Adgang forbudt til bruger Sites mappe
Fra : Jesper

Dato : 21-03-04 13:26

Min Apache server nægter at vise directory i bruger Sites mappen men
gerne i rodmappen. Hvordan løses det så den tillader directory adgang?

192.168.1.2 - - [21/Mar/2004:13:19:06 +0100] "GET /~jesperoe/ HTTP/1.1"

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-03-04 14:21

In dk.edb.mac, pletfjerner@kaffefilter.invalid wrote:

> [...]
> gerne i rodmappen. Hvordan løses det så den tillader directory adgang?

> 192.168.1.2 - - [21/Mar/2004:13:19:06 +0100] "GET /~jesperoe/ HTTP/1.1"

Hvad er rettighederne på din Sites-mappe? Hvilken Apache? Hvilken OS X?

Har du tjekket at visning af brugermapper er slået til i httpd.conf?

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Daemons did it

Fra : Jesper

Dato : 21-03-04 14:50

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Hvad er rettighederne på din Sites-mappe? Hvilken Apache? Hvilken OS X?

MacOS X 10.3.3, Apache 1.3.29, Rettigheder for min Sites mappe: 755

> Har du tjekket at visning af brugermapper er slået til i httpd.conf?

Som du kan se er den slået til uden restriktioner:

#
# This should be changed to whatever you set DocumentRoot to.
#
<Directory "/Library/WebServer/Documents">

#
# This may also be "None", "All", or any combination of "Indexes",
# "Includes", "FollowSymLinks", "ExecCGI", or "MultiViews".
#
# Note that "MultiViews" must be named *explicitly* --- "Options All"
# doesn't give it to you.
#
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews

#
# This controls which options the .htaccess files in directories can
# override. Can also be "All", or any combination of "Options",
"FileInfo",
# "AuthConfig", and "Limit"
#
AllowOverride None

#
# Controls who can get stuff from this server.
#
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

#
# UserDir: The name of the directory which is appended onto a user's
home
# directory if a ~user request is received.
#
<IfModule mod_userdir.c>
UserDir Sites
</IfModule>

#
# Control access to UserDir directories. The following is an example
# for a site where these directories are restricted to read-only.
#
#<Directory /Users/*/Sites>
# AllowOverride FileInfo AuthConfig Limit
# Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch IncludesNoExec
# <Limit GET POST OPTIONS PROPFIND>
# Order allow,deny
# Allow from all
# </Limit>
# <LimitExcept GET POST OPTIONS PROPFIND>
# Order deny,allow
# Deny from all
# </LimitExcept>
#</Directory>

#
# DirectoryIndex: Name of the file or files to use as a pre-written HTML
# directory index. Separate multiple entries with spaces.
#
<IfModule mod_dir.c>
DirectoryIndex index.html
</IfModule>

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-03-04 15:09

> [...]

> MacOS X 10.3.3, Apache 1.3.29, Rettigheder for min Sites mappe: 755

> Som du kan se er den slået til uden restriktioner:

[ snip ]

Har du ændret noget i httpd.conf der kunne afstedkomme at den ikke vil
vise directories? Måske det er slået fra som default for brugermapper,
det skal jeg ikke kunne sige?

Har du en index.html fil liggende i både DocumentRoot og din
Sites-mappe?

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Data for intranet got routed through the extranet and landed on the internet.

Fra : Jesper

Dato : 21-03-04 15:26

> [...]

> det skal jeg ikke kunne sige?
>
> Har du en index.html fil liggende i både DocumentRoot og din

jeg har en index.html på document root men ikke på Sites, vising af dir
virker fint på document root uden en index fil og det gjorde det også
engang på Sites mappen.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Michael Holm

Dato : 22-03-04 20:30

Jesper <pletfjerner@kaffefilter.invalid> wrote:

> [...]

på os x server er det slået fra som default, men i os x client er
visning slået til som default...
ikke at det løser problmet.. :)

> jeg har en index.html på document root men ikke på Sites, vising af dir
> virker fint på document root uden en index fil og det gjorde det også
> engang på Sites mappen.

Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
skal du rejse? http://rejser.tk
coach [at] toitsu.dk anthro-mailen virker ikke mere :)

Fra : Jonas Voss

Dato : 22-03-04 23:25

> jeg har en index.html på document root men ikke på Sites, vising af dir
> virker fint på document root uden en index fil og det gjorde det også
> engang på Sites mappen.

Hvis du ikke har ændret noget i httpd.conf der kunne afstedkomme det, så
tror jeg, at jeg er ved at løbe tør for idéer.

Prøv evt. i apache-gruppen, det kan være de ved lidt bedre om den slags:

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Password is too complex to decrypt