men ret principielt skal der
> jo stadig betales moms og evt. told.
Det skal jeg ikke kunne sige - tvivler faktisk. 300$ er jo intet i danske
kroner mere. Noget må man jo tage med hjem.
Men skal ikke spille klog på det - kan dog sige at tolderne intet gør bare
man har brugt kameraet - det kan jeg i hvert fald sige med sikkerhed (næsten
da).

Jan

Fra : Henrik

Dato : 22-03-04 08:29

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> wrote in message
> [...]
> Men skal ikke spille klog på det - kan dog sige at tolderne intet gør bare
> man har brugt kameraet - det kan jeg i hvert fald sige med sikkerhed

Hvis man bliver standset i tolden i DK med det, så får man en frist på 30
dage til at komme med dokumentation på at det er købt i DK - ellers er det
kasse 1 - held og lykke

/Henrik

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 22-03-04 11:08

Henrik wrote:

> Hvis man bliver standset i tolden i DK med det, så får man en frist
på 30
> dage til at komme med dokumentation på at det er købt i DK - ellers er det
> kasse 1 - held og lykke

Undskyld, men bevæger vi os ikke lidt udenfor dk.fritid.foto's topic?

Mvh
Thomas Damggard

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 22-03-04 11:07

> Sådan læser jeg det. Hvorfor ellers nævne Miami - ellers kunne det da være
> hele USA.

Ja.
Det er også derfor det skal købes i en *fysisk* butik og ikke en webshop.
Det bliver købt i Miami eller Atlanta. Det er ikke helt afgjort endnu.

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-03-04 06:46

Hej

Jan Emil Christiansen wrote:
> Ikke når man selv henter. Man skal bare ikke tage den med hjem i kassen.

Nu er tolderne jo ikke dumme, så mon ikke de regner ud at kameraet er
købt derovre når der kun følger engelsk/spansk manual og at man i øvrigt
render rundt med alle medfølgende kabler og CD'er som man normalt intet
bruger til?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 22-03-04 11:06

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Husk, at der kommer moms oveni og muligvis også told, samt evt.
> fortoldningsudgifter.

Ja, det må jeg se på.
Jeg henter det dog selv + jeg skal bruge det herovre i et stykke tid.
Derfor er det ikke et "nyt" kamera jeg tager med hjem.
Men selvfølgelig, hvis det skal fortoldes, så gør jeg da det.

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-03-04 15:13

Thomas Damgaard Nielsen skrev i et indlæg på usenet:
> Jeg henter det dog selv + jeg skal bruge det herovre i et stykke tid.
> Derfor er det ikke et "nyt" kamera jeg tager med hjem.
> Men selvfølgelig, hvis det skal fortoldes, så gør jeg da det.

Digitalkameraer skal svjv ikke fortoldes, men du skal betale den danske
moms på 25%.

Men kun hvis de stopper dig i tolden og undrer sig over, at du render
rundt med et nyt kamera incl alt det tilbehør, som man normalt ikke
render rundt med.

Og husk at garantien for det meste ikke gælder i Europa, så hvis det
skal repareres under garantien, så skal det formentlig over til
forhandleren i USA.....

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-03-04 15:20

Hej

Jan Vestergaard wrote:
> Og husk at garantien for det meste ikke gælder i Europa, så hvis det
> skal repareres under garantien, så skal det formentlig over til
> forhandleren i USA.....

Forhandleren vil næppe have noget med det at gøre. Regn med at skulle
sende det til producenten. Desuden skal man ikke regne med at de vil
sende det retur udenfor USA/Canada.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Martin Orvad

Dato : 24-03-04 19:26

Jan Vestergaard wrote:

> Men kun hvis de stopper dig i tolden og undrer sig over, at du render
> rundt med et nyt kamera incl alt det tilbehør, som man normalt ikke
> render rundt med.

Kan man ikke bare sende det ekstra tilbehør hjem inden?

Man skal vel ikke betale moms af en (næsten) tom kasse med kabler.

Bare en tanke...

--
Martin Orvad

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-03-04 06:44

Hej

Thomas Damgaard Nielsen wrote:
> Jeg skal have et digitalkamera med hjem fra USA (Miami).
> Prisen skal være mellem $ 300 og £330.

Vær opmærksom på, at prisen angivet i butikkerne altid er uden den
lokale tax/vat. Du skal også være opmærksom på, at de priser du kan
finde på DPreview er priser fra internetbutikker som kun er gældende ved
onlinesalg og at de også er uden tax. I butikkerne er priserne de samme
overalt. Du kan måske være heldig at finde en butik der lige netop har
et bestemt kamera på tilbud, men det er sjældent. Jeg købte et Canon A70
for 2 måneder derovre og uanset hvor jeg spurgte/kiggede var prisen den
samme. Vær også opmærksom på det der hedder mail-in-rebate. Det går ud
på at prisskiltet siger 299$, men når du så skal betale, så skal du
måske af med 399$ og de sidste 100$ får du retur hvis du udfylder en
formular, indsender den til leverandøren/butikken/producentern og først
derefter får du måske dine penge.

Husk også lige, at der højest er US/Canada-garanti på kameraet. Canon
kører med US/Canada-garanti. Sony kører helt uden garanti.

> Hvilket skal jeg købe?

Det er op til dig Til dine penge kan du få Sony P52 eller Canon
A70/75. Husk at hukommelsen/genopladelige batterier kommer oveni.

> ( ved I hvilke butikker man skal købe sådan noget i? )

http://www.bestbuy.com
http://www.microstore.com (1 uges exchange-garanti i butikken)
http://www.compusa.com

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 09-04-04 20:22

Det var smuk og solrig dag da Karsten Feddersen skrev
news:405e7c94$0$475$edfadb0f@dread14.news.tele.dk i dk.fritid.foto:

[SNIP]
> [...]
> måske af med 399$ og de sidste 100$ får du retur hvis du udfylder en
> formular, indsender den til leverandøren/butikken/producentern og først

Ja, det er den slags der gør en glad for at man bor i Danmark, hvor den
slags tricks heldigvis er forbudt.

--
Rune D. Jørgensen