13 polet stik jæger er det svært
Fra : John Mogensen

Dato : 20-03-04 18:58

Jeg har ikke oplevet nogle autoisreret forhandlere som har/kan lave konstant
srøm på ben nr. 10. Den er den ledning til køleskabet, er det mig der er
uheldig eller er det meget få campingvogne som har den mulighed, lad mig
høre jeres mening. Det dog lykkedes at få lavet det efter man har klaget,
men de til synladende ikke klar over der er kommet nye krav til moderne
camping vogne med hensyn til strømføring min camping vogn er lmc 500MDK
forvogn Skoda Superb 1,9 TDI

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 20-03-04 21:25

"John Mogensen" <john.mogensen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men de til synladende ikke klar over der er kommet nye krav til moderne
> camping vogne med hensyn til strømføring min camping vogn er lmc 500MDK

Hej
Jeg står også og mangler strøm på ben 10, vi købte ny cv + bil i sensommeren
2003, ved den lejlighed blev jeg inden lev. af bilen kontaktet af
bilforhandleren, som dengang lød lidt usikker på, hvad det var de skulle
stille op med et 13 polet stik, hvilket jeg dengang ikke vidste spor om, men
værkføren som jeg talte med mente pludselig at have løsningen. For et par
dage siden kom jeg i tanke om denne episode, og bevæbnet med et diagram fra
http://www.campingstuff.dk ang. 12V stik, samt en polsøger gav jeg mig til
at måle stikket igennem, og her viser det sig så at der mangler strøm i ben
10 samt stel i ben 11.
På mandag kan Suzuki forhandleren vente besøg af mig.

H Mikkelsen

Fra : Jørgen L

Dato : 20-03-04 23:43

> [...]
> srøm på ben nr. 10. Den er den ledning til køleskabet, er det mig der er
> uheldig eller er det meget få campingvogne som har den mulighed, lad mig

Det er normalt på nye cv og jeg har set det første gang på min knaus fra 97,
om det er kommet tidligere end det, ved jeg ikke

>Det dog lykkedes at få lavet det efter man har klaget,

Irerterende at skulle klage.

> men de til synladende ikke klar over der er kommet nye krav til moderne
> camping vogne med hensyn til strømføring min camping vogn er lmc 500MDK
> forvogn Skoda Superb 1,9 TDI
lækker cv. jeg har selv en 545rd fra 2002.

Jeg har selv lavet min kabling, jeg er elektronik mekaniker, så det er lavet
som jeg vil have det.

Hilsen jørgen

---

Fra : Michael H Svensson

Dato : 21-03-04 15:00

"John Mogensen" wrote
> [...]
> men de til synladende ikke klar over der er kommet nye krav til moderne
> camping vogne med hensyn til strømføring min camping vogn er lmc 500MDK

Jeg købte i oktober 2000 en Peugeot 406 HDI med eftermonteret org.
aftageligt træk og 7/13 polet stik.
Den har konstant plus til køleskab på et ben og konstant plus til andet 12 V
udstyr på et andet ben samt et ekstra stel-ben.
I sikringsboksen på bilen er der en speciel sikring til netop denne
særskilte 12 V forsyning, og det eneste problem jeg havde var at værkstedet
ikke vidste hvad de havde med at gøre, og derfor "glemte" at montere
sikringen.
Det hele var atlså forberedt fra fabrikkens side, og eneste anke er at jeg
selv har måttet montere et relæ i campingvognen, der afbryder spændingen til
køleskabet når der ikke er lys på bilen. Så risikerer jeg ikke at tømme
bilens batteri på f.eks. en færgeoverfart.

Hilsen
Michael