Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
exif- oplysninger
Fra : fam. Ager

Dato : 21-03-04 10:30

hej ng....

Jeg har været heldig at få adgang til photo-shop cs er det rigtig at det
ikke kan vise exif oplysninger?????
Kan det, så vil det være rart hvis du/I gad forklare hvor og hvordan disse
findes/hentes frem...

torben

---
T-man

Fra : emj

Dato : 21-03-04 10:55

On Sun, 21 Mar 2004 10:30:24 +0100, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har været heldig at få adgang til photo-shop cs er det rigtig at det
>ikke kan vise exif oplysninger?????
Næppe.

>Kan det, så vil det være rart hvis du/I gad forklare hvor og hvordan disse
>findes/hentes frem...
Tja, jeg gætter på File/file Info, hvor du kan vælge EXIF i sections.

Jeg kender overhovedet ikke PS cs, men alligervel tør jeg godt byde på
det.
Hilsen emj

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 21-03-04 11:40

> [...]
> ikke kan vise exif oplysninger?????
> Kan det, så vil det være rart hvis du/I gad forklare hvor og hvordan disse

Thumbnail-browseren under camera-info viser den EXIF-data...

--
Martin Kaltoft

Fra : fam. Ager

Dato : 21-03-04 12:15

"Martin Kaltoft" <martin@[nospam]nitro.dk> skrev i en meddelelse

> Thumbnail-browseren under camera-info viser den EXIF-data...

hej

ja der er der, men ikke nogen oplysninger om blænder m.m kun pixel og dato
,tid...og dpi..

også står der at exif culor mode ikke er kalibret...ved du/I hvordan man gør
dette?

torben

---
T-man

Fra : JJ

Dato : 21-03-04 12:43

> ja der er der, men ikke nogen oplysninger om blænder m.m kun pixel og dato
> ,tid...og dpi..

hmmm.... jeg har smidt et screen-dump af browseren på
http://www.pole.dk/cs-browser.jpg - der er da de fleste oplysninger.

mvh John

Fra : Erik Aalund

Dato : 22-03-04 12:05

> hmmm.... jeg har smidt et screen-dump af browseren på
> http://www.pole.dk/cs-browser.jpg - der er da de fleste oplysninger.
>
> mvh John

Findes denne "filebrowser" kun i CS versionen?

Erik Aalund
www.aalund.esenet.dk

Fra : emj

Dato : 22-03-04 14:35

On Mon, 22 Mar 2004 11:05:05 +0000 (UTC), "Erik Aalund"
<aalund@esenet.dk> wrote:

>Findes denne "filebrowser" kun i CS versionen?
Nej, den er også i PS version 7.
Hilsen emj

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 21-03-04 21:58

On Sun, 21 Mar 2004 12:15:07 +0100, "fam. Ager"
> [...]

>,tid...og dpi..
>
>også står der at exif culor mode ikke er kalibret...ved du/I hvordan man gør

Så måtte jeg til at åbne min Photoshop. Filebrowseren viser alle dine
data om billedet. Dato, hastighed, blænder, brændvidde m.m. gå nedad i
vinduet med data. Der er også dine RAW data angivet.

I mit 10D kan jeg vælge mellem Adobe RGB og sRGB som color mode. Du
kan vælge de samme color modes i Photoshop. Adobe RGB giver flere (og
bedre) farver, men til brug for websites skal du bruge sRGB.

Johannes

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-03-04 12:14

> [...]
> ikke kan vise exif oplysninger?????
> Kan det, så vil det være rart hvis du/I gad forklare hvor og hvordan disse

Jo da - svjh er det under files/properties at du kan vælge en fane.
Har den ikke lige installeret PT pga oprydning, men den ER der.....
Go' jagt

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 21-03-04 21:49

> [...]

>hej ng....
>
>Jeg har været heldig at få adgang til photo-shop cs er det rigtig at det

Nej det er ikke rigtigt. Photoshop CS har en filebrowser, som kan vise
dig alle data om billedet. Efter at du har åbnet PS går du til Windows
og klikker på Filebrowser. Den kan også vise RAW billeder.

Johannes

Fra : fam. Ager

Dato : 21-03-04 22:34

hej ng

jef kan på nogle af billeder få alle oplyningerne frem, på andre kun
pixelstørrelse og dato....hvad katten gør jeg galt???
kameraet er et 300d, hvis det skulle kunne hjælpe....er der en instilling i
cs som måske gør at det ikke medtager disse oplysninger???

torben

---
T-man

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-03-04 23:07

> [...]
> kameraet er et 300d, hvis det skulle kunne hjælpe....er der en instilling
> cs som måske gør at det ikke medtager disse oplysninger???

Kan du f.eks. få oplysningerne frem i stifinderen ? Hvis du kører XP ved jeg
at du ved
højreklik/fanen dolumentinfo/knappen avanceret får næsten alle oplysninger
listet.
Er de at se der forstår jeg ikke rigtigt noget....er de der ikke for nogle
billeder kan
de måske være at du har haft dem åbnet og gemt i et eller andet program ?
Ikke alle billed-programmer forstår at gemme Exif-data med billedet, derfor
kan
disse oplysninger gå tabt på denne måde.
Vent lidt - sætter lige strøm til en ekstern disk så jeg ka' installere 7.0
CE - som sagt,
jeg ved at du kan få Exif listet for det billed, du har åbent og ikke kun vi
deres browser.....
OK - her er den: se under File/Fil info og vælg Section: Exif. Godt nok er
du vist "på"
version 8, men svjh har denne funktion ligget her siden v 5 eller 6, så mon
ikke den
er der stadig

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : emj

Dato : 21-03-04 23:28

On Sun, 21 Mar 2004 22:34:19 +0100, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>jef kan på nogle af billeder få alle oplyningerne frem, på andre kun
>pixelstørrelse og dato....hvad katten gør jeg galt???

Billeder som du har haft gemt i et andet format kan sagtens have
mister EXIFinfo.
Hvis du bruger "gem til web", så tror jeg også at exiffen ryger sig en
tur.
Gem altid dine originalfiler, så mister du ikke Exifinfo
Hilsen emj,

Fra : fam. Ager

Dato : 22-03-04 07:34

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 21 Mar 2004 22:34:19 +0100, "fam. Ager"
> <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:
>
> Gem altid dine originalfiler, så mister du ikke Exifinfo
> Hilsen emj,

hej'

jeg gemmer altid originaler.........

og har kun psh 8,0 cs som billedprogram, bruger intet andet........Alle
billeder jeg har er gemt med cs....

Jeg kan heller ikke få nogen information frem hvis jeg bruger den løsning
der hedder....finder billedet og bruger dokument info...??????
Kan der være noget med kameraet???

torben'

---
T-man

Fra : fam. Ager

Dato : 22-03-04 08:12

> [...]
> Kan der være noget med kameraet???
>
> lidt mere info og mit problem.....Den skriver også at exif-color er
unkalibratet?????
kameraet og skærm og photo-shop står til adope rgb1998
øhhh, hvordan skal man kalibriere??

torben'

---
T-man

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 22-03-04 11:38

On Mon, 22 Mar 2004 08:11:45 +0100, "fam. Ager"

Jeg bruger ACDsee version 6.0 til at se billeder. Det indeholder alle
EXIF data for et billede, og det kan see RAW filer.

Johannes

Kalibrering af skærm: Søg på Google. Der findes flere beskrivelser af
hvordan du gør med Adobe Gamma.