128 vs 256 mb RAM -og clockfrekvenser
Fra : Onkel Ond

Dato : 21-03-04 16:45

Hej,
Hvad er bedst: et kort med 128 mb, clockhastighed 650 mhz eller et kort
med 256 mb, clockhastighed 500 mhz? Vil jeg rent faktisk kunne mærke
forskellen? Grunden til at jeg spørger, er at edbpriser har 4 GeCube
kort listet, og prisen spænder fra 999,- til 1249,- -spørgsmålet er om
jeg vinder noget særligt ved at købe det dyre, eller om jeg ligeså godt
kan nøjes med det billige, eller evt. en af de 2 midterkort, til
1149,- -her er det ene med 256 mb ram og det andet med 128, samt
ovennævnte clockfrekvenser...

Kortet skal bruges til alm. desktop brug, samt diverse spil -jeg er dog
ikke hardcore gamer, der forventer det vildeste vilde af et nyt kort,
men jeg synes efterhånden det er på tide at mit GF2ti kommer på pension.
Er der iøvrigt noget jeg skal være opmærksom på, ved køb af nyt kort?
Min maskine er en Athlon XP 1600+ på et Epox 8KHA+ bundkort, m. 768 MB
PC2100 ram og en 340W Chieftec PSU...

Jeg venter spændt på et svar :)

Mvh. Jakob Færch-Jensen

--
"Og hvis det er OT, så giv en venlig henvisning til rette sted,
istedet for at svinge det hellige sværd og starte en laaaang