Audi gået i tu.
Fra : JBH

Dato : 21-03-04 22:18

Det er længe siden jeg har set en bil gået så voldsomt i stykker, uanset
billedet er sandt eller icenesat.

http://forums.audiworld.com/s4/msgs/1584624.phtml

mvh
JBH

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 21-03-04 22:31

JBH skrev:

> Det er længe siden jeg har set en bil gået så voldsomt i stykker,
> uanset billedet er sandt eller icenesat.

Ja, det ser vildt ud. Men som nogle bemærker: der er ikke ét eneste glasskår
at se! Jeg gætter på fake...

Vh

Morten

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 21-03-04 22:37

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev

> Ja, det ser vildt ud. Men som nogle bemærker: der er ikke ét eneste
glasskår
> at se! Jeg gætter på fake...

Jeg forstår ikke hvordan det skulle være fake ? Der ligger da en masse små
'tingester' spredt ud over det hele - meget af det kunne god være glas.

vh
Steen

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 21-03-04 22:42

Steen D. Pedersen skrev:

> Jeg forstår ikke hvordan det skulle være fake ? Der ligger da en
> masse små 'tingester' spredt ud over det hele - meget af det kunne
> god være glas.

Kig evt. på områderne omkring ruderne. Det er midt inde i mellem nogle
træer, og hvordan i helvede lander man derinde med 220 km./t i timen? Så
stært må man da have kørt for at smadre en bil så meget? Jeg tror ikke, jeg
kunne komme så højt op i fart i Dyrehaven!
For mig at se ligner det, at det hele er et "setup", der skal vise, hvor
galt det kan gå; det ligner ikke et realistisk uheld. Se også hvordan en del
af bilen er snørret omkring et træ

Vh

Morten

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 21-03-04 23:00

> [...]

> For mig at se ligner det, at det hele er et "setup", der skal vise, hvor
> galt det kan gå; det ligner ikke et realistisk uheld. Se også hvordan en

Det eneste som gør jeg tvivler en smule er de manglende mærker på i jorden
omkring motoren. Se lige hvordan barken er fjernet fra træerne.. Det gør
'man' da ikke bare, medmindre man går 101% op i at det skal se realistisk
ud. Og så ville man nok også huske at smide lidt glas. Tror heller ikke
cd'en er blevet plantet.

Mvh
Steen

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 21-03-04 23:06

Steen D. Pedersen skrev:

> [...]
> det skal se realistisk ud. Og så ville man nok også huske at smide
> lidt glas. Tror heller ikke cd'en er blevet plantet.

Ja, vi kan gisne meget, men vi finder næppe ud af, om det er fake. Men hvis
det ikke er, så er jeg skuffet over at en kær Audi er så skrøbelig, at selv
en motorsavsmasakre ikke kunne have gjort det bedre

Vh

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 22:42

"Steen D. Pedersen" <sdp@FjernDetteMailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'tingester' spredt ud over det hele - meget af det kunne god være glas.

Jeg ved ikke hvordan det er med glasset, men hvad med airbags ?
--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 21-03-04 23:01

"John fra Ejstrupholm" <john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> skrev

> Jeg ved ikke hvordan det er med glasset, men hvad med airbags ?

Sideairbags er da udløst ? At airbaggen i rattet ikke er, kan der være mange
forklaringer på.

Mvh
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 23:05

> "John fra Ejstrupholm" <john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> skrev

> Sideairbags er da udløst ? At airbaggen i rattet ikke er, kan der være
mange
> forklaringer på.

Ja måske - troede bare at når en blev aktiveret så gik hele gøjemøget af.
--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 17:35

"John fra Ejstrupholm" <john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:405e11a9$0$288$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> "Steen D. Pedersen" <sdp@FjernDetteMailme.dk> skrev i en meddelelse

> mange
> >
> Ja måske - troede bare at når en blev aktiveret så gik hele gøjemøget af.

Næh nej, front airbags udløses kun ved påvirkninger i længdeaksen, side
airbags udløses ved hjælpe af chrash sensorer oftest kun i den side der
rammes.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : JBH

Dato : 21-03-04 22:46

> [...]
> 'tingester' spredt ud over det hele - meget af det kunne god være glas.

Det virker underligt at bilen er revet så meget i tu og alle dele, incl
fører (det er vist en sko som stikker ud under lagnet) ligger på et så
forholdsvist lille areal. De dele som ikke direkte har ramt træerne, burde
være fløjet meget længere væk.
Det ser også ud som om delene er "plantet" der er ingen kurre mærker i
jorden. En så tung og kantet del som motoren burde have lavet nogle
gevaldige mærker i jorden, inden den lå stille.

mvh
JBH

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 21-03-04 22:52

JBH skrev:

> [...]
> jorden. En så tung og kantet del som motoren burde have lavet nogle
> gevaldige mærker i jorden, inden den lå stille.

Ja, og man skal vel også nærmest forestille sig, at bilen har ramt træet
sidenlæns i luften for at blive del på midten på den måde?
Mon ikke det er det lokale politi, der har lavet en præventiv udstilling?

Vh

Morten

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 21-03-04 23:09

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev

True. Har svært ved at se hvor den er placeret i forhold til resten. Men den
er nok noget længere væk..

> Ja, og man skal vel også nærmest forestille sig, at bilen har ramt træet
> sidenlæns i luften for at blive del på midten på den måde?

Som jeg forestiller mig ulykken, så har Audi'en netop ramt træet sidelæns, i
ca. 1 meters højde, for derefter at blive kløvet. For- og bagende, har
herefter fløjet videre ind i de bagvedliggende træer. Det forklarer de
manglerne mærker i jorden. Personerne under lagnerne er også placeret ca.
der hvor bilen er parteret.

> Mon ikke det er det lokale politi, der har lavet en præventiv udstilling?

Jeg er nu stadig lidt i tvivl. De personer der kigger på ser da rimelig
alvorlige ud, og der er også _både_ en ambulance og en falck(?)-bil
tilstede.

Mvh
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 23:21

> Jeg er nu stadig lidt i tvivl. De personer der kigger på ser da rimelig
> alvorlige ud, og der er også _både_ en ambulance og en falck(?)-bil
> tilstede.

Der er en der i debatten udtaler sig om at det ikke er fake
Re: Does anyone know the story behind this? Its obviuosly wasnt in the
US
User account number (aid): 71901
Posted by PrintScreen on 2004-03-21 11:17:41
wasnt in the US posted by SmellsSoIndy on 2004-03-19 16:21:31

This is in Portugal, there is the Portuguese GNR (Guarda Nacional
Republicana - Republican National Guard) that is the security force outside
big cities and the one that takes care of traffic accidents on non-city
roads.

Unfortunately this is not a fake and people died... no blood? In these
kinds of accident there may not be bloody wounds, but the brain suffers
fatal damage because it keeps hiting against the inside of the skull causing
it to soar and leads to death

Han lyder da som han kender noget til det ??
--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD

Fra : Unlimited

Dato : 21-03-04 22:54

> glasskår

Tror helt sikkert også det er fake..
Der er ikke rigtigt nogen friske mærker på jorden eller på træer.. Det træ
man ser hvor barken er skrællet af, ser ikke friskt ud.. Det ville det gøre,
hvis man flår barken af med en Audi..
Og så ser fælgene ikke så medtagede ud som resten af bilen

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 21-03-04 23:03

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev

> Og så ser fælgene ikke så medtagede ud som resten af bilen

Fælgen på 8-10 er da ikke til at redde ;)

/Steen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 21-03-04 23:19

> [...]
gøre,
> hvis man flår barken af med en Audi..
> Og så ser fælgene ikke så medtagede ud som resten af bilen

Og hvis man sammenligner billederne 2, 7 og 14 ser det ud som om at bagenden
er hel på 2, men ikke på 7 og 14. Og som du er inde på ser det mærkeligt ud
at der ikke er et eneste skridmærke på jorden........

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Fra : Thomas

Dato : 21-03-04 23:40

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> Det er længe siden jeg har set en bil gået så voldsomt i stykker, uanset
> [...]

Hej

Jeg kan ikke se om det er rigtigt eller ej. Men hvorfor er det at folk har
den holdning at alt der bliver vist på nettet er fake? Hver dag bliver folk
skudt, kørt ned, stukket ihjel, dræbt at stød, dræbt i biluheld , ryger i
afbarkere, bliver kogt i kedler osv osv...... Men er der taget et billede af
det eller optaget en film må det være fake? Jeg er ikke helt med. Jeg
tror at bilfolket må se i øjnene at man kan dø af at køre for stærkt og
ramme et træ med 150 km/t. Ja jeg ved godt at det lyder som utopi for
nogle......

Nå det var lige tryk der skulle af systemet

Mvh

Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-03-04 00:02

> Jeg
> tror at bilfolket må se i øjnene at man kan dø af at køre for stærkt og
> ramme et træ med 150 km/t. Ja jeg ved godt at det lyder som utopi for
> nogle......

Jeg har hos en seriøs institution i Danmark, som alle kender, fået refereret
en video, hvor en bil blev kløvet med blot 70 km/t. Hovedet var desuden
adskilt fra kroppen på føreren.

Der der kan sagtens være virkeligt - og det er det formentlig også.

--
/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 22-03-04 08:36

> [...]
> adskilt fra kroppen på føreren.
>
> Der der kan sagtens være virkeligt - og det er det formentlig også.

Jeg så for mange år siden på Jyllingevej følgerne af et noget, der mindede
om. En BMW 5-serie havde haft et møde med en Hiace - og derefter fortsat ind
i træerne på et godt stykke inde (15-20m) (jeg tror, at det hedder
Damhusengen). Hiace'en var voldsomt tilredt, men synet af BMW'en var værre:
den var bukket i en 90 graders vinkel ved midterstolpen - formentlig ved at
flyve sidelæns ind i et træ. Den lignede noget en kæmpe havde bukket over
knæet.... (Bemærk: Den var bukket "sidelæns"...)

Senere så jeg en ½ Citroën BX i Hillerød. Den var "skåret igennem" på langs
(det var desværre førersiden, der manglede). Den stod hos bilinspektionen,
og på afstand troede jeg, at det var en bil til demonstrationsformål.
Bilinspektøren gav mig den rigtige forklaring: Den var blevet ramt af en
4WD, der kørte i den forkerte side af (lande-) vejen - føreren af BX'en var
død på stedet (forståeligt nok). (Længe leve 4WD og kængurogitre - de er jo
så nødvendige i DK.... :-|)

Med disse to syn in mente, betragter jeg ikke billederne som usandsynlige -
men jeg ved naturligvis ikke, om de er ægte.

Fra : KASO

Dato : 22-03-04 08:40

PS. Måske skulle den hellere hedde AV-di

(Undskyld - jeg kunne ikke dy mig )

Fra : bilr

Dato : 22-03-04 14:38

"KASO" <a@b.dk> wrote in message news:<405e9838$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> PS. Måske skulle den hellere hedde AV-di
>
> (Undskyld - jeg kunne ikke dy mig )

Tsch, der kan man se!

De Audier er vist ikke særligt solidt bygget.
Billigt skidt, der sådan falder fra hinanden på den måde!

bilr.

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-03-04 14:42

"bilr" <alwayslook@37.com> wrote in message
> Tsch, der kan man se!
>
> De Audier er vist ikke særligt solidt bygget.
> Billigt skidt, der sådan falder fra hinanden på den måde!

Tjah - træet holdt, så det var måske alligevel velovervejet da Morris lavede
"Bindingsværk" modellen.

vh
Torben

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-03-04 14:54

> Tjah - træet holdt, så det var måske alligevel velovervejet da Morris
lavede
> "Bindingsværk" modellen.

Hvis du ser på en rigtig klassiker som Morgan Plus 8 som jo er en ganske
kvik slæde, så er den rent faktisk bygget på en ramme af asketræ...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Carsten Petersen

Dato : 22-03-04 17:41

> lavede
> >

> Hvis du ser på en rigtig klassiker som Morgan Plus 8 som jo er en ganske
> kvik slæde, så er den rent faktisk bygget på en ramme af asketræ...

Forestil jer at køre ind på undervognscentret og bede om en GORI-behandling!

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!