Aprilia RS 50 udstødning
Fra : Anders E. Andersen

Dato : 21-03-04 14:06

Jeg har en 1999 model RS 50.

Så vidt jeg ved er hovedneddroslingen på denne knallert i udstødningen, er
der nogen der kan forklare hvordan det virker. Efter politiet har kigget på
den mangler forrøret så vidt jeg kan se, men jeg kan ikke finde sådan et
rør på nogen reservedels hjemmesider.

Jeg overvejer at købe den Reiju udstødning som THansen sælger, er der nogen
problemer med den? Er der en anden god udstødning som ikke er for dyr som
kan anbefales?

MVH

Anders

Fra : RpR

Dato : 23-03-04 09:18

> [...]
> der nogen der kan forklare hvordan det virker. Efter politiet har kigget

> den mangler forrøret så vidt jeg kan se, men jeg kan ikke finde sådan et

Det er korrekt. Når maskinen kommer til DK blir der monteret en udstødning
med et forrør hvor der er monteret en lang tragt i så motoren blir kvalt
over 5000rpm.
At politiet så ikke må konfiskere dine dele på en EU 45 knallert er så en
anden ting.
Forrøreret kan bestilles hos enhver Aprilia forhandler Både i droslet og
afdroslet form.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Johnny

Dato : 23-03-04 09:51

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> At politiet så ikke må konfiskere dine dele på en EU 45 knallert er så en
> anden ting.

Men hvis man nægter betjenten at konfiskere ex. "min" udstødning, så er
chancen for at den bliver kaldt til syn sikkert noget større...
Jeg vil i hvert fald hellere miste en udstødning end at scooteren skal til
syn.

Fra : RpR

Dato : 23-03-04 15:24

> [...]
> chancen for at den bliver kaldt til syn sikkert noget større...
> Jeg vil i hvert fald hellere miste en udstødning end at scooteren skal til

Jeg kører selv på en RS'er, og jeg foretrækker en tur forbi synshallen
fremfor at skulle aflevere en udstødning til 1800,- + dæmper til enhver tid.
Det er nu noget billigere at kunne sætte de lovlige dele på og så bare
betale de ~300,- det koster at få den synet