Dæktryk?
Fra : Kenneth R.

Dato : 21-03-04 15:00

Hejsa...

Er der nogen der ved hvad tryk jeg skal køre med i min lille Nissan
Micra? Jeg kører med dæk der hedder 155/70 på 13" fælge.

På forhånd tak for hjælpen

Fra : Johnny

Dato : 21-03-04 15:17

"Kenneth R. (slet WUELT)" <nice_bikes@WUELThotmail.com> skrev i en
meddelelse news:10798777020.639325809096782@dtext.news.tele.dk...
> Hejsa...
>
> Er der nogen der ved hvad tryk jeg skal køre med i min lille Nissan
> Micra? Jeg kører med dæk der hedder 155/70 på 13" fælge.

Hvis det er standard dæk/fælg, så prøv at åbne førerdøren eller
passagerdøren og se efter et skilt/klistermærke. Mener det er ca 8*6cm, men
det er bare et skud. Der skulle gerne stå dæktryk for og bag.

Fra : akaup

Dato : 22-03-04 17:49

Som der allerede er skrevet: Kig i dørstolpen!
Har netop sat sommerdæk på min Micra (K10) og der står 1.9 bar (kg/cm2?)
både for og bag.
Mvh. Andreas

http://www.kandu.dk/