batterilampe blinker under acceleration
Fra : Kim Eichen

Dato : 21-03-04 01:23

Hej gruppe

Har I nogen ide om hvad det kan indikere hvis batterilampen i en Ford Mondeo 2,5 småblinker ved
kraftig acceleration i tredje gear ved 120 kilometer i timen?
Umiddelbart var det kun i dette gear og ved denne hastighed jeg kunne få hændelsen til at ske

Mvh Kim Eichen

---

Fra : Hr. Hansen

Dato : 21-03-04 02:03

Kim Eichen wrote:
> [...]
> kilometer i timen? Umiddelbart var det kun i dette gear og ved denne
> hastighed jeg kunne få hændelsen til at ske

Spænd din/bilens kilerem, hjælper det ikke så ombytter generator...

Fra : Kim Eichen

Dato : 21-03-04 02:42

"Hr. Hansen" <tele1adslSLETDETTE@OGOGSÅDETTEtele2adsl.dk> wrote in message

> Spænd din/bilens kilerem, hjælper det ikke så ombytter generator...

Ok, det lyder som noget, der ikke haster at få gjort, er det korrekt eller skal det fikses hurtigst
muligt?

Mvh Kim Eichen

---

Fra : Hr. Hansen

Dato : 21-03-04 03:25

Kim Eichen wrote:
> Ok, det lyder som noget, der ikke haster at få gjort, er det korrekt
> eller skal det fikses hurtigst muligt?

Din bil lader ikke optimalt så jeg ville gøre det med det samme, det
tager kun 2min. at stramme kilerem... ellers risikerer du at få
startproblemmer eller den kan gå i stå under kørsel hvis ikke den lader
og batteri går tomt.

Fra : ham

Dato : 21-03-04 06:37

"Hr. Hansen" <tele1adslSLETDETTE@OGOGSÅDETTEtele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:a277c.5869$Nf3.1739@news.get2net.dk...

> [...]
> tager kun 2min. at stramme kilerem... ellers risikerer du at få
> startproblemmer eller den kan gå i stå under kørsel hvis ikke den lader

Jeg tror nu nærmere der skal en ny rib rem til, på de fleste nyere biler er
remmen selv spændende, så det er nok remmen der er slidt, så den glider.

Fra : Møller

Dato : 21-03-04 10:54

"ham" <virker@ikke....dk> wrote in message

> [...]
er
> remmen selv spændende, så det er nok remmen der er slidt, så den glider.

Nødløsning:
Slib kileremmen let med sandpapir. er den multirillet rem er det ikke
muligt.
I det fleste tilfælder sker der det når den skrider, at den hærder i
overflade, så ved at fjerne lidt af det, kan du holde den kørende lidt
endnu.
Eller får fat på noget remvoks hos en gammel landmand eller en ældre
maskinstation.

PS men hvorfor det kun skulle have noget at gøre med at du kører i 3.gear
får de angivne råd til at lyde lidt mærkeligt, for du skulle kunne
frembringe det ved alle hastigheder og kraftig acceleration, hvor du
belaster generatoren optimalt: alt lys, blæser, bagrudevarme, sædevarme og
alt andet der bruger strøm.

Møller

Fra : Verner Johnsen

Dato : 21-03-04 13:50

On Sun, 21 Mar 2004 01:22:40 +0100, "Kim Eichen"
<eichen@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>Umiddelbart var det kun i dette gear og ved denne hastighed jeg kunne få hændelsen til at ske

Jeg havde på et tidspunkt et tilsvarende problem med min gamle Sierra
2,0 DOHC.
Ladelampen blinkede når vi nåede over et vist omdrejningstal.

Det viste sig, at være en af slæberingene i generatoren, som var
kaputski.
Hvis det er muligt, kan du prøve at afmontere kullene og se om de
slides skævt.

Renovering af generatoren med nye slæberinge og lejer kostede 475 +
moms hos den lokale autoelektrikker.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Kim Eichen

Dato : 21-03-04 15:22

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> wrote in message

> [...]
> slides skævt.
>
> Renovering af generatoren med nye slæberinge og lejer kostede 475 +

Jeg må så nok hellere se at få det gjort.

Er der en mekaniker i københavnsområdet, der kan anbefales og som gerne må være en del billigere end
et decideret Ford-værksted.

Mvh Kim

---

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 17:53

> [...]
> kraftig acceleration i tredje gear ved 120 kilometer i timen?
> Umiddelbart var det kun i dette gear og ved denne hastighed jeg kunne få

Som andre skriver så er det nok generatoren som er defekt (opslidte kul)
Det med "kileremmen" som faktisk er en ribberem tror jeg ikke på. Den bliver
spændt automatisk af en remstrammer og med den udformning og bane som remmen
kører så er det næsten umuligt at den kan blive for løs.
Den er desuden afsindig svær at komme til og det kan bestemt ikke laves på 5
min. hvilket man hurtigt vil erfare hvis man selv går i krig med det.
Den skal skiftes nede fra højre hjulkasse når inderskærmen er afmonteret.

--
Tom