fra Stofanet til ADSL
Fra : Thorkild (DK-9310)

Dato : 21-03-04 16:43

Hej!

Jeg dropper antenneforeningen og dermed stofanet. I stedet har jeg tænkt
mig at få en ADSL forbindelse. Måske TDC - men er der nogen der vil
fraråde eller anbefale denne eller andre løsninger?

Venligst
Thorkild
9310 Vodskov

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-03-04 23:24

"Thorkild (DK-9310)" <nospam@nospam.net> wrote:

> Jeg dropper antenneforeningen og dermed stofanet. I stedet har jeg tænkt
> mig at få en ADSL forbindelse. Måske TDC - men er der nogen der vil
> fraråde eller anbefale denne eller andre løsninger?

Nej, TDC's ADSL fungerer aldeles glimrende, så jeg vil ikke fraråde
den. Jeg har selv haft ADSL hos dem i 3 1/2 år og der har stort set
ikke været bøvl med det.

Jeg har dog lige skiftet til CyberCity, da jeg ikke har brug for en
fastnet telefon og da TDC stavnsbinder en til fastnet, hvis man vil
have ADSL, så var valget ikke så svært.

Du skulle måske overveje en af de mindre udbydere, istedet for at
støtte TDC's nærmest monopol-lignende status på ADSL?

CyberCity skulle efter sigende køre helt uden problemer, så dem vil
jeg heller ikke tøve med at anbefale (ellers ville jeg heller ikke
have skiftet til dem).

Tiscali kører vist teknisk set
helt fint, men de har haft bøvl med deres kundeservice og regninger,
så det er måske lidt mere risikabelt.

Tele2 har jo en glimrende pris på deres 2048/512 forbindelse, men der
har været lidt horror-historier ang. leveringstid og kvalitet på
forbindelsen, men samtidig virker det jo også for mange brugere,
såeeh...

Jeg vil anbefale dig at tjekke de forskellige udbyderes forskellige
tilbud og priser. De er faktisk ret forskellige, og selvom ens
forbindelse stort set koster det samme, så har nogle udbydere andre
hastigheder end andre, og det kunne jo være, at der er én bestemt der
passer dig bedst.

Lige pt. har CyberCity tilbud på 2048/128 til 429 kr./mnd. hvilket må
siges at være et ok tilbud til den der surfer meget, men som ikke har
server kørende.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 22-03-04 16:48

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> har været lidt horror-historier ang. leveringstid og kvalitet på
> forbindelsen, men samtidig virker det jo også for mange brugere,

Jeg har Tele2 - deres telefonservice er fantastisk (længste ventetid 3
minutter) - de ved også noget om mac - har kun haft problemer een gang:
Da TDC's tekniker satte det op! (Han "glemte" noget på centralen).

Måske er det et minus, at du skal have fastnettlf hos dem også - men her
er de jo billige (og med samme upåklagelige service)

just my humble opinion (IMHO)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-03-04 00:25

Hej Thorkild

Thorkild (DK-9310) wrote:
> Jeg dropper antenneforeningen og dermed stofanet.

Hvorfor i alverden dog det? - Du får ikke en så hurtig forbindelse til
så lav en pris.

Det kan måske godt lyde som en god Stofa reklame, men med FlexRate får /
har du en ren 1mbits linie i både up/downstream. - Og det til kun 50kr.
pr md. Og du kan max komme til at betale 300kr. pr md. selv hvis du
overskrider 5gb downlaod pr. md.

> I stedet har jeg tænkt
> mig at få en ADSL forbindelse. Måske TDC - men er der nogen der vil
> fraråde eller anbefale denne eller andre løsninger?

Jeg vil fraråde, at du får en TDC forbindelse. Du risikerer at få
tonsvis af spam og PC virus ind, og TDCs filtrering er elendig. - Hos
Stofanet kan du med en merbetaling på 10kr. pr. md. få et effektivt
filter. Det er så effektiv, at jeg kun har fået _2_ spammails siden
deres spam/virus filter kom igang. - Førhen fik jeg ca. 40-50 stks.
daglig. - Og så har jeg endda kun sat den til 'halv beskyttelse'...

Hvis du vil skifte, så er Tele2 nok det billigste, selvom der er mange
spørgsmål ved deres forretningsmetoder. Og svjh. er Sonofon heller ikke
af de dyreste længere...

Jeg synes dog stadig, det er en dum idé at flytte fra Stofanet. Jeg var
ved det på et tidspunkt og ringede lidt rundt til mange forskellige
udbydere og spurgte ganske enkelt - "hvad skal jeg give for en ren
1mbits linie?"... Ingen kunne komme blot i nærheden af stofas pris på de
max. 300kr. pr md., eller 320kr., hvis du vil have både spam/virusfilter
+ fast IP.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-03-04 01:12

Erik Richard Sørensen - NOSPAM@NOSPAM.dk on 22/03/04 0:25 wrote:

> [...]
> har du en ren 1mbits linie i både up/downstream. - Og det til kun 50kr.
> pr md. Og du kan max komme til at betale 300kr. pr md. selv hvis du

Ved overskridelse af 5GB afregnes med 10 øre pr. MB. Så man kan nemt komme
til at betale mere end 300 kr.

--
/peter

Fra : Thorkild (DK-9310)

Dato : 22-03-04 20:52

Erik Richard Sørensen wrote:

> Hej Thorkild

> Hvorfor i alverden dog det? - Du får ikke en så hurtig forbindelse til
> så lav en pris.

Tak for mange svar!

Jeg bruger ikke antenneforeningen til andet (jeg har nemlig ikke TV) og den
koster fast ca. 1500 kr / år så min regning på stofanet ligger reelt på op
til 425/måned.

- men det kan da godt være jeg skal se tiden lidt an. Jeg har i hvert fald
aldrig været over de 300 kr/md.

Venligst
Thorkild

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-03-04 23:58

Hej Thorkild

Thorkild (DK-9310) wrote:

> [...]
> koster fast ca. 1500 kr / år så min regning på stofanet ligger reelt på op

Hvad så med at skifte til Stofanets mindste TV abonnement. - Den, der
kun har DR 1 og 2, TV2, TVDanmark2, samt radio? - Svjh. koster det lige
omkring de 45kr. pr.md.

> - men det kan da godt være jeg skal se tiden lidt an. Jeg har i hvert fald
> aldrig været over de 300 kr/md.

- Det er sjælden, jeg ikke rammer det loft...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Thorkild (DK-9310)

Dato : 22-03-04 20:52

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-03-04 09:36

René Frej Nielsen<spam@rfn.dk> writes:
>CyberCity skulle efter sigende køre helt uden problemer, så dem vil
>jeg heller ikke tøve med at anbefale (ellers ville jeg heller ikke
>have skiftet til dem).

Jeg må sige at CyberCity fungerer perfekt - god support den sjældne gang
man skulle have brug for det, fin kundeservice osv.
Desuden bliver abbonnementet opgraderet med jævne mellemrum - startede på
en 512 og kører nu på 738 (tror jeg nok det er) Opgraderingen belv fulgt
op af et pænt brev hvor de skrev at nu var der gode tilbud til alle de nye
og det skulle de gamle selvfølgelig ikke snydes for - sådan gør man det!

Varme anbefalinger herfra !

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11