Word problemer - stave og grammatikkontrol
Fra : Bo Nielsen

Dato : 21-03-04 14:01

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-03-04 15:00

"Bo Nielsen" <bon@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Sådan har de været hele tiden. Der er automatisk sproggenkendelse i word
2000. Derfor skal den have et helt afsnit (indtil du trykker enter) inden
den læser linien og finder ud af sproget og derefter laver stavekontrol. Den
er jo født med dansk, tysk og engelsk stavekontrol.
M.h.t. til grammatikken er det således, at den kan lave engelsk og tysk
grammatikkontrol - men ikke dansk, og det har den aldrig kunnet. Heller
ikke i de nyere versioner er dansk grammatikkontrol.

Kurt

Fra : Bo Nielsen

Dato : 21-03-04 17:10

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke i de nyere versioner er dansk grammatikkontrol.
>
> Kurt
>
> Jeg har den samme version af Word på en anden PC.
Her virker både stave og grammatikkontrollen fra første ord, også på dansk!

Det største problem er dog at jeg på den nye PC ikke kan aktiverer
grammatikkontrollen (Windows XP på begge PC

Så noget må være forkert?

Bo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-03-04 19:59

> [...]
>
> Det største problem er dog at jeg på den nye PC ikke kan aktiverer
> grammatikkontrollen (Windows XP på begge PC

Tja - jeg må huske forkert. Jeg har p.t. ikke adgang til 2000. I 2003 er der
åbenbart grammatikkontrol, men jeg forsøgte lige at provokere den uden at
den reagerede, så hvor meget den kan, skal jeg lade være usagt.

Kurt