Persistence i JAVA
Fra : Steffen Denize

Dato : 20-03-04 20:27

Jeg sidder og fedter med en lille opgave som i det store hele er en
OOA/D design model hvor vi skal lave et system der under normale
omstændigheder ville have en database at hente data i. Men nu forholder
det sig nu engang sådan at vi ikke må arbejde med databaser i vores
udvikling, da det ligger uden for pensum. Mit spg. er så: hvordan
'faker' man persistence I JAVA nu hvor vi ikke må underbygge vores
system med en db? Vi har snakket lidt om at man kan lave en klasse er
'indlæser' alle data når vi kører 'programmet', men hvordan gør man lige
det?

Steffen

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-03-04 20:32

Steffen Denize uttered:
> Vi har snakket lidt om at man kan lave en klasse er 'indlæser' alle
> data når vi kører 'programmet', men hvordan gør man lige det?

Når nu det er en skoleting vil jeg ikke hjælpe alt for meget, men prøv
at kigge/google på Serializable interfacet og ObjectOutputStream
klassen.

\\kristian

Fra : Mads Bahrt

Dato : 20-03-04 20:43

Kristian Thy wrote:
> [...]
>

> Når nu det er en skoleting vil jeg ikke hjælpe alt for meget, men prøv
> at kigge/google på Serializable interfacet og ObjectOutputStream

Kan bidrage med at jeg selv brugte den løsning i et skoleprojekt med
samme begrænsninger.

Hvor læser du Steffen?

MVH
Mads

Fra : Steffen Denize

Dato : 22-03-04 21:31

>Mads wrote:
> Hvor læser du Steffen?

Jeg læser på Multimediedesign i Odense, og følger SW01 på Mærsk
Instituttet for Produktions Teknologi

Der er som sådan ikke persistence i sig selv der er problemet, men
problemet ligger i at vi kan sagtens lave en db med de relevante data,
men vores underviser må udelukket den mulighed. Konstruktionen af
klassen der skulle fake persistence er ikke en del af vores
obligatoriske opgave, og ikke engang noget af underopgaver. Klassen skal
blot 'køres' i forbindelse med afviklingen af metode kald.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 23-03-04 00:27

Steffen Denize wrote:

> Jeg læser på Multimediedesign i Odense, og følger SW01 på Mærsk
> Instituttet for Produktions Teknologi

OK - det ligner nemlig meget begrænsningerne i en af projekterne på
Ingeniørhøjskolen Odense Teknikum.

MVH
Mads

Fra : Filip Larsen

Dato : 21-03-04 10:04

Steffen Denize skrev

> [...]
> system med en db? Vi har snakket lidt om at man kan lave en klasse er
> 'indlæser' alle data når vi kører 'programmet', men hvordan gør man

Måske du kan bruge DAO mønsteret til noget:
http://www.google.com/search?q=java+dao

Mvh,
--
Filip Larsen