Har du en BMW, så kig her!
Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 21-03-04 19:15

Hvad kører din 6-cylindrede BMW gennemsnitligt på literen?
(model, hk, årg., km samt km/l)

/Mogens

Fra : Søren Schibbye

Dato : 21-03-04 19:44

Hej Mogens

Min er data er som følger:

1989 BMW 535I Aut. Km: 0 (Komplet renoveret moter) Ilagt skarp knast og
lidt andet godt. Ca. 98 % motervej ved ca. 140-150.

/Søren Schibbye

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 21-03-04 19:35

On Sun, 21 Mar 2004 19:43:48 +0100, "Søren Schibbye" <schibbye@fjern
dettevejen-net.dk> wrote:

>Hej Mogens

Hello :)

>Min er data er som følger:
>1989 BMW 535I Aut. Km: 0 (Komplet renoveret moter) Ilagt skarp knast og
>lidt andet godt. Ca. 98 % motervej ved ca. 140-150.

Lækkert!
Men hvad var km/l?

/Mogens

Fra : Søren Schibbye

Dato : 21-03-04 19:51

> On Sun, 21 Mar 2004 19:43:48 +0100, "Søren > Men hvad var km/l?
> /Mogens

Ca. 9. Sorry.

Mvh.

Søren

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-03-04 19:38

> 1989 BMW 535I Aut. Km: 0 (Komplet renoveret moter) Ilagt skarp knast og
> lidt andet godt. Ca. 98 % motervej ved ca. 140-150.

Der mangler vist noget..

--
/Jan W Nielsen

Fra : AA

Dato : 21-03-04 19:51

ca 14 km/l E30 324td ca 17 km/l E46 320d

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-04 20:00

"Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kører din 6-cylindrede BMW gennemsnitligt på literen?
> (model, hk, årg., km samt km/l)

Åh gud, skal tråden herop nu, med konspirationsteorien om, at BMW lyver med
tallene, fordi de er så gode?
De officielle tal der står, er en nøje fastlagt EU-bestemt målerute, som
alle skal opgive, for at vi i bl.a. Danmark kan regne grøn ejerafgift ud,
det er da den eneste reelle måde at sammenligne på, at alle kører den samme
test! Og som skrevet andet sted, jeg tror ikke BMW ville få lov til at lyve
om den slags

Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-03-04 20:36

> De officielle tal der står, er en nøje fastlagt EU-bestemt målerute

Korrekt - og målingerne foregår på rullefelt efter alle kunstens regler.

--
/Jan W Nielsen

Fra : P. Blom

Dato : 21-03-04 21:13

> Hvad kører din 6-cylindrede BMW gennemsnitligt på literen?
> (model, hk, årg., km samt km/l)
>

> /Mogens

Min gamle 325'er (86'er) med ilagt M50 motor, ændret topstykke, andre
knaster, komplet sportsudstødning, optimeret/chippet på rullefelt og andre
indsprøjtningsdyser med 211,7 HK på baghjulene klarede 8,5 km/l ved AL
kørsel; morfar eller drengerøv.

Tommelfingerreglen var 1 km pr. 1 kr benzin der kom på + 5-10%.

Lækker vogn i øvrigt. Creme recaro sportslæderstue, stylet til M3 og en
masse andet gejl. Den gik som den skulle. Omdrejningsbegrænset var også
rykket til knap 8000 omdrejninger.

Fik da skudt nogle bagdæk af!

/Patrick

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-03-04 19:12

"P. Blom" <patrick@kaffekrogen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Lækker vogn i øvrigt. Creme recaro sportslæderstue, stylet til M3 og en
> masse andet gejl. Den gik som den skulle. Omdrejningsbegrænset var også

Lyder ganske interessant! :)

-M

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-03-04 22:20

Hej

> Hvad kører din 6-cylindrede BMW gennemsnitligt på literen?
> (model, hk, årg., km samt km/l)

323ti Compact, 170hk (187hk på rullefelt), årg. 98

Kører omkring 12-13 km/l hvis man ikke træder for hårdt :)

Venligst
Hans

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-03-04 19:39

Hr. Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in

> Hvad kører din 6-cylindrede BMW gennemsnitligt på literen?
> (model, hk, årg., km samt km/l)

E36 328i, 194hk, '96, 150kkm og alt mellem 5-12 km/l. Mellem 10 og 11 ved
normal kørsel.

/lars

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 23-03-04 11:54

"Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Hvad kører din 6-cylindrede BMW gennemsnitligt på literen?
> (model, hk, årg., km samt km/l)

Min tidligere, nu solgte E36 320i fra 92, 161HK på rullefelt, ca 10 km/l i
snit

Mvh
Jacob (Nu i E46 318 fra 9/99)

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 23-03-04 16:17

"Hr. Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Hvad kører din 6-cylindrede BMW gennemsnitligt på literen?
> (model, hk, årg., km samt km/l)

Uuuha - 25cm pr dråbe i snit var det vist vi regnede det ud til
på et tidspunkt.

--
Morten Hansen
BMW 735i, '91 - chippet til 229Hk