Florida-USA
Fra : B. Jensen

Dato : 20-03-04 19:47

Hejsa!

Vi skal til Florida til August og er ved at planlægge turen derover.
Vi flyver til Miami og vil leje en bil derovre til at køre rundt i. Vi
forventer
at skulle leje en bil herhjemmefra i Danmark - måske FDM ! er det ikke OK?
Desuden har vi tænkt os at bo på moteller rundt omkring. Findes der
motelkæder, hvor der er et
mindre køkken, hvor man kan lave lidt mad/morgenmad, eller er vi nødsaget
til at
indlogere os på et hotel, og kan vi overhovedet forvente at kunne lave
mad selv derovre.
Hvad med evt. priser på motellerne?
På forhånd tak!
hilsen
Fam Jensen.

Fra : Jens B

Dato : 20-03-04 20:42

"B. Jensen" <bodegaardnospamforme@mail.tele.dk(fjern)> skrev i en meddelelse
> [...]
> forventer
> at skulle leje en bil herhjemmefra i Danmark - måske FDM ! er det ikke OK?

Jo, jeg har ihvertfald tidligere været godt tilfreds med FDM.

> Desuden har vi tænkt os at bo på moteller rundt omkring. Findes der
> motelkæder, hvor der er et
> mindre køkken, hvor man kan lave lidt mad/morgenmad,

Jeg ved at Motel6 har nogle specielle moteller som de kalder Studio6, hvor
der er køkken. Jeg kan se på www.motel6.com at de har 3 af dem i florida.
Jeg har dog kun prøvet de normale Motel6 (som er glimrende), men har ikke
personlige erfaringer med Studio6.

> eller er vi nødsaget til at indlogere os på et hotel, og kan vi
overhovedet forvente at kunne lave
> mad selv derovre.

Hvor lang tid skal i være der? Man kan sagtens gå ud og spise for rimelige
penge, så spørgsmålet er hvormeget man overhovedet sparer ved selv at lave
mad. Jeg plejer selv at lave morgenmad, men det det klarer jeg med noget
toastbrød, lidt frugt, og noget juice. Så behøver jeg ikke et køkken til
det. Og rigtig mange moteller har gratis kaffe om morgenen (og enkelte
steder har de også et par brødristere stående, så man lige kan få et stykke
ristet toast).

> Hvad med evt. priser på motellerne?

Det kan normalt sagtens gøres for 50$ pr. nat, men det kan svinge noget, alt
efter sted og tidspunkt. Men kig f.eks. på www.motel6.com så kan du få et
præcist overslag på hvad det koster, når i skal afsted, og præcis de steder
i vil hen.

Jens

Fra : chr

Dato : 20-03-04 22:11

"B. Jensen" <bodegaardnospamforme@mail.tele.dk(fjern)> wrote in message
> [...]
nødsaget
> til at
> indlogere os på et hotel, og kan vi overhovedet forvente at kunne lave

Ja husk bare det kan være hurricane season!,-havde en kollega der skulle på
ferie i August da han ankom havde der lige været orkan, så der var nogle
dage med mere regn og blæst end der er i DK på et helt år ...jeg har
været der i Juni, der kunne der også kommer et par tordenstorme med en masse
uvejr!, men generelt er det ligemeget da temperaturen er dejlig høj hele
tiden!.

god rejse!.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-03-04 22:48

On Sat, 20 Mar 2004 19:46:38 +0100, "B. Jensen"
> [...]

>forventer
>at skulle leje en bil herhjemmefra i Danmark - måske FDM ! er det ikke OK?

Jo, det skulle være OK, sålænge at FDM reserverer bil hos en af de
kendte udlejningsselskaber. Husk at tegne forsikring.

> [...]
>til at
>indlogere os på et hotel, og kan vi overhovedet forvente at kunne lave

Prøv at Google "florida motel kitchenette", der er åbenbart masser af
muligheder.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 21-03-04 09:38

> [...]
> forventer
> at skulle leje en bil herhjemmefra i Danmark - måske FDM ! er det ikke OK?

Jo, men der kan være penge at spare ved at købe en pakkeløsning, dvs. få
rejsebureauet til at booke bil og flyrejse. En finte kan være, at bestille
et nummer mindre bil en planlagt. Det er ofte billigere at opgradere når man
henter bilen. FDM er normalt ikke de billigste. Prøv holiday autos. Vi
plejer at booke det hele gennem Jysk Rejsebureau.

> [...]
nødsaget
> til at
> indlogere os på et hotel, og kan vi overhovedet forvente at kunne lave

De lidt ældre moteller har ofte denne mulighed. Som en anden nævner er det
ofte muligt at lave lidt morgenmad.

> Hvad med evt. priser på motellerne?

Omkring 50 USD. Kæderne er lidt dyrere end "familie" motellerne. Husk at kig
i kuponhæfterne. Der er sjældent rabat i august der er absolut højsæson, men
det vil give jer en ide om prisniveauet.

mvh

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Jens B

Dato : 21-03-04 13:56

> [...]
men
> det vil give jer en ide om prisniveauet.

Lige netop i Florida mener jeg faktisk ikke at august er højsæson, så det
kan godt være at der kan være lidt at spare, ved at finde kuponer.

Jens

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 21-03-04 13:24

Hej

Jeg var med min kæreste og hendes 6 år gamle søn i Florida i foråret 1999.
Vi havde lejet en luksusbil og reserveret førte nat på hotel i Miami
hjemmefra.
Som jeg husker det betalte vi mellem 29 og 35 US-dollars for motelværelser
(to voksne og et barn). På tankstationerne, som nærmest var små
indkøbscentre, kunne man få nogle reklamekuponhæfter. Kuponerne gav rabat på
hotel/motellerne.
Vi kørte til Orlando og tilbragte fire dage i de fire teamaparker i Disney
Land af hensyn til barnet, en spændende oplevelse.
Vi fyldte benzin på bilen to gange, og begge gange kostede det under 100 kr.
Morgenmaden spiste vil på lokale morgenmadsbuffeer til ca. 6 dollars per
næse.
Bedst af alt var noget de kaldte Lobster Feast (hummerfest). For 19,95
dollars kunne man spise alle de hummer, rejer og andre skaldyr man lystede
fra buffeen. Vi så skiltet med LobsterFeast mange steder, så det er nok en
restaurantkæde. Man startede med at få en tom kæmpeskål og en skaldyrstang
og så var det bare at gå i gang.
Ferien i Florida var billig og er et af mine kæreste minder - måske farvet
af at jeg var nyforelsket og var sammen men min kæreste.

Hilsen Peter

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-03-04 09:07

"B. Jensen" <bodegaardnospamforme@mail.tele.dk(fjern)> wrote in news:405c919d
$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Vi skal til Florida til August og er ved at planlægge turen derover.

I har allerede fået gode svar på jeres spørgsmål, så her er et par tips:

August i Florida er uhyggelig varmt og fugtigt - som at gå ind i en mur når
man bevæger sig uden for en bygning med aircondition.

Når I finder et motel, så bed om at se værelset først, test aircon og hvor
meget den larmer - den kommer til at køre hele natten, og så er det rart at
den ikke larmer som en jetjager..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Lars Andersen Rejser~

Dato : 29-03-04 11:59

Hej Fam jensen

Vedr billeje er det en god ide at tjekke prisen hos Holidayautos før i
beslutter jer de lejer biler ud over hele verden og har tit langt
bedre priser end andre selskaber

De har også et dansk kontor

Du kan finde dem her:
http://RejserNU.dk/bil.php