JComboBox i JTable??
Fra : Henrik Davidsen

Dato : 21-03-04 15:35

hejsa

Jeg er ved at skulle lave en tabel hvor der i et par af kolonnerne er nogle
JComboBox'es. Der er en tutorial på sun's hjemmeside
(http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/table.html), og
det kan jeg for så vidt godt få til at virke - men mit problem er som
følger:
Jeg har 2 søjler der henholdsvis skal indeholde et nummer og et navn. Disse
hører sammen sådan, at der er ét nummer der hører til præcist ét navn. Hvis
brugeren helst vil vælge ud fra nummeret, kan han bruge JComboBox'en i
kolonne 1, og så skulle JComboBox'en i kolonne 2 gerne vælge det tilhørende
navn.

Mit problem er at jeg ikke rigtig lige ved hvordan jeg skal putte en
actionlistener på, og hvordan jeg kan manipulere kolonne 2, når jeg vælger
noget i kolonne 1.

Jeg havde i første omgang troet at man direkte kunne putte
JComboBox-objekter i JTablen, og så ville man jo kunne få fat i det objekt
og kalde "setSelectedValue" - men sådan fungerer det jo ikke. Det er jo
noget med sådan en TableCellRendere-noget. Det kan godt være mit problem er
at jeg ikke 100% har forstået brugen af sådan en Rendere, men måske en af
Jer har lavet noget lignende, og evt. kan smide lidt kode til mig - eller
dirigere mig lidt i den rigtige retning.

På forhånd tak

Sjang