Hvad er dette, ir eller ???
Fra : Tomahawk

Dato : 21-03-04 14:19

Hej NG !

Min scooter er en speedfight LCE2 årg. 2000. Så det er jo nok Hekto jeg skal
have fat i. Men jeg har et stort problem med min originale karburator. Der
vil sætte sig et eller andet hvidt skidt i svømmerhuset. Når man hælder
benzinen ud, kan man rigtig se aflejringerne. Jeg har lagt et billede i
dk.binaer. Renser man bunden, ja så er det der igen i løbet af en måned. Det
er kort sagt pisse irriterende, for scooteren kommer til at gå ujævnt. Er
der nogen som ved hvad det er for noget og hvad man kan gøre ved det ?

MVH

C.Christoffersen

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-03-04 15:53

"Tomahawk" <tomahawk@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er kort sagt pisse irriterende, for scooteren kommer til at gå ujævnt. Er
> der nogen som ved hvad det er for noget og hvad man kan gøre ved det ?

Jeg ved ikke hvad det er, for mig ligner det smør
Kan man forestille sig et benzinfilter for at stoppe det ?

Kim Larsen

Fra : Hekto

Dato : 21-03-04 16:05

In article <405dac37$0$314$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Nogo31
@hotmail.com says...
> Jeg ved ikke hvad det er, for mig ligner det smør
> Kan man forestille sig et benzinfilter for at stoppe det ?

Det er nærmere vand! Nærmere bestemt kondensvand fra tanken.
Enten skal tanken tømmes og skylles med f.eks. sprit, eller også kan
man give den et ordentligt skud kaburatorsprit et par gange, og vente
på at sommeren klarer resten.
Kaburatorsprit opsuger/binder vandet, så det bare ryger ind sammen med
benzinen.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Tomahawk

Dato : 22-03-04 20:56

SIDSTE NYT

Det sidste der er sket. er at jeg fik en gåtur på arbejde idag. Da var
manden squ rigtig sur. Jeg var parat til at sælge lortet. Men konen ( læs
chefen ) sagde at der ikke skulle puttes flere penge i scootere. Så jeg
besinnede mig i løbet af dagen. Det der skete i dag var følgende. Til at
starte med gik den rigtig godt, men pludselig kunne jeg godt mærke, at den
kom med nogle udsæt. Det blev værre og værre. Til sidst kunne den ikke
trække sig selv mere, eller variatoren. Jeg kunne kun holde den i gang med
håndtaget i bund, og så firetaktede den som bare pokker. Da jeg så slap
gashåndtaget døde den med det samme øv
Nu har jeg så prøvet at coate svømmerhuset indvendig med den blå araldit
(den hårde ) da den kan tåle benzin. Så er alt det ir eller hvad det er
kapslet inde. Om det bliver en succes skal jeg fortælle i morgen. Men jeg
tror Hekto har ret mht at der er vand i benzinen. Så den får en ordentlig
dram i morgen når jeg har fået den samlet igen.

Hilsen

Tomahawk

Ps : karburatoren blev renset i går efter alle kunstens regler.