Våd knallert, nyt tændrør, nul start?
Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 16:36

Jeg skrev et indlæg tidligere ang. pludselige startproblemer med min piaggio
nrg. Den kørte så i nogle dage igen uden problemer, dvs. elstarteren virkede
sjældent. Så imorges var den død igen. Jeg har sat nyt batteri i for under 1
måned siden & satte nyt tændrør i idag. Kan batteriet gå dødt så hurtigt?
Lamperne blinker når man drejer nøglen, ligesom de plejer at gøre, men
derefter sker der ingenting. Der kommer lidt røg fra udstødningsrøret, når
jeg prøver kickstarteren, men den starter ikke, kommer kun med host. Nogle
gode bud?

Thomas

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-03-04 17:59

On Sun, 21 Mar 2004 16:35:33 +0100, <Thomas> wrote:

> [...]
>jeg prøver kickstarteren, men den starter ikke, kommer kun med host. Nogle

Måske lader generatoren ikke nok på batteriet. Det med at lyset
blinker det er fordi der ikke er nok ampere på batteriet.

DU skulle vel ikke have købt et vedligeholdelsesfrit batteri der for
en måned siden ?
Spørger fordi jeg købte en bil med sådan et helt nyt et monteret og nu
efter et år har jeg problemer med det og de kloge hoveder siger det er
fordi en almindelig lader / generatoren ikke kan lade det fuldt op
fordi den slags skal pulslades..

Hvis det er sådan et så ville jeg gå tilbage hvor det er købt, brokke
mig vildt og få et alm. blybatteri og noget batteri syre, det virker..

Nu er jeg ikke så meget inde i hvor meget knallerter lader med men den
nemmeste måde at teste om din generator virker er ved at starte
knallerten, lade den tage omdrejninger og så måle spændingen på
batteriet, hvis det er ligesom med en bil skal der være 13.8 volt over
polerne når den lader, er der mindre lader den ikke ordentligt eller
også er batteriet opladet..

Mon der er et laderelæ på sådan en generator eller den bare tonser
derudaf ? (Det ved Hekto med sikkerhed noget om )

Henrik Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 19:45

> Måske lader generatoren ikke nok på batteriet. Det med at lyset
> blinker det er fordi der ikke er nok ampere på batteriet.

Lamperne, altså olie & benzin lamperne blinker kort, som de altid har gjort,
når jeg starter den.

> [...]
> Hvis det er sådan et så ville jeg gå tilbage hvor det er købt, brokke
> mig vildt og få et alm. blybatteri og noget batteri syre, det virker..

Joda, lige præcis sådan et vedligeholdelsesfrit batteri købte jeg da. Hmmm,
ja ned til butikken skal jeg da ihvertfald, havde bare håbet at det var nok
at slæbe batteriet derned, ikke hele knallerten. Den er sgu' tung at trække.
Men sådan må det jo blive så.

Thomas