Debugging af console mode program
Fra : Svend Broholm

Dato : 21-03-04 19:20

Jeg overvejer at flytte mine BP7-programmer med tekst-skærmbilleder
til Delphi console mode programmer. Jeg vil ikke bruge tid på at ændre
dem til egentlige Delphi GUI-programmer. Dertil vil jeg anvende nogle
units som PASW32 og CRT32.

Mit spørgsmål er nu, hvorledes jeg debugger disse programmer? Er det
uløseligt forbundet med et egentligt Delphi-miljø eller findes der en
separat debugger - ala Turbo Debugger ? Pt. anvender jeg Delhi 4
Personal edition.

På forhånd tak
Svend

Fra : René Jensen

Dato : 21-03-04 22:00

Svend Broholm wrote:
> [...]
> uløseligt forbundet med et egentligt Delphi-miljø eller findes der en
> separat debugger - ala Turbo Debugger ? Pt. anvender jeg Delhi 4

Nu er det godt nok et stykke tid siden jeg selv har haft Delphi 4
installeret, men jeg ville da mene at du sagtens skrive console
programmerne Borland Delphi ved at vælge CONSOLE APPLICATION i stedet
for APPLICATION (med GUI). Sådan har det i hvertfald været siden Borland
Delphi 5.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Henry

Dato : 23-03-04 08:18

> [...]
> uløseligt forbundet med et egentligt Delphi-miljø eller findes der en
> separat debugger - ala Turbo Debugger ? Pt. anvender jeg Delhi 4

Breakpoints og trace skulle da virke med console applikationer, har du ikke
prøvet?

mvh
Henry

Fra : Svend Broholm

Dato : 24-03-04 01:46

"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message news:<405fe49d$0$466$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Breakpoints og trace skulle da virke med console applikationer, har du ikke
> prøvet?
>
> mvh
> Henry

På baggrund af René's mail prøvede jeg at bruge det integrede miljø -
med succes med hensyn til debugning. Det var en positiv overraskelse.
Så nu er jeg flyvende.
Svend