Hyundai Accent 1,3 fra 95
Fra : Jane Madsen

Dato : 20-03-04 21:42

Hejsa!

Jeg er ved at købe bil for første gang og har ca. 30-35.000 at gøre godt
med. Jeg pendler på arbejde (ca. 70 km. om dagen), og det er derfor vigtigt,
at det er en stabil, pålidelig og forholdsvis økonomisk bil, som der ikke
skal repareres for meget på!

Jeg ved ca. intet om biler, men har i dag prøvekørt en Hyundai Accent 1,3
fra 95, som har gået 112.000 og koster knap 35.000.
Jeg synes, det virkede som en fin lille bil, men jeg kunne da godt tænke mig
at høre folks meninger om den! Nogle siger det er noget skrammel, man skal
holde sig langt væk fra, og andre siger, at de er udmærkede uden de store
dikkedarer og finesser - hvad skal jeg tro? Det primære for mig er jo, at
bilen kører og starter som den skal, og så er jeg egentlig lidt ligeglad med
alt mulig gejl

Håber på at høre lidt erfaringer!

/Jane

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 20-03-04 21:51

On Sat, 20 Mar 2004 21:41:37 +0100, "Jane Madsen"
<REMOVEmadsen_jane@hotmail.com> wrote:

>Håber på at høre lidt erfaringer!

Motor for lille, RUST... - citater:

"I juli nummeret af FDM bladet er Hyundai med i en større test med 10
"små" biler, den for ikke overvælende god kritik og absolut ikke i top
3 ved sammenlignign. Jeg kan huske at den får en del på hatten for
ekstrem dårlig sikkerhed - vist nok kun 1½ stjerne i nacp testen
krash. Jeg vil uden at være ekspert tro at du kan få en bedre bil i
det prissegment, men det er jo smag og behag og hvilke kriterier man
ligger for vejen . jeg mener bare personligt at sikkerheden SKAL være
i orden i alle biler i dag - så jeg er ikke imponeret af Hyundaien"

"Har kørt Hyundai Accent (årg. 95 - 1,5 motor) i 5 år
og der har aldrig været problemer med den. Den har aldrig
svigtet mig. Har kone og to børn, så nu skal den muligvis udskiftes
med en st.car - måske en Elantra"

"Min nabo har en 1.3'er fra '95, som han er meget glad for. Det eneste
væsentlige den nogensinde har fejlet, er en flækket fjeder. Det er jo
ikke nogen racer-bil, og den er også lige i underkanten som familiebil
(naboen kommer dog rundt med to børn og barnevogn), men hvis man bare
skal have et pålideligt transportmiddel, så er det vist et ret
fornuftigt køb"

"Vil helt klart vælge en 1.5 i forhold til en 1.3"

"Mine forældre har en "vild og varmblodig" 1.5 aut. fra ´98 som passer
fint til dem. Der blev dog skiftet bageste støddæmpere inden de 3 års
garanti udløb - de havde en svaghed fra fabrikken. Desuden er
rustbeskyttelsen nærmest ikke-eksisterende, så kig grundigt
efter"

/Mogens
'91 Opel Omega 3000 24V
'95 Alfa Romeo 164 Q4

Fra : Jakob Hansen

Dato : 21-03-04 15:09

On Sat, 20 Mar 2004 21:50:54 +0100, Hr. Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Motor for lille, RUST... - citater:

Motoren har 84hk, er er ikke for lille. Med mindre selvfølgeligt at
man skal køre med trailer eller andet tungt læs! Den har nemlig ikke
noget der ligner drøjtræk. Til gengæld kan den være ganske økonomisk
at køre i, hvis man kører pænt.. Der er altså ingen der siger at en
lille familiebil absolut skal have over 100Hk!

Og ja, pas på rust! Nogle af dem ruster af h til.. Men det gjorde
japanske biler også tidligere.

Jeg har selv en 95, og der er ikke det der ligner rust. Der er ingen
grænser for hvad lidt undervognsbehandling og undervognsvask kan gøre!

Hvis bilen er meget pæn, er 35.000 en fair pris, hvis den er "slidt"
at se på, skal du have den ned omkring 30.000.

Og angående NCAP testene, så viser det her, at selv om den ikke
brilliere i de organiserede tests, er den ikke helt ved siden af i den
virkelige verden!
http://www.folksam.se/forskning/trafik/sakra_bilar/2003/bilListaStorlek_main.htm

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-03-04 22:00

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=36

Held og lykke.

Mvh Morgan :)

Fra : Willi Rouainia

Dato : 21-03-04 09:41

Jeg må lige blande mig lidt

Jeg har en Accent fra 98´ godt nok GSI model

Selvfølgelig vil der altid komme reperationer, det gør der sku på alle
biller om det så hedder mercedes eller Yugo..

Jeg har haft min i ca. 2 år...

Jeg kan forstå at folk ville opfordre dig til at købe en bil med større
motor
men hvis du ikke skal køre forfærdelig langt, og det er byture.. så er en
1.3 sku fin nok i mine øjne.... Hyundai er af flere eksperter da, på lige
fod med andre større bilmærker, hvad angår kvalitet og sikkerhed... Rust..
hmm det kan der skam også komme i alle biler, men blev pava behandlet efter
behov... jeg har ingen problemer med Rust...

Just A thought

Willi

Fra : Jane Madsen

Dato : 21-03-04 17:38

"Jane Madsen" <REMOVEmadsen_jane@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa!

Snip!

> Håber på at høre lidt erfaringer!
>
> /Jane

Tak til alle, der gad dele ud af erfaringer!

Jeg har i dag været ude og prøvekøre endnu en Hyundai Accent 1,3 men denne
gang fra 97 til 36.800
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=397953&page=4
og den har jeg besluttet mig for at købe, da den så meget fin ud uden
antydningen af rust eller noget som helst og med alle services overholdt!

Så nu håber jeg, at det er et godt køb, jeg har gjort

/Jane

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 21-03-04 17:39

On Sun, 21 Mar 2004 17:37:43 +0100, "Jane Madsen"
<REMOVEmadsen_jane@hotmail.com> wrote:

>Tak til alle, der gad dele ud af erfaringer!

Selv tak

>Så nu håber jeg, at det er et godt køb, jeg har gjort

1) Hvorfor er der UZ numre på (nyeste nr-plader)
2) Den skal snart synes (sidste gang var 22/8 2002)

/Mogens

Fra : Jane Madsen

Dato : 21-03-04 17:53

> 1) Hvorfor er der UZ numre på (nyeste nr-plader)
Ham, der har den nu, har kun købt den med henblik på videresalg (så den er
vel blevet omregistreret, da han købte den). Gutten han købte den fra
skyldte penge på den, så han købte den mod at betale en del af restgælden
(eller noget i den stil), og ja, jeg har tænkt mig at ringe og forhøre mig
om sandheden i dette udsagn i morgen.

> 2) Den skal snart synes (sidste gang var 22/8 2002)
Ja, det har jeg set!

/Jane

Fra : Willi Rouainia

Dato : 21-03-04 18:04

Men tillykke med den...

husl og find ud af om der er nogen former for gæld i den

vh

WIlli

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 21-03-04 18:10

On Sun, 21 Mar 2004 17:53:12 +0100, "Jane Madsen"
> [...]

>(eller noget i den stil), og ja, jeg har tænkt mig at ringe og forhøre mig

Perfekt - du har styr på det!
Bilbogen har tlf. nr. 8612 9145 - der er åbnet mellem kl. 11 og 14
(vedr. restgæld)

/Mogens

Fra : Brian

Dato : 21-03-04 19:33

Hejsa

Hr. Mogens Knudsen skrev:

> Bilbogen har tlf. nr. 8612 9145 - der er åbnet mellem kl. 11 og 14
> (vedr. restgæld)

Er reg. nummer nok, eller skal man også have stel nummer ?

/Brian

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 21-03-04 19:34

On Sun, 21 Mar 2004 19:32:40 +0100, "Brian" <Nejtak@til.spam> wrote:

>Er reg. nummer nok, eller skal man også have stel nummer ?

Man kan KUN bruge stelnummeret!

/Mogens

Fra : Jane Madsen

Dato : 21-03-04 19:45